12,906
עריכות
חסיד של הרבי (שיחה | תרומות) |
חסיד של הרבי (שיחה | תרומות) מ (←בעבודת השם) |
||
שורה 27: | שורה 27: | ||
===בעבודת השם=== | ===בעבודת השם=== | ||
שלבי המשל מסמלים על השלבים של יהודי ב[[עבודת השם]]: האדם שהולך להקביל את פני המלך עושה זאת בשל ה[[יראה תתאה]] שמקננת בו - יראה פשוטה מהמלך שיש לכל אחד, כשמגיע המלך לשדה ומראה לא "פנים שוחקות" נפעלת אצל האדם [[אהבה זוטא]] - אהבה המגיעה מפאת-כך שהאדם משיג בשכלו את המלך, וכשעושה המלך "פנים שוחקות" כבר מקננת בלבו של האדם [[אהבה רבה]] למלך - אהבה שהוא לא מבין את פשרה ואין לה גבולות, ואז כאשר האדם "מגיע להיכל מלכותו" של המלך מקננת בו [[יראה עילאה]]. וכן הוא בסדר עבודת השם שדבר ראשון צריך להפעיל ה[[יהודי]] בלבו את ה[[יראה תתאאה]], אחריה הסדר הוא שנפעל בלבו ה[[אהבה זוטא]] וה[[אהבה רבה]] וכשמגיע לדרגת אהבה רבה מקננת בלבו [[יראה עילאה]]{{הערה|[[תורת מנחם חלק ד' עמוד 226}}. | שלבי המשל מסמלים על השלבים של יהודי ב[[עבודת השם]]: האדם שהולך להקביל את פני המלך עושה זאת בשל ה[[יראה תתאה]] שמקננת בו - יראה פשוטה מהמלך שיש לכל אחד, כשמגיע המלך לשדה ומראה לא "פנים שוחקות" נפעלת אצל האדם [[אהבה זוטא]] - אהבה המגיעה מפאת-כך שהאדם משיג בשכלו את המלך, וכשעושה המלך "פנים שוחקות" כבר מקננת בלבו של האדם [[אהבה רבה]] למלך - אהבה שהוא לא מבין את פשרה ואין לה גבולות, ואז כאשר האדם "מגיע להיכל מלכותו" של המלך מקננת בו [[יראה עילאה]]. וכן הוא בסדר עבודת השם שדבר ראשון צריך להפעיל ה[[יהודי]] בלבו את ה[[יראה תתאאה]], אחריה הסדר הוא שנפעל בלבו ה[[אהבה זוטא]] וה[[אהבה רבה]] וכשמגיע לדרגת אהבה רבה מקננת בלבו [[יראה עילאה]]{{הערה|[[תורת מנחם]] חלק ד' עמוד 226}}. | ||
=== דרגת ישראל המקבלים === | === דרגת ישראל המקבלים === | ||
החידוש שבגילוי של [[חודש אלול]] הוא בגילוי לעם הנמצא ב[[שדה]] ובלשון המשל שבהיות המלך בהיכל המלכות אין רשות להיכנס רק ל"המובחרים שבעם ויחידי סגולה" משאין כן בירידתו ל[[שדה]] יכולים ורשהים כל אנשי העיר וה[[שדה]] לבוא לקבל את פניו.{{הבהרה|יש להרחיב עם מקורות! מה ההגדרה של אנשי [[שדה]] (ראה בלקו"ש ד שישנו [[שדה]] בקדושה חרישה ו[[מלאכת זורע|זריעה]] וזה וודאי שבפשטות לא לזאת הכוונה וכן אין זה מנגד כמדבר ומצד שני היא אינה קדושה שהרי זה חידוש שהמלך ב[[שדה]] ויל"ע)}} | החידוש שבגילוי של [[חודש אלול]] הוא בגילוי לעם הנמצא ב[[שדה]] ובלשון המשל שבהיות המלך בהיכל המלכות אין רשות להיכנס רק ל"המובחרים שבעם ויחידי סגולה" משאין כן בירידתו ל[[שדה]] יכולים ורשהים כל אנשי העיר וה[[שדה]] לבוא לקבל את פניו.{{הבהרה|יש להרחיב עם מקורות! מה ההגדרה של אנשי [[שדה]] (ראה בלקו"ש ד שישנו [[שדה]] בקדושה חרישה ו[[מלאכת זורע|זריעה]] וזה וודאי שבפשטות לא לזאת הכוונה וכן אין זה מנגד כמדבר ומצד שני היא אינה קדושה שהרי זה חידוש שהמלך ב[[שדה]] ויל"ע)}} |
עריכות