שיחה:פאה נכרית: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
(←‏איך בבית: תגובה)
שורה 36: שורה 36:
:לטענתך הרב עובדיה יוסף שיתף פעולה עם גילוי עריות זה בכך שהתיר לנשים מסויימות ללכת עם פאה... כאן דווקא מיעטו את הטענות על הרב עובדיה - את הטענות בשלימות תמצא בויקיפדיה. אם אתה באמת מחפש לדעת תוכל לקרוא את הספרים [[לקט שכחת הפאה]], [https://drive.google.com/file/d/12GCroQ-4_LTQ1uYonQXyy5UBj1KNRjri/view חן וכבוד], [[יקם שערה לדממה]] ו[https://drive.google.com/file/d/1KSsMvpI3I40eIpR0-4lYDDhcDwtRclz2/view ותשקוט הארץ]. בהצלחה. ● [[משתמש: חלוקת קונטרסים|חלוקת קונטרסים]] • [[שיחת משתמש: חלוקת קונטרסים|שיחה]] • [[יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד|יחי המלך המשיח שליט"א]] • ח' באדר ה'תש"ף • 08:32, 4 במרץ 2020 (UTC)
:לטענתך הרב עובדיה יוסף שיתף פעולה עם גילוי עריות זה בכך שהתיר לנשים מסויימות ללכת עם פאה... כאן דווקא מיעטו את הטענות על הרב עובדיה - את הטענות בשלימות תמצא בויקיפדיה. אם אתה באמת מחפש לדעת תוכל לקרוא את הספרים [[לקט שכחת הפאה]], [https://drive.google.com/file/d/12GCroQ-4_LTQ1uYonQXyy5UBj1KNRjri/view חן וכבוד], [[יקם שערה לדממה]] ו[https://drive.google.com/file/d/1KSsMvpI3I40eIpR0-4lYDDhcDwtRclz2/view ותשקוט הארץ]. בהצלחה. ● [[משתמש: חלוקת קונטרסים|חלוקת קונטרסים]] • [[שיחת משתמש: חלוקת קונטרסים|שיחה]] • [[יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד|יחי המלך המשיח שליט"א]] • ח' באדר ה'תש"ף • 08:32, 4 במרץ 2020 (UTC)


::כותרת כל כך מגוחכת לא ראיתי מימי, ואני מתפלא על אורך הרוח והסבלנות של עורכי האתר שהותירו את דבריך כלשונם במקום למחוק אותם באופן מיידי, אבל יתכן שעדיף יותר להשיב לך ולשכמותך. ואחלק את דבריי לסעיפים, כי כתבת כאן דברים רבים שאין להם שום קשר למציאות, ועירבת אותם זה בזה.
::'''א.''' אם אתה תלמיד של הגר"ע יוסף, מה לך פה ומי לך פה, '''היכן הדרך ארץ שלך, להיכנס לבית מדרש של חב"ד ולכפות את דעת רבך על החסידים שעושים כדעת רבם''' שהורה ללבוש אך ורק פאה נכרית וכתב שבמטפחת מצוי שעוברים על איסור תורה, וכדעת פוסקים רבים מגדולי הדור וכפי שמצויין בערך?
::'''ב.''' לשיטתך, כיצד התיר הגר"ע יוסף (בשו"ת יביע אומר חלק ד סימן ג) לגרושה ואלמנה ללכת עם פאה, אם זהו "גילוי עריות גמור"? וכי הותר גילוי עריות בשביל למצוא שידוך או פרנסה?
::ויתירה מכך, כיצד התיר פאה לנשואות במקרים רבים שהגיעו לפניו באופן פרטני, לאחת התיר פאה מפני שאפה ארוך והפאה מטשטשת את אורך האף, לשניה התיר פאה כי "יש לה לחץ נפשי מהחברות", לשלישית התיר פאה כי היא גרה בקהילה בחו"ל... וכי אפשר להתיר "גילוי עריות גמור" בגלל טעם כל דהוא?
::'''ג.''' היכן יש סילוף כלשהו בדברי הרבי המובאים בערך ככתבם וכלשונם מתוך ספריו? סתם כך לצעוק "סילוף" מבלי להוכיח שמץ של סילוף?
::'''ד.''' היכן יש כאן זלזול ברב עובדיה, האם לחלוק על דבריו פירוש הדבר לזלזל בו? אם כן מדוע נזעק הרב עובדיה עצמו על הגדולים שיצאו כנגדו כשהיה אברך צעיר, בגלל שחלק על הבן איש חי, וטען שמכבד אותו אבל חולק עליו? להלן לשונו של הרב עובדיה בהקדמה לשו"ת יביע אומר חלק א:
::{{ציטוטון|והחולקים על זה דבריהם מהבל ימעטו, ולחפש תואנות יבקשו ולשונם חרב חדה בלשון הרע ורכילות. ועל זה אמרו (בערכין טו:), סיפר לשון הרע אין לו תקנה, שכבר כרתו דוד ברוח הקודש, שנאמר יכרת ה' כל שפתי חלקות לשון מדברת גדולות. כי דרך מספרי לשון הרע בתחילה יפליגו בשבח הרב אשר הושג על דבריו, חלקו מחמאות פיהם בשפתי חנף, וזהו: יכרת ה' כל שפתי חלקות, שבחלקלקות לשונם ירחיבו פיהם בשבח הרב כנ"ל, וכל כוונתם בכדי שאחר כך יוכלו לדבר גדולות על המחבר החדש שהשיג על הרב שקדמהו. וזה שאמר: לשון מדברת גדולות, וכן המליצו ע"ז מ"ש (בפסחים קי"ח): כל המספר לשון הרע ראוי להשליכו לכלבים, משום שבפרשת שירה אמרו, כלבים אומרים: בואו נשתחוה ונכרעה, וכן אלו דרכם מתחלה להשתחוות ולספר בשבח הרב המושג, בכדי שאחר כך יעיזו פניהם לדבר סרה על הרב המשיג. והם לא ידעו ולא יבינו כי זוהי דרכה של תורה}}.
::'''ה.''' הגרי"ש אלישיב לא דיבר על "חוסר צניעות שבפאה" אלא שיש פאות החורגות מהאורך הסטנדרטי ולכן זו פריצות (הוא גם הראה בידו על מקום הנחת התפילין כמדגים אורך מופלג). כנ"ל אחרים.
::והגאון רבי משה שטרנבוך ראב"ד העדה החרדית בירושלים הגדיר במפורש מהי פאה שאינה צנועה: "קשה לתאר או לפרש כללים באיזה אופן הוה פריצות או לא, והעיקר שלא לעורר תימהון... אי אפשר לקבוע בזה שום כללים, אלא דבר אחד יש לזכור תמיד, שבצניעות פשוטו כמשמעו '''שלא תתבלט בתיקון שערותיה שיסתכלו עליה דוקא'''" (ספר דת והלכה סימן א). ולכן הכל תלוי במנהג המקום, ואם הפאה יוצאת דופן ממנהג הנשים באותו מקום, אסורה היא משום פריצות. וזהו כלל בסיסי בהלכות צניעות; שיהיה מכוסה מה שצריך להיות מכוסה, ולא יהיה חריג ובולט.
::וכן היא דעת הגר"ח קניבסקי זצ"ל שהביא הרב יעקב צבי בוצ'קובסקי בספר "בנות מלכים" בשם הגרא"ח שצ'יגל שליט"א מח"ס "דולה ומשקה", שאמר לו הגר"ח קניבסקי ש"לגדרי הצניעות בפאה נכרית אין גדר ברור בהלכה, '''והוא משתנה לפי המציאות'''".
::וכן היא דעת הגרש"ז אויערבאך בספר "ועלהו לא יבול" (תשובות הגרש"ז, חלק ג' עמ' ע'): "התפרסמו גדרי צניעות בפאות נכריות של נשים, שהתייחסו לצבע הפאות, לאורכן, לצורתן וכו'. גם שמו של הרב הוזכר ביחס לגדרים אלו. שאלתי את הרב ביחס לגדרים השונים שהתפרסמו: האם זה נכון שאסור שפאות נכריות תהיינה בצבע כזה וכזה? וענה: 'אני לא יודע'. המשכתי לשאול אותו על גדרים נוספים שהתפרסמו, האם כך נכון לומר? על הכל ענה לי הרב: 'אני לא יודע, אינני מבין בזה'. לבסוף אמר לי: אני לא יודע לומר לך גדרים בענין פאות נכריות של נשים, אך הכלל הוא '''שמה שבנות ישראל הכשרות נוהגות - זה בסדר'''".
::'''ו.''' כפי שציינת בעצמך, בפרסומים שיוצאים לאור ע"י עסקני הפאות, הם מסלפים ומעוותים את דבריהם של גדולי הדור, כדי להראות שהם אוסרים פאות. ואחת הדוגמאות היא הרב אלישיב הנ"ל - שבוידאו שהם פרסמו, הם השמיטו כיצד הוא מדגים מהי פאה ארוכה, כדי שלא ישתמע מדבריו חלילה שהוא נגד פאה ארוכה בלבד... וכמובן השמיטו את דבריו בתחילת הוידאו, שאמר '''שפאה כשרה למהדרין,''' והביא מעשה רב מאחד מגדולי הדור הקודם (הגאון ר' יצחק בלאזר) שהתעקש שאשתו תחבוש פאה לראשה גם בירושלים דאז שרוב ככל הנשים היו עם מטפחת או רדיד.
::'''ז.''' אתה עושה רושם של חסיד הרב עובדיה, וחבל שאפילו את דבריו אינך יודע. אתה כותב "אין דבר כזה בשביל הדור זה משתנה", אבל הרב עובדיה בשו"ת יביע אומר חלק ד' (אה"ע סימן ג') שואל כיצד נהגו במטפחת בדורות האחרונים והרי שו"ע מפורש שהיוצאת במטפחת צריך לגרשה ואין לה כתובה, ותירץ שרק עצם כיסוי הראש הוא מדאורייתא, אבל סוג כיסוי הראש הוא מדרבנן, '''ואתי מנהג ומבטל מנהג'''. ואין כאן "גילוי עריות", לא מיניה ולא מקצתיה.
::עוד כתב הרב עובדיה בשו"ת יביע אומר חלק ו' (או"ח סימן י"ג) שכיום אין בשיער משום "החטאת הרבים" ולא גרימת הרהור למאן דהו, כי כבר הורגלו בראיית שיער, ואפילו נשים נשואות ההולכות בשיער ראשן ללא שום כיסוי, אין בזה הרהור, וזה לשונו שם:
::{{ציטוטון|לכאורה נראה '''שמכיון שנשים אלה רגילות לצאת לרשות הרבים בגילוי ראש, ודרכן בכך, אין בזה משום הרהור,''' כדי לאסור לומר כנגדן דברים שבקדושה, וכעין מ"ש ראבי"ה (סי' ע"ו) דהני מילי בדבר שאין רגילות להגלות, אבל בתולה הרגילה בגילוי שיער לא חיישינן דליכא הרהור בכה"ג. וכן בקולה לרגיל בו. וכ"ה בהגמ"י (ספ"ג מה' ק"ש). ובמרדכי (פ"ג דברכות סי' פ'). וכן פסק הרא"ש והטוש"ע לגבי שיער בתולות}}.
::{{ציטוטון|יש לחלק בין גילוי שוק באשה שלא הותר מעולם גם לבתולות פנויות, לשיער שהותר בבתולות פנויות, וא"כ י"ל '''דלא שכיח הרהור כ"כ בזה'''... גם בזמן גזירת חז"ל היה מותר לקרות כנגד שער נשים נכריות, לצד אחד של החיי אדם, והיינו טעמא '''משום דליכא הרהור בהכי,''' והכי נמי האידנא לגבי אלה שרגילות לצאת פרועות ראש, כיון שאין בזה הרהור שפיר דמי לקרות ק"ש כנגדן}}.
::{{ציטוטון|ומעתה י"ל שגם לענין ק"ש כנגד נשים שהורגלו לצאת לרה"ר בגילוי הראש, וכל אדם העובר ברה"ר יראה כהנה וכהנה, '''ואין הרהור מצוי כ"כ בזה מרוב הרגלן בינינו,''' אין בזה משום שיער באשה ערוה אע"פ שעושות כן שלא ברצון חכמים, דלגבי דידן הו"ל כבתולות שרגילות בכך}}.
בברכה, [[משתמש:חבדבד|חבדבד]] - [[שיחת משתמש:חבדבד|שיחה]], 12:48, כ"ה באייר, ה'תשפ"ד 12:48, 2 ביוני 2024 (IDT)


===עדות הרב אדרעי על הבאבא סאלי ===
===עדות הרב אדרעי על הבאבא סאלי ===
114

עריכות

תפריט ניווט