יוסף יצחק קמינצקי: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
שורה 14: שורה 14:


הז'אנר של הרב קמינצקי מתאפיין במחקר חסידי אוטנטי, אשר שם בראש את דברי רבותינו נשיאינו וחשובי החסידים, מבלי להזדקק לתיאוריות מחקריות-אקדמאיות, הנפוצות בשנים האחרונות.
הז'אנר של הרב קמינצקי מתאפיין במחקר חסידי אוטנטי, אשר שם בראש את דברי רבותינו נשיאינו וחשובי החסידים, מבלי להזדקק לתיאוריות מחקריות-אקדמאיות, הנפוצות בשנים האחרונות.
הרב קמינצקי בולט בעמדותיו החסידיות נטו, כלפי ההיסטוריה החב"דית. על סיפורים אודות חסידים, התבטא:
"פרסום תולדות החסידים הוא דבר משובח, אך יש לתת את הדעת ל"שמאלץ" [שומן]; למקרים שבהם מפריזים בתיאורים שונים סביב חיי החסידים במטרה להרחיב את עובי הספר… בוודאי שיש להיזהר כפליים בתיאורים שאינם תואמים לאישיות, עד שלעיתים אלו שהכירו את החסיד, אינם מבינים כיצד נכתבו עליו דברים כאלו. עדיף לכתוב ספר "רזה" מאשר ספר ספוג "שמאלץ"{{הערה|בית משיח 944}}.


במהלך השנים ספג ביקורת מ[[יהושע מונדשיין]], שטען כי הוא אינו מדייק בסיפורים שכתב{{הערה|[http://www.shturem.net/index.php?id=584&section=artdays "החוקר החסידי נחמן" חי ובועט!] {{קישור שבור|א' אב תשפ"ב}} באתר {{שטורעם}}}}. הרב קמינצקי מצידו טען כי למונדשיין יש מגמה להפריך את סיפוריו, ובנוסף הוכיח כי מונדשיין הפריך סיפורים של רבותינו נשיאנו{{הערה|[https://col.org.il/news/28910 סדרה חדשה ב-COL: לאן מתגלגל "בעל הגלגולים"] באתר {{חב"ד און ליין}}}}.
הרב קמינצקי חשף את קברו של ר' [[דובער שניאורסאהן]] אחיו של הרבי, ועל כך סיפר:
"היה זה שנים ספורות לאחר שאחי הרב שמואל קמינצקי יצא בשליחות הרבי לדנייפרופטרובסק, העיר בה התגוררו בני משפחת הרבי. כחלק מעבודתי בתיעוד ההיסטוריה, הצבתי לעצמי מטרה לאתר את מקום הירצחו של אח הרבי, הת' דובער הי"ד. ידענו שהדבר אירע בעיירה איגרען. נסעתי אפוא לשם ויגעתי רבות עד שאיתרתי גוי אחד שנכח בעת ההוצאה להורג של החולים במרכז הרפואי בו היה מאושפז הת’ דובער שניאורסאהן. הלה סיפר כי הרוצחים האכזריים, הוציאו את כל החולים מחוץ למרכז הרפואי, הורו להם לזחול על הקרקע כדי להתעלל בהם, ואז ירו בהם אחד אחד. היה זה מחזה מזעזע"{{הערה|בית משיח 944}}.
 
לאחר שאיתרנו את המקום דאגנו להקים מצבה במקום לזכר הנרצחים הי”ד, ואת המצבה הזו פרסמתי לראשונה בבית משיח בשנים הראשונות.
 
במהלך השנים ספג ביקורת מהרב [[יהושע מונדשיין]], שטען כי הוא אינו מדייק בסיפורים שכתב{{הערה|[http://www.shturem.net/index.php?id=584&section=artdays "החוקר החסידי נחמן" חי ובועט!] {{קישור שבור|א' אב תשפ"ב}} באתר {{שטורעם}}}}. הרב קמינצקי מצידו טען כי למונדשיין יש מגמה להפריך את סיפוריו, ובנוסף הוכיח כי מונדשיין הפריך סיפורים של רבותינו נשיאנו{{הערה|[https://col.org.il/news/28910 סדרה חדשה ב-COL: לאן מתגלגל "בעל הגלגולים"] באתר {{חב"ד און ליין}}}}.


בשנת [[תשע"א]] התמנה ליושב ראש המועצה הדתית שדות דן ובשנת [[תשפ"ב]] נבחר שוב לתפקיד יושב ראש המועצה.
בשנת [[תשע"א]] התמנה ליושב ראש המועצה הדתית שדות דן ובשנת [[תשפ"ב]] נבחר שוב לתפקיד יושב ראש המועצה.
6

עריכות

תפריט ניווט