עירוב תבשילין: הבדלים בין גרסאות בדף
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
←טעם התקנה
תגיות: עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד |
|||
שורה 11: | שורה 11: | ||
בטעם התקנה מופיעים בחז"ל 2 סיבות{{הערה|ביצה טו, ב.}}: | בטעם התקנה מופיעים בחז"ל 2 סיבות{{הערה|ביצה טו, ב.}}: | ||
א) | א) היות שחכמים חששו שמכיון והתורה התירה מלאכת אוכל נפש אנשים יבואו לטעות ולבשל מיום טוב ליום חול (שזהו איסור מהתורה), גזרו חכמים והרחיקו שאסור לבשל אפילו מיום טוב לשבת ללא ההיכר של 'עירוב תבשילין'. | ||
לפי הטעם הזה, לא צריך להניח עירוב דוקא בערב יו"ט, ואפשר אפילו לערב לכמה ימים טובים. | |||
ב) | ב) כדי שיזכרו להניח מנה יפה לשבת. | ||
לפי טעם זה, יש להניח עירוב דווקא בערב החג (כי אם לא, שמא ישכח לברור מנה יפה). | |||
להלכה, נוקטים מלכתחילה כשני הדעות, ומערבים בערב כל חג. אבל בדיעבד אפשר לסמוך על עירוב שנעשתה אפילו לפני זמן רב, כל עוד שזה קיים וראוי לאכילה{{הערה|ראה בכ"ז שו"ע אדה"ז סי' תקכז ס"ב}}. | |||
== טעם השם== | == טעם השם== |