משתמש:שמואל חיים/פולמוס המשיחיות בחב"ד: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
השחתה
(השחתה)
תגית: ביטול
 
שורה 10: שורה 10:
==עיקרי הפולמוס ומאפייני הזרמים==
==עיקרי הפולמוס ומאפייני הזרמים==
[[תמונה:דגל משיח 2.jpg|left|thumb|250px|[[דגל משיח]]]]
[[תמונה:דגל משיח 2.jpg|left|thumb|250px|[[דגל משיח]]]]
בנוסף ל[[נבואת הגאולה]] אותה ביקש הרבי{{הערה|שיחת פרשת שופטים תשנ"א: "ישנה ההוראה כנ"ל, שצריכים לפרסם לכל אנשי הדור, שזכינו ש[[הקב"ה]] בחר ומינה בעל-בחירה, שמצד עצמו הוא שלא בערך נעלה מאנשי הדור, שיהיה ה"שופטיך" ו"יועציך" ונביא הדור, שיורה הוראות ויתן עצות בנוגע לעבודת כל בני ישראל וכל האנשים דדור זה, בכל עניני תורה ומצוות, ובנוגע לחיי והנהגות היום-יום הרגילים, גם ב"בכל דרכיך (דעהו)" ו"כל מעשיך (יהיו לשם שמים)", עד - הנבואה העיקרית - הנבואה ש"לאלתר לגאולה" ותיכף ומיד ממש "הנה זה (משיח) בא".}} לפרסם, חסידי חב"ד רבים רואים חשיבות גדולה בפרסום זהותו של הגואל  - הרבי, על מנת לזרז את הגאולה, ומשקיעים בכך משאבים רבים באמצעי פרסום שונים ובארגון אירועים המוניים{{הערה|לדוגמה כתבה באתר ynet: כעשרים אלף בני אדם . . בעצרת התחזקות והתעוררות לרגל י"א ניסן, היום בו נולד הרבי מלובביץ'}}.
בנוסף ל[[נבואת הגאולה]] אותה ביקש הרבי{{הערה|שיחת פרשת שופטים תשנ"א: "ישנה ההוראה כנ"ל, שצריכים לפרסם לכל אנשי הדור, שזכינו ש[[הקב"ה]] בחר ומינה בעל-בחירה, שמצד עצמו הוא שלא בערך נעלה מאנשי הדור, שיהיה ה"שופטיך" ו"יועציך" ונביא הדור, שיורה הוראות ויתן עצות בנוגע לעבודת כל בני ישראל וכל האנשים דדור זה, בכל עניני תורה ומצוות, ובנוגע לחיי והנהגות היום-יום הרגילים, גם ב"בכל דרכיך (דעהו)" ו"כל מעשיך (יהיו לשם שמים)", עד - הנבואה העיקרית - הנבואה ש"לאלתר לגאולה" ותיכף ומיד ממש "הנה זה (משיח) בא".}} לפרסם, חסידי חב"ד רבין רואים חשיבות גדולה בפרסום זהותו של הגואל  - הרבי, על מנת לזרז את הגאולה, ומשקיעים בכך משאבים רבים באמצעי פרסום שונים ובארגון אירועים המוניים{{הערה|לדוגמה כתבה באתר ynet: כעשרים אלף בני אדם . . בעצרת התחזקות והתעוררות לרגל י"א ניסן, היום בו נולד הרבי מלובביץ'}}.


אנשי הזרם נוהגים לפרסם, להכריז ולהדפיס את המשפט "[[יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד]]", ורבים אף חובשים [[כיפה]] עליה מצוין משפט זה. חלק
אנשי הזרם נוהגים לפרסם, להכריז ולהדפיס את המשפט "[[יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד]]", ורבים אף חובשים [[כיפה]] עליה מצוין משפט זה. חלק מהם אומרים "יחי אדוננו" בבוקר מיד לאחר ההשכמה, עוד לפני אמירת "[[מודה אני]]"{{הערה|[http://www.moshiach.ru/hebrew/moshiach/yechi_mode-ani.html העניין לומר "יחי אדוננו" לפני "מודה אני"] באתר moshiach.ru}}. וכן עונדים על בגדיהם סמל של [[משיח]], ומניפים דגל משיח{{הערה|כתבה באתר ynet מאת נטע סלע, האם תנועת חב"ד מתפצלת? 05.07.06}}.
 
הזרם המתון מ[[חב"ד]] נמנעים מלעסוק בנושא, בעיקר בשל החשש מפגיעה ב[[הפצת המעיינות]] ובמעמדה של חב"ד בעולם. לעומת זאת המצדדים בפרסום טוענים כי הזמנים השתנו ונכון להיום דעתו של הרבי שעיקר התפקיד בשלב זה של תהליך הגאולה, להגביר את העיסוק בענייני גאולה ומשיח ולהפיץ את בשורת הגאולה ולהביאה לכל שדרות העם. בהקשר לכך מציינים הם לדברי הרבי שאמר על עצמו {{ציטוטון|אני קרייזי אבאוט משיח}} (אני משוגע על משיח) ומסיבה זו לא צריך להתפעל כלל ממצב העולם.
 
בשער העיתון הרשמי והוותיק של חב"ד "[[שבועון כפר חב"ד|כפר חב"ד]]" הופיע בתחילה המשפט [[יחי אדונינו מורינו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד]], אולם לאחר [[ג' תמוז]] הוסר משפט זה מהעיתון. פעולה זו גררה ביקורת בקרב חלק גדול של חסידי חב"ד, ובעקבות כך הוקם העיתון [[בית משיח (שבועון)|בית משיח]] הדוגל בהמשך עקבי של פרסום דמותו של [[הרבי]] כ[[מלך המשיח]].


== זיהויו כמשיח ==
== זיהויו כמשיח ==

תפריט ניווט