נאות דשא: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 389 בתים ,  1 יולי
אין תקציר עריכה
שורה 39: שורה 39:
*פשיטא שלא באופן הנהגה של "ילך למקום שאין מכירין אותו כו', ויעשה מה שלבו חפץ"{{הערה|[https://chabadlibrary.org/books/1400120119 שיחת ש"פ מטות מסעי תשי"ב].}}.
*פשיטא שלא באופן הנהגה של "ילך למקום שאין מכירין אותו כו', ויעשה מה שלבו חפץ"{{הערה|[https://chabadlibrary.org/books/1400120119 שיחת ש"פ מטות מסעי תשי"ב].}}.
*זמן הקיץ בכלל הוא זמן של תוקף הטבע, הכל מתחיל לפרוח כו', וניכרת ביותר הדרת הטבע. ובהתאם לזה, הרי הסדר בחדשים אלה הוא לנסוע למקום מנוחה כו'. וגם אצל בחורי ישיבה נעשה סדר זה – שבימי הקיץ מתמסרים לבריאות הגוף, נוסעים ל"נאות דשא" ("דאַטשע") ל"תקופת נופש" ("אויף אַ וועקיישן צייט"), ובכלל – סדר ה"עבודה" בתקופה זו הוא בהענינים ד"בכל דרכיך דעהו"... וההוראה היא – שגם בזמן זה צ"ל עבודת התשובה, ענין היציאה מעצמו ומהמדידות והגבלות שלו{{הערה|[https://chabadlibrary.org/books/1400170275 שיחת ש"פ קדושים תשי"ד].}}.
*זמן הקיץ בכלל הוא זמן של תוקף הטבע, הכל מתחיל לפרוח כו', וניכרת ביותר הדרת הטבע. ובהתאם לזה, הרי הסדר בחדשים אלה הוא לנסוע למקום מנוחה כו'. וגם אצל בחורי ישיבה נעשה סדר זה – שבימי הקיץ מתמסרים לבריאות הגוף, נוסעים ל"נאות דשא" ("דאַטשע") ל"תקופת נופש" ("אויף אַ וועקיישן צייט"), ובכלל – סדר ה"עבודה" בתקופה זו הוא בהענינים ד"בכל דרכיך דעהו"... וההוראה היא – שגם בזמן זה צ"ל עבודת התשובה, ענין היציאה מעצמו ומהמדידות והגבלות שלו{{הערה|[https://chabadlibrary.org/books/1400170275 שיחת ש"פ קדושים תשי"ד].}}.
*מצוה גדולה לפרסם בה"קאָנטרי'ס" אשר "הלכות צניעות" שבשלחן-ערוך הם לא רק עבור ימי החורף אלא גם עבור ימי הקיץ, ולא רק בעיר אלא גם ב"קאָנטרי", ולא רק לקטנים אלא גם לגדולים{{הערה|[https://chabadlibrary.org/books/1400270179 שיחת י"ב תמוז תשי"ז].}}.


==קישורים חיצוניים==
==קישורים חיצוניים==
11,687

עריכות

תפריט ניווט