2,869
עריכות
שורה 67: | שורה 67: | ||
[[הרבי]] הזכיר באחד ממכתביו על [[אדמו"ר הזקן]] ש:{{ציטוטון|ויהי רצון שיקויים נוסח המסור ומקודש מדורי דורות בכגון דא, זכותו יגן עלינו, ויהיה זה מגינה ומצלי.}}{{הערה|אגרות קודש כרך יב עמ' רמ.}}. [[הרבי]] גם ביאר באחד ממכתביו את הביטוי "זי"ע" והוסיף שאת הביטוי "זצוקללה" אפשר להגיד על כל [[צדיק]], אולם "זי"ע" יש להגיד על נשיא הדור{{הערה|אגרות קודש כרך טז עמ' שסו}}. | [[הרבי]] הזכיר באחד ממכתביו על [[אדמו"ר הזקן]] ש:{{ציטוטון|ויהי רצון שיקויים נוסח המסור ומקודש מדורי דורות בכגון דא, זכותו יגן עלינו, ויהיה זה מגינה ומצלי.}}{{הערה|אגרות קודש כרך יב עמ' רמ.}}. [[הרבי]] גם ביאר באחד ממכתביו את הביטוי "זי"ע" והוסיף שאת הביטוי "זצוקללה" אפשר להגיד על כל [[צדיק]], אולם "זי"ע" יש להגיד על נשיא הדור{{הערה|אגרות קודש כרך טז עמ' שסו}}. | ||
[[הרבי]] גם הוסיף שיש חובה להוסיף תואר זה על צדיק שנפטר ו{{ציטוטון| | [[הרבי]] גם הוסיף שיש חובה להוסיף תואר זה על צדיק שנפטר ו{{ציטוטון|הקורא רבו בשמו' ללא הוספת תואר – הרי זה ענין חמור}}{{הערה|התוועדויות תשמ"ו כרך א, עמ' 572}} | ||
[[אדמו"ר הריי"צ]] ביאר באחת משיחותיו שהביטוי "זי"ע" קשור גם לעניין החיים עצמו: | [[אדמו"ר הריי"צ]] ביאר באחת משיחותיו שהביטוי "זי"ע" קשור גם לעניין החיים עצמו: | ||
{{ציטוט|מרכאות=כן|תוכן=וזהו יעקב אבינו לא מת אלא חי הוא... ולכן זכותו יגן עלינו, דזכות הוא טוהר העבודה המאירה לנו ולבנינו, וחי הוא לעולם|מקור=ספר המאמרים תרפ"ט עמ' 190}}. | {{ציטוט|מרכאות=כן|תוכן=וזהו יעקב אבינו לא מת אלא חי הוא... ולכן זכותו יגן עלינו, דזכות הוא טוהר העבודה המאירה לנו ולבנינו, וחי הוא לעולם|מקור=ספר המאמרים תרפ"ט עמ' 190}}. | ||
[[אדמו"ר הריי"צ]] התבטא פעם אחת שעל אביו [[אדמו"ר הרש"ב]], הוא לא אומר נ"ע, מפני שאביו לא הסתלק{{הערה|ליקוטי דיברים, חלק ה', 1016}}. | [[אדמו"ר הריי"צ]] התבטא פעם אחת שעל אביו [[אדמו"ר הרש"ב]], הוא לא אומר נ"ע, מפני שאביו לא הסתלק{{הערה|ליקוטי דיברים, חלק ה', 1016}}. בשנת [[תש"י]] אמר [[הרבי]], כי אין לקרוא ל[[אדמו"ר הריי"צ]] בתואר "נשמתו עדן", כיון שוודאי שאין רצונו להיות ב[[גן עדן]], כי אם להיות עם חסידיו ב[[עולם הזה]]{{מקור}}. | ||
{{הערות שוליים}} | {{הערות שוליים}} | ||
[[קטגוריה:הסתלקות]] | [[קטגוריה:הסתלקות]] |
עריכות