האירוע הבריאותי (תשנ"ב - תשנ"ד): הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
תגיות: עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד עריכה מתקדמת מהנייד
תגיות: עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד קישורים לדפי פירושונים
שורה 18: שורה 18:


===הכנות שונות===
===הכנות שונות===
במהלך החודשים האחרונים לפני האירוע הבריאותי החל [[הרבי]] בסידור אינטנסיבי של חדרו הקדוש, הוא דאג להחזיר את הספרים שהסתובבו למקומם ב[ספרייה]], לשרוף את הפתקים שהצטברו ולהוציא לאור מספר מאמרים שהגיהם בעבר אך עדיין לא יצאו לאור ושכבו בחדר{{הערה|חשבונו של עולם, פרק שביעי "סדר חדש", עמ' 113 - 127.}}.  
במהלך החודשים האחרונים לפני האירוע הבריאותי החל [[הרבי]] בסידור אינטנסיבי של חדרו הקדוש, הוא דאג להחזיר את הספרים שהסתובבו למקומם ב[[ספרייה]], לשרוף את הפתקים שהצטברו ולהוציא לאור מספר מאמרים שהגיהם בעבר אך עדיין לא יצאו לאור ושכבו בחדר{{הערה|חשבונו של עולם, פרק שביעי "סדר חדש", עמ' 113 - 127.}}.  


מספר ימים קודם [[י' שבט]] [[תשנ"ב]] ביקש הרבי מה[[משב"ק]] ר' [[שלום בער גנזבורג]] למכור את הבית ותכולתו עד ל[[י' שבט]], בלי שייוודע לכך לאיש. גאנזבורג צירף אליו בהסכמת [[הרבי]] איש נוסף שיעזור לו במטלתו, וביחד התחילו לברור את החפצים מה ראוי למכירה ומה לא, לאחר שהגיע מספר פעמים ל[[רבי]] על מנת לברר על מספר חפצים ספציפיים מה לעשות עמם, אמר לו הרבי: "אני רואה שאינך מרוצה מכך, אני גם לא מרוצה מזה וגם באים אלי בטענות אודות כך, הנך יודע מה, שיישאר כך עד ביאת המשיח כמו שזה", ולאחר מכן הוסיף "ובבוא היום כשירצו לשפץ להגדיל ולהרחיב, שלא יחששו מהכסף, ויעשו הכל כדבעי"{{הערה|חשבונו של עולם, פרק אחד עשר "למכור את הבית", עמ' 163 - 177.}}.
מספר ימים קודם [[י' שבט]] [[תשנ"ב]] ביקש הרבי מה[[משב"ק]] ר' [[שלום בער גנזבורג]] למכור את הבית ותכולתו עד ל[[י' שבט]], בלי שייוודע לכך לאיש. גאנזבורג צירף אליו בהסכמת [[הרבי]] איש נוסף שיעזור לו במטלתו, וביחד התחילו לברור את החפצים מה ראוי למכירה ומה לא, לאחר שהגיע מספר פעמים לרבי על מנת לברר על מספר חפצים ספציפיים מה לעשות עמם, אמר לו הרבי: "אני רואה שאינך מרוצה מכך, אני גם לא מרוצה מזה וגם באים אלי בטענות אודות כך, הנך יודע מה, שיישאר כך עד ביאת המשיח כמו שזה", ולאחר מכן הוסיף "ובבוא היום כשירצו לשפץ להגדיל ולהרחיב, שלא יחששו מהכסף, ויעשו הכל כדבעי"{{הערה|חשבונו של עולם, פרק אחד עשר "למכור את הבית", עמ' 163 - 177.}}.


מספר ימים קודם [[כ"ז אדר]], התהלך [[הרבי]] אנה ואנה בחדרו הק' ותוך כדי החל לדבר: "נולדתי ב[[יום שישי]], וכשנולדים ב[[יום שישי]] - מאחרים בכול, ואני בכל מאחר, ואיני מספיק להשיג את מבוקשי", ה[[משב"ק]] הרב [[שלום דובער גאנזבורג]] שנכח אז הגיב מידית כיצד [[הרבי]] יכול לומר כך הרי [[הרבי]] הופך את העולם, והזכיר מספר עניינים שפעל [הרבי]], אולם רק כשהזכיר את [[בעלי התשובה]] נרגע [[הרבי]] ואמר "נו, גוט{{הערה|=נו טוב.}} {{הערה|בקודש פנימה, עמ' 32.}}.
מספר ימים קודם [[כ"ז אדר]], התהלך [[הרבי]] אנה ואנה בחדרו הק' ותוך כדי החל לדבר: "נולדתי ב[[יום שישי]], וכשנולדים ב[[יום שישי]] - מאחרים בכול, ואני בכל מאחר, ואיני מספיק להשיג את מבוקשי", ה[[משב"ק]] הרב [[שלום בער גנזבורג]] שנכח אז הגיב מידית כיצד [[הרבי]] יכול לומר כך הרי [[הרבי]] הופך את העולם, והזכיר מספר עניינים שפעל [[הרבי]], אולם רק כשהזכיר את [[בעלי התשובה]] נרגע [[הרבי]] ואמר "נו, גוט{{הערה|=נו טוב.}} {{הערה|בקודש פנימה, עמ' 32.}}.


==יום כ"ז אדר==
==יום כ"ז אדר==
8,349

עריכות

תפריט ניווט