יצחק יהודה הולצמן: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
שורה 8: שורה 8:


בהמשך עבר ללמוד בעידוד הרבי בישיבת תומכי תמימים, וכאשר אביו כתב על כך לרבי, תמך הרבי במעבר של הבן לישיבת חב"ד על פי מאמר חז"ל "לעולם ילמד אדם במקום שליבו חפץ".
בהמשך עבר ללמוד בעידוד הרבי בישיבת תומכי תמימים, וכאשר אביו כתב על כך לרבי, תמך הרבי במעבר של הבן לישיבת חב"ד על פי מאמר חז"ל "לעולם ילמד אדם במקום שליבו חפץ".
בחודש [[אדר]] [[תשל"ו]] נכנס ל[[יחידות]] אל הרבי, במהלך היחידות שאל בכתב לגבי התוועדויות עם 'משקה' בישיבות תיכוניות. הרבי הרים את שתי ידיו על השולחן, הגביה את עיניו, דפק בחוזקה על שולחנו ואמר שאין צורך ב'משקה', אף לא ביין, ואפשר פשוט להתוועד עם סודה{{הערה|בקהילות החסידים מקובל בשם רבי ישעיה מקרעסטיר ראיה בדרך צחות, שאפשר לומר 'לחיים' על מי סודה, ממאמר הפסוק "ברוך אתה בעיר" - מלשון 'ביר' (-בירה), "וברוך אתה בשׂדה" - לשון סודה. שאפשר לברך ולומר לחיים גם על 'ביר', וגם על 'סודה' (מרא דשמתתא אות תרטו).}}.


לאחר נישואיו (לבת ר' [[חיים ריבקין]]) החל לפעול בשליחות הרבי לתיקון חוק [[מיהו יהודי]], ובמסגרת פעולותיו השונות בנושא שימש כמזכירו של הרב [[יהודה פלדי]], ובהמשך אף שימש בעצמו כאחד מראשי [[הועד למען שלימות העם]], ובין השנים [[תשד"מ]] - [[תשמ"ז]] ערך ביחד עם הרב [[טוביה בלוי]] את הירחון [[שלימות]].
לאחר נישואיו (לבת ר' [[חיים ריבקין]]) החל לפעול בשליחות הרבי לתיקון חוק [[מיהו יהודי]], ובמסגרת פעולותיו השונות בנושא שימש כמזכירו של הרב [[יהודה פלדי]], ובהמשך אף שימש בעצמו כאחד מראשי [[הועד למען שלימות העם]], ובין השנים [[תשד"מ]] - [[תשמ"ז]] ערך ביחד עם הרב [[טוביה בלוי]] את הירחון [[שלימות]].

תפריט ניווט