שיחה:יצחק פייוויש גינזבורג/ארכיון 1: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
חב"דפדיה אינו מאגר משלים. יש לציין שמשלו של האלמוני מזכיר משלים דומים בנצרות וד"ל..
אין תקציר עריכה
(חב"דפדיה אינו מאגר משלים. יש לציין שמשלו של האלמוני מזכיר משלים דומים בנצרות וד"ל..)
שורה 174: שורה 174:
ממה שהבנתי המדיניות של חב"דפדיה נוגדת את הביקורת הכ"כ נוקבת הזאת. (גם אם היא נכונה). --[[משתמש:חשבונו של עולם|חשבונו של עולם]] - [[שיחת משתמש:חשבונו של עולם|שיחה]], 20:20, י"ב באדר, ה'תשפ"א 20:20, 24 בפברואר 2021 (UTC)--[[משתמש:חשבונו של עולם|חשבונו של עולם]] - [[שיחת משתמש:חשבונו של עולם|שיחה]], 20:20, י"ב באדר, ה'תשפ"א 20:20, 24 בפברואר 2021 (UTC)
ממה שהבנתי המדיניות של חב"דפדיה נוגדת את הביקורת הכ"כ נוקבת הזאת. (גם אם היא נכונה). --[[משתמש:חשבונו של עולם|חשבונו של עולם]] - [[שיחת משתמש:חשבונו של עולם|שיחה]], 20:20, י"ב באדר, ה'תשפ"א 20:20, 24 בפברואר 2021 (UTC)--[[משתמש:חשבונו של עולם|חשבונו של עולם]] - [[שיחת משתמש:חשבונו של עולם|שיחה]], 20:20, י"ב באדר, ה'תשפ"א 20:20, 24 בפברואר 2021 (UTC)
:על קרינסקי יש ביקורת הרבה יותר מעליו. על שילת אם אין כנראה שלא אמור להיות. וראה פסקת [[#ביקורת]]. ● </font>&nbsp;[[User:חלוקת קונטרסים|<span style=><font face="Guttman yad-brush" size="2.5">חלוקת קונטרסים</font>]] • [[שיחת משתמש:חלוקת קונטרסים|שיחה]] • [[יחי|יחי המלך המשיח]] • 01:07 • י"ג באדר ה'תשפ"א
:על קרינסקי יש ביקורת הרבה יותר מעליו. על שילת אם אין כנראה שלא אמור להיות. וראה פסקת [[#ביקורת]]. ● </font>&nbsp;[[User:חלוקת קונטרסים|<span style=><font face="Guttman yad-brush" size="2.5">חלוקת קונטרסים</font>]] • [[שיחת משתמש:חלוקת קונטרסים|שיחה]] • [[יחי|יחי המלך המשיח]] • 01:07 • י"ג באדר ה'תשפ"א
== קריאה אחרונה ==
קראתי את הערך ואת השיחה וברצוני להעיר כמה הערות.
ישנו משל ידוע על שני יהודים שיצאו למסע לא קצר בו היו צריכים להחליף לא מעט רכבות (עשרה - למשל) מיום ליום המסע נהיה יותר ויותר קשה - עליות וירידות, עד שהגיעו אל הרכבת התשיעית, כבר היה נראה שעוד רגע קט המסע מגיע אל סיומו השמח כשהגיע הזמן להחליף רכבת, ואכן הרכבת הגיעה לתחנה ופלטה אותם לתוכה וכשמיודענו הנבון החל לחפש  (ואף למצוא - לאו דוקא בקלות, אולי באספקלריא שאינה מאירה) את הרכבת הבאה שאמורה להביא אותם ליעד הנכסף שם לב שחברו בל עמו, כשחיפש אחריו מצאו יושב בתחנה האחרונה ומסרב להתקדם הלאה, לטענתו - אין שום ענין להתקדם הלאה, הרכבת הקודמת היא הרכבת שלו ורק סיבה בלתי ברורה גרמה לה להעלם, לא הועילו טענותיו והפצרותיו של חברו על כך שנהג הרכבת בעצמו הכריז שתפקידו הסתיים ועובר אלינו, יש לכל אחד להגדיל ראש, לטכס עצה להגיע ליעד וכו' הלה רק הקטין את ראשו יותר ופרך הכל בדקדוקי דקדוקים וטענות על גבי טענות, הלה מסתמא היה מוכן להתווכח עד אין סוף, אך למיודענו אצה הדרך. הקטר כבר צופר בתחנה - הוא רץ במהירות לעבר הרכבת ועלה עליה, כנסיון אחרון ניסה לצעוק לחבירו שנשאר מאחור - הרכבת נוסעת... אל נא תשאר בתחנה, אך הלה אטם אזנו משמוע. הצעקה נשארה מהדהדת בחללו של עולם והרכבת החלה בנסיעה... בנסיעה לגאולה...
אין כאן קריאת תגר ונסיון לעורר דובים ישנים מרבצם, יש כאן אך ורק קריאה מלב יהודי רחמן - טייערע אידן אל תשארו בתחנה, אל תשבו בחיבוק ידים, תמשיכו בנסיעה. גם אם הקרון לא כ"כ מזכיר את הקרון הקודם, גם אם צריך לשנות הרגלי חשיבה ודפוסי התנהגות. כי אולי בתחנה חם ונעים והכל בטוח וודאי, אבל לגאולה לא מגיעים משם.
יהודי מהמושב האחרון.
{{משוב}} [[מיוחד:תרומות/95.86.115.107|95.86.115.107]] 03:25, 7 בינואר 2022 (UTC)
:משל נאה ויאה, אך אולי יש להמשילו בסגנון קצת שונה...: שני יהודים יצאו למסע ארוך אל עיר 'פלוני', מסע זה אינו קצר ובו היו צריכים להחליף לא מעט רכבות (שבעה - למשל) בהתמשך המסע מיום ליום נעשים הם שמחים יותר ויותר על התקרבותם המשמחת אל סוף המסע הפרך. והנה זה עתה עלו שניהם על הרכבת השביעית, ולפתע שומעים הם את קריאת הנהג "רכבת זו נוסעת ליעד הסופי"! מה רבה היתה שמחתם ולבם התמלא חדוה על הבשורה. אמנם עובר יום ולילה שבוע ושבועיים ונסיעה זו עדיין לא באה לקיצה. הנהג חוזר שוב ושוב במשך הנסיעה את הכרזתו הברורה "רכבת זו נוסעת ליעד הסופי" - הכל מחושב: היה צריך להיות בדיוק שבעה רכבות להגיע, והנה זהו זה הרכבת השביעית, ומכאן יגיעו אל הסוף! ועל חשבון זה חוזר שוב ושוב.
:ביום בהיר אחד נשמעת הכרזת הנהג: "אמנם נוסעים אתם אל היעד הסופי, ואכן אני בחלקי בתור הנהג עשיתי כל הדרוש כדי להגיע אל היעד, מ"מ ישנו איזה תקלה ועיכוב, וכדי לתקן זאת [או: כדי לתת לכם הזדמנות להשתתף בנסיעה חשובה זו] צריך אני לבקש שאחד או שניים או שלשה מכם יתנדב לטקס עצה כיצד להתגבר על העיכוב והמניע". כל הנוסעים - ובכללם שני יהודים אלו - התמלאו התרגשות מיד, וההמולה הסערה על דבר ההכרזה הלכה וגדלה כאשר התכנסו והתדיינו בדבר וכו' וכו' [הוספה: עד שכעבור זמן מועט, כאשר טרם עלו על הפתרון, גילה הנהג מהו פתרון הבעיה, אך עדיין דרש מהנוסעים להרתם למלאכה בפועל].
:הימים עברו והפתרון עדיין לא מימש את תכליתו, ועדיין ברכבת הם נוסעים, החלו רגשי היאוש לחלחל אל לבו של האחד.. אולי אין תקווה ברכבת זו.. ואז עלה במוחו הרעיון הנועז: "אולי כדאי שנקפוץ מרכבת זו באמצע נסיעה, ונחפש רכבת אחרת, כן, רכבת שמינית! רכבת זו וודאי תביאנו אל היעד!", כאשר חברו שומע על תוכניתו המסוכנת, מנסה הוא ליישב את דעת חבירו בדברי טעם ברורים "הרי הנהג הסביר בטוב, שרכבת זו וודאי יגיע אל היעד, ואין שום צורך ברכבת אחרת", "אחחחח" עונה לו חבירו, "מה לך ודיוקים ודקדוקים קטני מוחין אלו, וודאי אוכל להתווכח עמך עד אין סוף, אך צר לי שכן פתרוני ברור ועלי להזדרז", "כיצד הפכת את האור לחושך ודיוקים, ואת המופרך לאור"? תמה עליו ידידו. אך דבריו נפלו על מושב מיותם, שכן ידידו כבר קפץ מהרכבת, ולקפוץ בחזרה אל הרכבת הנוסעת קשה הרבה יותר מלקפוץ מהרכבת הנוסעת... --[[משתמש:פיצי|פיצי]] • [[שיחת משתמש:פיצי|שיחה]] • ה' בשבט ה'תשפ"ב • 06:13, 7 בינואר 2022 (UTC)
12,767

עריכות

תפריט ניווט