תחיית המתים: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
מ
החלפת טקסט – "<ref>" ב־"{{הערה|"
מ (החלפת טקסט – "<ref>" ב־"{{הערה|")
שורה 195: שורה 195:
תורת החסידות מכריעה ופוסקת כדעת הרמב"ן שעל אף שב'מחר' הכוונה הן ל[[גן עדן]] והן לזמן שלאחרי תחיית המתים. עיקר קבלת השכר היא בזמן התחייה{{הערה|שם=לקות|לקוטי תורה שלח מו, ד.}}.
תורת החסידות מכריעה ופוסקת כדעת הרמב"ן שעל אף שב'מחר' הכוונה הן ל[[גן עדן]] והן לזמן שלאחרי תחיית המתים. עיקר קבלת השכר היא בזמן התחייה{{הערה|שם=לקות|לקוטי תורה שלח מו, ד.}}.


ובפרטיות, בתחיית המתים יהיה ה[[שכר ועונש|שכר]] לה[[גוף]], עבור קיום ה[[מצוות]] [<nowiki/>[[צדקה]], שמשום זה ועמך כולם [[צדיק|צדיקים]]] שעשה עם הגוף, (השכר ל[[נשמה]] עבור [[לימוד התורה]] הוא ב[[גן עדן]]). אך עיקר המעלה של תחיית המתים הוא גילוי מעלת ישראל עצמם<ref>ד"ה להבין ענין תחה"מ תשמ"ו, סה"מ מלוקט ג.</ref>.
ובפרטיות, בתחיית המתים יהיה ה[[שכר ועונש|שכר]] לה[[גוף]], עבור קיום ה[[מצוות]] [<nowiki/>[[צדקה]], שמשום זה ועמך כולם [[צדיק|צדיקים]]] שעשה עם הגוף, (השכר ל[[נשמה]] עבור [[לימוד התורה]] הוא ב[[גן עדן]]). אך עיקר המעלה של תחיית המתים הוא גילוי מעלת ישראל עצמם{{הערה|ד"ה להבין ענין תחה"מ תשמ"ו, סה"מ מלוקט ג.</ref>.


תחיית המתים הוא הזמן בו יגיע העולם לתכלית שלמותו. באותה התקופה תושלם מטרת הבריאה, שהיא כדברי המדרש{{הערה|מדרש תנחומא, נשא, טז.}}: "לעשות לו יתברך [[דירה בתחתונים]]". לפי שיגיעו העולם והנבראים לדרגה נעלית. יהיו [[כלים]] לגילוי אלוקי, (זיכוך הנבראים ב[[עולם העשייה]] יהיה ככלים ד[[אצילות]], שהם אלקות ממש{{הערה|[http://www.chabadlibrary.org/books/maharshab/terav/2/17/783.htm המשך תערב חלק ב, עמוד תשפ"ג].}}.) ודרגת האלוקות שתאיר בעולם תהיה דרגה הכי נעלית{{הערה|תניא, פרק לו.}}.
תחיית המתים הוא הזמן בו יגיע העולם לתכלית שלמותו. באותה התקופה תושלם מטרת הבריאה, שהיא כדברי המדרש{{הערה|מדרש תנחומא, נשא, טז.}}: "לעשות לו יתברך [[דירה בתחתונים]]". לפי שיגיעו העולם והנבראים לדרגה נעלית. יהיו [[כלים]] לגילוי אלוקי, (זיכוך הנבראים ב[[עולם העשייה]] יהיה ככלים ד[[אצילות]], שהם אלקות ממש{{הערה|[http://www.chabadlibrary.org/books/maharshab/terav/2/17/783.htm המשך תערב חלק ב, עמוד תשפ"ג].}}.) ודרגת האלוקות שתאיר בעולם תהיה דרגה הכי נעלית{{הערה|תניא, פרק לו.}}.
שורה 219: שורה 219:


== [[כבר היה לעולמים]] ==
== [[כבר היה לעולמים]] ==
ב[[מתן תורה]], [[טל תורה]] (לימוד [[פנימיות התורה]])<ref>ד"ה אתה הראת, שבועות תשמ"ו, סה"מ מלוקט א.</ref>.
ב[[מתן תורה]], [[טל תורה]] (לימוד [[פנימיות התורה]]){{הערה|ד"ה אתה הראת, שבועות תשמ"ו, סה"מ מלוקט א.</ref>.


עצמות היבשות<ref>שייכותו להגאולה (אחש"פ תש"ל ס"ט). הוראה נפלאה (התוועדויות תשמ"ו ח"ג ע' 200).</ref>.
עצמות היבשות{{הערה|שייכותו להגאולה (אחש"פ תש"ל ס"ט). הוראה נפלאה (התוועדויות תשמ"ו ח"ג ע' 200).</ref>.


== [[מעשינו ועבודתנו]] ==
== [[מעשינו ועבודתנו]] ==
במקום אשר יחזרו לעפרן לפני תחיית המתים, אפשר להתקיים על ידי העבודה של [[ביטול]], ונפשי כעפר לכל תהי'<ref>סה"ש תשמ"ח ח"א ע' 277-278 [ד"ה בלע המוות תשכ"ה, סה"מ מלוקט ב הע' 36].</ref>.
במקום אשר יחזרו לעפרן לפני תחיית המתים, אפשר להתקיים על ידי העבודה של [[ביטול]], ונפשי כעפר לכל תהי'{{הערה|סה"ש תשמ"ח ח"א ע' 277-278 [ד"ה בלע המוות תשכ"ה, סה"מ מלוקט ב הע' 36].</ref>.


תחיית המתים ענינה גילוי אור הסובב - למע' מהשכל, זוכים לזה על ידי אמונה למעלה מהשכל<ref>תו"מ ח"ו ע' 112.</ref>.
תחיית המתים ענינה גילוי אור הסובב - למע' מהשכל, זוכים לזה על ידי אמונה למעלה מהשכל{{הערה|תו"מ ח"ו ע' 112.</ref>.


עבודת האדם על דרך זמן התחיי', התעסקות בעניני [[עולם הזה]] בלי הנאה בזה<ref>אג"ק ח"ד ע' תנב.</ref>.
עבודת האדם על דרך זמן התחיי', התעסקות בעניני [[עולם הזה]] בלי הנאה בזה{{הערה|אג"ק ח"ד ע' תנב.</ref>.


תחיית המתים ב[[עבודת האדם]] היא, כשה[[עקב (איבר)|עקב]] שב[[רגל]] - שהוא נקרא מלאך המוות שבאדם, ולמרות כך האדם פועל שיהיה רץ לדבר מצווה, הרי הוא פועל תחיית המתים<ref>ו' תשרי תש"מ ס"י.</ref>.
תחיית המתים ב[[עבודת האדם]] היא, כשה[[עקב (איבר)|עקב]] שב[[רגל]] - שהוא נקרא מלאך המוות שבאדם, ולמרות כך האדם פועל שיהיה רץ לדבר מצווה, הרי הוא פועל תחיית המתים{{הערה|ו' תשרי תש"מ ס"י.</ref>.


ע"י מצוות, שמגשמיות - הווה ונפסד - מת, ולמרות כך עושים עם זה ומזה מצווה - נצחי, חיות<ref name=":0">לקו"ש ח"ג ע' 1011.</ref>.
ע"י מצוות, שמגשמיות - הווה ונפסד - מת, ולמרות כך עושים עם זה ומזה מצווה - נצחי, חיות<ref name=":0">לקו"ש ח"ג ע' 1011.</ref>.
שורה 237: שורה 237:


== טעימה, מעין, והתחלה ==
== טעימה, מעין, והתחלה ==
חדשים לבקרים דוגמא לתה"מ<ref>מדרש איכ"ר ג, ח.</ref>, וגם עכשיו נשמות חדשות, דוגמא לזה מולד הלבנה<ref>ד"ה ויאמר לו יהונתן ש"פ תולדות תשל"א.</ref>.
חדשים לבקרים דוגמא לתה"מ{{הערה|מדרש איכ"ר ג, ח.</ref>, וגם עכשיו נשמות חדשות, דוגמא לזה מולד הלבנה{{הערה|ד"ה ויאמר לו יהונתן ש"פ תולדות תשל"א.</ref>.


<ref>אחש"פ תשי"ט, שיחו"ק החדש ע' 289.</ref>.  
{{הערה|אחש"פ תשי"ט, שיחו"ק החדש ע' 289.</ref>.  


==ראו גם==
==ראו גם==

תפריט ניווט