4,016
עריכות
אין תקציר עריכה |
|||
שורה 38: | שורה 38: | ||
===סוף זמן [[תפילת מנחה]]=== | ===סוף זמן [[תפילת מנחה]]=== | ||
ב[[מסכת ברכות]] נאמר{{הערה|כ"ו, א}} אודות [[תפילת מנחה]]:"תפילת מנחה - עד הערב", [[רש"י]] פירש "שחשכה", וכך פסקו הטור, ה[[שולחן ערוך]], [[הרמ"א]] ו[[הגר"א]] שהכוונה היא עד ל[[שקיעת החמה]].{{הערה|משנ"ב סי' רלג ס"ק יד, וערוה"ש ס"ז-ט. פסקי תשובות שם ס"ק ו, וש"נ. שו"ת יחוה דעת ח"ה סי' כב. שו"ת אור לציון סי' כ. אשי ישראל פכ"ז ס"ו, וש"נ}} | |||
ע"פ שיטת הגאונים (שהזמן שלאחר השקיעה הוא ספק יום ספק לילה) נחלקו רבים מגדולי הדור האם מותר להתפלל לאחר השקיעה,כאשר חלק מתירים, חלק בדיעבד וחלק אוסרים. | |||
[[אדמו"ר הזקן]] פסק:ש{{ציטוטון|לעניין תפילת המנחה אין למחות ביד המקילין בין בחול בין בשבת, ובפרט בשעת הדחק בימות החורף שהיום קצר}}, שמותר רק בדיעבר, אולם לכתחילה אין לעשות זאת.{{הערה|סידור אדה"ז 'סדר הכנסת שבת' (נדפס בסוף השו"ע ח"ב עמ' 828, ובמהדורה החדשה עמ' תתקא), וקצות השלחן סי' כו ס"א. סידור רבינו הזקן עם ציונים והערות עמ' רלב, וש"נ}} | |||
{{הלכה}} | {{הלכה}} | ||
==קישורים חיצוניים== | ==קישורים חיצוניים== | ||
*[https://sites.google.com/site/zmanimadmorhazaken/hyom/gat שיטת אדמו"ר הזקן בעניין השקיעה] | *[https://sites.google.com/site/zmanimadmorhazaken/hyom/gat שיטת אדמו"ר הזקן בעניין השקיעה] | ||
{{הערות שוליים}} | {{הערות שוליים}} |