27,714
עריכות
(←ראו גם) |
מ (החלפת טקסט – "<ref>" ב־"{{הערה|") |
||
שורה 195: | שורה 195: | ||
תורת החסידות מכריעה ופוסקת כדעת הרמב"ן שעל אף שב'מחר' הכוונה הן ל[[גן עדן]] והן לזמן שלאחרי תחיית המתים. עיקר קבלת השכר היא בזמן התחייה{{הערה|שם=לקות|לקוטי תורה שלח מו, ד.}}. | תורת החסידות מכריעה ופוסקת כדעת הרמב"ן שעל אף שב'מחר' הכוונה הן ל[[גן עדן]] והן לזמן שלאחרי תחיית המתים. עיקר קבלת השכר היא בזמן התחייה{{הערה|שם=לקות|לקוטי תורה שלח מו, ד.}}. | ||
ובפרטיות, בתחיית המתים יהיה ה[[שכר ועונש|שכר]] לה[[גוף]], עבור קיום ה[[מצוות]] [<nowiki/>[[צדקה]], שמשום זה ועמך כולם [[צדיק|צדיקים]]] שעשה עם הגוף, (השכר ל[[נשמה]] עבור [[לימוד התורה]] הוא ב[[גן עדן]]). אך עיקר המעלה של תחיית המתים הוא גילוי מעלת ישראל עצמם | ובפרטיות, בתחיית המתים יהיה ה[[שכר ועונש|שכר]] לה[[גוף]], עבור קיום ה[[מצוות]] [<nowiki/>[[צדקה]], שמשום זה ועמך כולם [[צדיק|צדיקים]]] שעשה עם הגוף, (השכר ל[[נשמה]] עבור [[לימוד התורה]] הוא ב[[גן עדן]]). אך עיקר המעלה של תחיית המתים הוא גילוי מעלת ישראל עצמם{{הערה|ד"ה להבין ענין תחה"מ תשמ"ו, סה"מ מלוקט ג.</ref>. | ||
תחיית המתים הוא הזמן בו יגיע העולם לתכלית שלמותו. באותה התקופה תושלם מטרת הבריאה, שהיא כדברי המדרש{{הערה|מדרש תנחומא, נשא, טז.}}: "לעשות לו יתברך [[דירה בתחתונים]]". לפי שיגיעו העולם והנבראים לדרגה נעלית. יהיו [[כלים]] לגילוי אלוקי, (זיכוך הנבראים ב[[עולם העשייה]] יהיה ככלים ד[[אצילות]], שהם אלקות ממש{{הערה|[http://www.chabadlibrary.org/books/maharshab/terav/2/17/783.htm המשך תערב חלק ב, עמוד תשפ"ג].}}.) ודרגת האלוקות שתאיר בעולם תהיה דרגה הכי נעלית{{הערה|תניא, פרק לו.}}. | תחיית המתים הוא הזמן בו יגיע העולם לתכלית שלמותו. באותה התקופה תושלם מטרת הבריאה, שהיא כדברי המדרש{{הערה|מדרש תנחומא, נשא, טז.}}: "לעשות לו יתברך [[דירה בתחתונים]]". לפי שיגיעו העולם והנבראים לדרגה נעלית. יהיו [[כלים]] לגילוי אלוקי, (זיכוך הנבראים ב[[עולם העשייה]] יהיה ככלים ד[[אצילות]], שהם אלקות ממש{{הערה|[http://www.chabadlibrary.org/books/maharshab/terav/2/17/783.htm המשך תערב חלק ב, עמוד תשפ"ג].}}.) ודרגת האלוקות שתאיר בעולם תהיה דרגה הכי נעלית{{הערה|תניא, פרק לו.}}. | ||
שורה 219: | שורה 219: | ||
== [[כבר היה לעולמים]] == | == [[כבר היה לעולמים]] == | ||
ב[[מתן תורה]], [[טל תורה]] (לימוד [[פנימיות התורה]]) | ב[[מתן תורה]], [[טל תורה]] (לימוד [[פנימיות התורה]]){{הערה|ד"ה אתה הראת, שבועות תשמ"ו, סה"מ מלוקט א.</ref>. | ||
עצמות היבשות | עצמות היבשות{{הערה|שייכותו להגאולה (אחש"פ תש"ל ס"ט). הוראה נפלאה (התוועדויות תשמ"ו ח"ג ע' 200).</ref>. | ||
== [[מעשינו ועבודתנו]] == | == [[מעשינו ועבודתנו]] == | ||
במקום אשר יחזרו לעפרן לפני תחיית המתים, אפשר להתקיים על ידי העבודה של [[ביטול]], ונפשי כעפר לכל תהי' | במקום אשר יחזרו לעפרן לפני תחיית המתים, אפשר להתקיים על ידי העבודה של [[ביטול]], ונפשי כעפר לכל תהי'{{הערה|סה"ש תשמ"ח ח"א ע' 277-278 [ד"ה בלע המוות תשכ"ה, סה"מ מלוקט ב הע' 36].</ref>. | ||
תחיית המתים ענינה גילוי אור הסובב - למע' מהשכל, זוכים לזה על ידי אמונה למעלה מהשכל | תחיית המתים ענינה גילוי אור הסובב - למע' מהשכל, זוכים לזה על ידי אמונה למעלה מהשכל{{הערה|תו"מ ח"ו ע' 112.</ref>. | ||
עבודת האדם על דרך זמן התחיי', התעסקות בעניני [[עולם הזה]] בלי הנאה בזה | עבודת האדם על דרך זמן התחיי', התעסקות בעניני [[עולם הזה]] בלי הנאה בזה{{הערה|אג"ק ח"ד ע' תנב.</ref>. | ||
תחיית המתים ב[[עבודת האדם]] היא, כשה[[עקב (איבר)|עקב]] שב[[רגל]] - שהוא נקרא מלאך המוות שבאדם, ולמרות כך האדם פועל שיהיה רץ לדבר מצווה, הרי הוא פועל תחיית המתים | תחיית המתים ב[[עבודת האדם]] היא, כשה[[עקב (איבר)|עקב]] שב[[רגל]] - שהוא נקרא מלאך המוות שבאדם, ולמרות כך האדם פועל שיהיה רץ לדבר מצווה, הרי הוא פועל תחיית המתים{{הערה|ו' תשרי תש"מ ס"י.</ref>. | ||
ע"י מצוות, שמגשמיות - הווה ונפסד - מת, ולמרות כך עושים עם זה ומזה מצווה - נצחי, חיות<ref name=":0">לקו"ש ח"ג ע' 1011.</ref>. | ע"י מצוות, שמגשמיות - הווה ונפסד - מת, ולמרות כך עושים עם זה ומזה מצווה - נצחי, חיות<ref name=":0">לקו"ש ח"ג ע' 1011.</ref>. | ||
שורה 237: | שורה 237: | ||
== טעימה, מעין, והתחלה == | == טעימה, מעין, והתחלה == | ||
חדשים לבקרים דוגמא לתה"מ | חדשים לבקרים דוגמא לתה"מ{{הערה|מדרש איכ"ר ג, ח.</ref>, וגם עכשיו נשמות חדשות, דוגמא לזה מולד הלבנה{{הערה|ד"ה ויאמר לו יהונתן ש"פ תולדות תשל"א.</ref>. | ||
{{הערה|אחש"פ תשי"ט, שיחו"ק החדש ע' 289.</ref>. | |||
==ראו גם== | ==ראו גם== |