נאות דשא: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 936 בתים ,  1 יולי
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 9: שורה 9:
הפעם הראשונה ש[[אדמו"ר הרש"ב]] נסע לנאות דשא בסמיכות ל[[ליובאוויטש]] היתה בשנת [[תרנ"ה]]. הסיבה הגלויה לנסיעתו היתה חלישות בריאותו. ברם, הסיבה האמיתית - סיפר אדמו"ר הריי"צ - היתה שרצה להיות יחד איתו ולהתמסר לחינוכו הפרטי{{הערה|ספר השיחות תש"ה ח"י אלול. עמ' 123.}}. בטיול בן השעתיים בנאות דשא גילה לו את החלטתו הקדושה שהוא בעצמו יתמסר בהדרכתו. סדר הטיולים היה נשמר בדיוק נמרץ. גם ימים גשומים וסגריריים לא שינו את הסדר. באותם טיולים התמסר אדמו"ר הרש"ב לחינוך בנו הדריכו וגילה לו עניינים נעלים.
הפעם הראשונה ש[[אדמו"ר הרש"ב]] נסע לנאות דשא בסמיכות ל[[ליובאוויטש]] היתה בשנת [[תרנ"ה]]. הסיבה הגלויה לנסיעתו היתה חלישות בריאותו. ברם, הסיבה האמיתית - סיפר אדמו"ר הריי"צ - היתה שרצה להיות יחד איתו ולהתמסר לחינוכו הפרטי{{הערה|ספר השיחות תש"ה ח"י אלול. עמ' 123.}}. בטיול בן השעתיים בנאות דשא גילה לו את החלטתו הקדושה שהוא בעצמו יתמסר בהדרכתו. סדר הטיולים היה נשמר בדיוק נמרץ. גם ימים גשומים וסגריריים לא שינו את הסדר. באותם טיולים התמסר אדמו"ר הרש"ב לחינוך בנו הדריכו וגילה לו עניינים נעלים.


אדמו"ר הרש"ב היה בא לליובאוויטש מהנאות דשא מדי יום שני. ביום חמישי י"ב תמוז שהיה יום הולדת של בנו אדמו"ר הריי"צ קמו בהשכמה טבלו בנהר ונסעו לאוהל רבותינו נשיאנו בליובאוויטש, שם מול ארון הקודש הפתוח השביע את בנו ומסר לו את העבודה בעסקנות הכלל בעניינים גשמיים ורוחניים{{הערה|ספר השיחות תש"ה י"ב תמוז. עמ' 111.}}.
אדמו"ר הרש"ב היה בא לליובאוויטש מהנאות דשא מדי יום שני. ביום חמישי י"ב תמוז שהיה יום הולדת של בנו אדמו"ר הריי"צ קמו בהשכמה טבלו בנהר ונסעו לאוהל רבותינו נשיאנו בליובאוויטש, שם מול ארון הקודש הפתוח השביע את בנו ומסר לו את העבודה בעסקנות הכלל בעניינים גשמיים ורוחניים{{הערה|ספר השיחות תש"ה י"ב תמוז. עמ' 111. וראה [https://chabadlibrary.org/books/1400350230 שיחת י"ב תמוז תש"כ].}}.


אדמו"ר הרש"ב בעת הנסיעה לנאות דשא קורא - בפעם השניה - [[תיקון ליל שבועות]], וכשנוסעים כארבע פרסאות מצוה לעמוד ונוטל ידיו ומברך [[תפילת הדרך]]{{הערה|קונטרס ומעין עמ' לד.}}.
אדמו"ר הרש"ב בעת הנסיעה לנאות דשא קורא - בפעם השניה - [[תיקון ליל שבועות]], וכשנוסעים כארבע פרסאות מצוה לעמוד ונוטל ידיו ומברך [[תפילת הדרך]]{{הערה|קונטרס ומעין עמ' לד.}}.
שורה 38: שורה 38:
*ניצול הזמן בעיר הנופש לפעול ולהשפיע על כל הסביבה בעניני יהדות ותורה ומצוות, ולהשתדל בקירוב לבם של ישראל, הנמצאים שם, לאביהם שבשמים.
*ניצול הזמן בעיר הנופש לפעול ולהשפיע על כל הסביבה בעניני יהדות ותורה ומצוות, ולהשתדל בקירוב לבם של ישראל, הנמצאים שם, לאביהם שבשמים.
*פשיטא שלא באופן הנהגה של "ילך למקום שאין מכירין אותו כו', ויעשה מה שלבו חפץ"{{הערה|[https://chabadlibrary.org/books/1400120119 שיחת ש"פ מטות מסעי תשי"ב].}}.
*פשיטא שלא באופן הנהגה של "ילך למקום שאין מכירין אותו כו', ויעשה מה שלבו חפץ"{{הערה|[https://chabadlibrary.org/books/1400120119 שיחת ש"פ מטות מסעי תשי"ב].}}.
*זמן הקיץ בכלל הוא זמן של תוקף הטבע, הכל מתחיל לפרוח כו', וניכרת ביותר הדרת הטבע. ובהתאם לזה, הרי הסדר בחדשים אלה הוא לנסוע למקום מנוחה כו'. וגם אצל בחורי ישיבה נעשה סדר זה – שבימי הקיץ מתמסרים לבריאות הגוף, נוסעים ל"נאות דשא" ("דאַטשע") ל"תקופת נופש" ("אויף אַ וועקיישן צייט"), ובכלל – סדר ה"עבודה" בתקופה זו הוא בהענינים ד"בכל דרכיך דעהו"... וההוראה היא – שגם בזמן זה צ"ל עבודת התשובה, ענין היציאה מעצמו ומהמדידות והגבלות שלו{{הערה|[https://chabadlibrary.org/books/1400170275 שיחת ש"פ קדושים תשי"ד].}}.


==קישורים חיצוניים==
==קישורים חיצוניים==
11,657

עריכות

תפריט ניווט