תחיית המתים: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
שורה 66: שורה 66:
===נשמות שבאו ב[[גלגול]] בעולם הזה כמה פעמים===
===נשמות שבאו ב[[גלגול]] בעולם הזה כמה פעמים===


הרדב"ז{{הערה|טעמי המצוות לרדב"ז ע' קצט.}} והש"ך{{הערה|פרשת בהר עה"פ והארץ לא תמכר לצמיתות.}} כותבים שהנשמה תתחלק לכמה ניצוצות וכמדליק מנר לנר.
הרדב"ז{{הערה|טעמי המצוות לרדב"ז ע' קצט.}} ושעל התורה{{הערה|פרשת בהר עה"פ והארץ לא תמכר לצמיתות.}} כותבים שהנשמה תתחלק לכמה ניצוצות וכמדליק מנר לנר.


והרבי{{הערה|המלך במסיבו
ומיוסד על ה[[זהר]]{{הערה|זוהר ח"א קלא, א. [[תיקוני זוהר]] תיקון מ'.}} ובכתבי ה[[אריז"ל]]{{הערה|[[האריז"ל]] בשער הגלגולים הקדמה ד.}} מפורש שנשמות שבאו ב[[גלגול]] בעולם הזה כמה פעמים, יקבל כל [[גוף]] את חלק ה[[נשמה]] שתוקן על ידו. אמנם אין הכוונה שלכל אחד יהיה רק "חלק" פרטי, כיוון שכל חלק כלול מכל החלקים. (לדוגמא: אדם שתקן את מידת אהבת ה' בנפשו. יהי' גם ירא מה' אבל בגלל שירא להיפרד מהאהוב וזו הסיבה שיהיה לו גם ידיעת ה' - כי רוצה לדעת על האהוב וכו').
 
כ"ק אדמו"ר שליט"א שאלה זו שואל בזוהר פרשת משפטים ושם מבואר שהנשמה תקום באותו גוף שבו היתה רוב עבודתו הגוף היותר מזוכך יש עוד פי' בזוהר שבאמת כל הגופים יקומו לתחי' כי הנשמה המגולגלת הוא ניצוץ וכהדלקת נר מנר ולפירוש זה ההכרח מהמבואר בכ"מ שנשמת רשב"י היא ניצוץ מנשמת משה רכינו ע"ה ואליהו הנביא הוא נשמת פנחס ושניהם הרי יקומו לתחי' גם משה רבינו וגם רשכ"י וכו' בכל אופן האמונה בתחיית המתים היא לא שהגוף יקום לתחי' אלא שהנשמה תקום לתחי' בגוף אך אינו מוכרח להיות בגוף זה }}
 
יש שכתבו שהנשמה תקום בגוף האחרון שבו פעלה
 
בזהר{{הערה|זוהר ח"א קלא, א. [[תיקוני זוהר]] תיקון מ'.}} ובכתבי ה[[אריז"ל]]{{הערה|[[האריז"ל]] בשער הגלגולים הקדמה ד.}} מפורש שנשמות שבאו ב[[גלגול]] בעולם הזה כמה פעמים, יקבל כל [[גוף]] את חלק ה[[נשמה]] שתוקן על ידו. אמנם אין הכוונה שלכל אחד יהיה רק "חלק" פרטי, כיוון שכל חלק כלול מכל החלקים. (לדוגמא: אדם שתקן את מידת אהבת ה' בנפשו. יהי' גם ירא מה' אבל בגלל שירא להיפרד מהאהוב וזו הסיבה שיהיה לו גם ידיעת ה' - כי רוצה לדעת על האהוב וכו').


===הגוף יקום מעצם הלוז===
===הגוף יקום מעצם הלוז===
190

עריכות

תפריט ניווט