איתא במדרש תילים: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
(ביטול גרסה 474410 של 147.161.8.141 (שיחה))
תגית: ביטול
שורה 21: שורה 21:


===הדיוק בחזרת המאמר===
===הדיוק בחזרת המאמר===
כשלמד [[אדמו"ר הריי"צ]] את ה[[מאמר]] (שכאמור, חזר עליו [[שינון תניא בעל פה|בעל פה]] ב[[אדמו"ר הריי"צ#בר מצווה|בר המצווה שלו]]), התקשה כשהגיע לפסוק "אם חטאת מה תפעול בו ורבו פשעיך מה תעשה לו אם צדקת מה תתן לו או מה "מידך יקח"{{הערה|[[איוב]] ל"ה ו-ז. ישנם עוד כמה שינויי לשון בפסוקים ומאמרי חז"ל המופעים במאמר, כמו בדבר המדרש "יש מי שהוא מצווה לאחרים לעשות כו'" המופיע בשינויים קלים ב[[חומש שמות|מדרש שמות רבה]] פרשה ל', ט'. וכן דבר הגמרא ([[מסכת ברכות]] ו', א'): "ומי כעמך ישראל" ואילו ב[[מאמר]] מופיע"ומי כעמך 'כ'ישראל", וב[[תהלים]] (כ"ה, ו') "זכור רחמיך '[[הוי"ה (שם)|הוי]]' וחסדיך" וב[[מאמר]] - "זכור רחמיך וחסדיך" ועוד.}} משום שבמאמר הופיע באופן שונה - "ומה מידך יקח". כששאל את אביו - אדמו"ר הרש"ב - אם יוכל לחזור כלשון הפסוק המקורי, ענה לו "דו חזר ווי דא שטייט!"{{הערה|משיחת [[הרבי]]{{מקור}}}}.
כשלמד [[אדמו"ר הריי"צ]] את ה[[מאמר]] (שכאמור, חזר עליו [[שינון תניא בעל פה|בעל פה]] ב[[אדמו"ר הריי"צ#בר מצווה|בר המצווה שלו]]), התקשה כשהגיע לפסוק "אם חטאת מה תפעול בו ורבו פשעיך מה תעשה לו אם צדקת מה תתן לו או מה "מידך יקח"{{הערה|[[איוב]] ל"ה ו-ז. ישנם עוד כמה שינויי לשון בפסוקים ומאמרי חז"ל המופעים במאמר, כמו בדבר המדרש "יש מי שהוא מצווה לאחרים לעשות כו'" המופיע בשינויים קלים ב[[חומש שמות|מדרש שמות רבה]] פרשה ל', ט'. וכן דבר הגמרא ([[מסכת ברכות]] ו', א'): "ומי כעמך ישראל" ואילו ב[[מאמר]] מופיע"ומי כעמך 'כ'ישראל", וב[[תהלים]] (כ"ה, ו') "זכור רחמיך '[[הוי"ה (שם)|הוי]]' וחסדיך" וב[[מאמר]] - "זכור רחמיך וחסדיך" ועוד.}} משום שבמאמר הופיע באופן שונה - "ומה מידך יקח". כששאל את אביו - אדמו"ר הרש"ב - אם יוכל לחזור כלשון הפסוק המקורי, ענה לו "דו חזר ווי דא שטייט!"{{הערה|משיחת [[הרבי]](דרוש תרגום){{מקור}}}}.


==הדפסת המאמר==
==הדפסת המאמר==
9,454

עריכות

תפריט ניווט