דבר מלכות ויצא: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
הוסרו 330 בתים ,  28 באוקטובר 2020
שורה 16: שורה 16:
* '''ו - י"א:'''״ויקח (יעקב) מאבני המקום״, ״שירא מפני חיות רעות״, ולכאורה: איך מגינים האבנים מחיות רעות? אלא שזה מורה על התוקף דקדושה רוחנית שהיתה סביב יעקב, שהתגברה על הגשמיות, ובמילא הגין עליו מחיות רעות.  
* '''ו - י"א:'''״ויקח (יעקב) מאבני המקום״, ״שירא מפני חיות רעות״, ולכאורה: איך מגינים האבנים מחיות רעות? אלא שזה מורה על התוקף דקדושה רוחנית שהיתה סביב יעקב, שהתגברה על הגשמיות, ובמילא הגין עליו מחיות רעות.  
*'''י"א:''' הפסוק:{{ציטוטון|״מטתו שלימה״}} (של יעקב) מורה על השלימות של יעקב גם ל״מטה״ , ששם שוכב האדם וראשו הוא בשוה עם רגלו (לא כמו בעמידה או ישיבה), וע"י הוא מגלה בזה שייכותו לעצמותו, שמצד עצמותו החלק עליון ותחתון הם דבר אחד ממש, כי הוא למעלה מכל הגדרים, ופשיטות העצמות מתגלית בפשיטות ישראל.  
*'''י"א:''' הפסוק:{{ציטוטון|״מטתו שלימה״}} (של יעקב) מורה על השלימות של יעקב גם ל״מטה״ , ששם שוכב האדם וראשו הוא בשוה עם רגלו (לא כמו בעמידה או ישיבה), וע"י הוא מגלה בזה שייכותו לעצמותו, שמצד עצמותו החלק עליון ותחתון הם דבר אחד ממש, כי הוא למעלה מכל הגדרים, ופשיטות העצמות מתגלית בפשיטות ישראל.  
* '''י"ב - י"ד:'''בירור עשו ע״י יעקב – חיבור אורות דתהו בכלים דתיקון, ועד – החיבור דאורות דתהו וכלים דתהו, אורות דתיקון וכלים דתיקון, חיבור סובב וממלא.  
* '''י"ב:''' הבירור בין [[יעקב]] ל[[עשיו]] הוא חיבור אורות דתהו (שעשיו היה בחינת עולם תהו) בכלים דתיקון (ש[[יעקב]] היה בבחינת [[עולם התיקון]]).  
* '''י"ג:'''״[[אבן מקיר תזעק]]״, שגשמיות העולם עצמה (האבן), הנפעל, מגלה את כח הפועל שבו.
* '''י"ג - י"ד:''' אחד מסימני ה[[גאולה]] הוא:ש״[[אבן מקיר תזעק]]״, שגשמיות העולם עצמה (האבן), הנפעל, מגלה את כח הפועל שבו.
* '''ט"ו:'''תורת החסידות של [[אדמו"ר האמצעי]] הייתה באופן של ״[[רחובות הנהר]]״. משא״כ אצל [[אדמו"ר הצמח צדק]] שהיה בעיקר החידוש שהיה משווה תורת החסידות עם תורת הנגלה.  
* '''ט"ו:'''תורת החסידות של [[אדמו"ר האמצעי]] הייתה באופן של ״[[רחובות הנהר]]״. משא״כ אצל [[אדמו"ר הצמח צדק]] שהיה בעיקר החידוש שהיה משווה תורת החסידות עם תורת הנגלה.  
* ״וישלח יעקב מלאכים לפניו אל עשו״ כי חשב שעשו כבר נתברר. ובפועל הי׳ זה קודם הבירור. משא״כ עתה – לאחרי ריבוי העבודה ובפרט ע״י רבותינו נשיאינו, כולל בבירור האומות, ומלכות של חסד וכו׳ – כבר נגמרו כל הבירורים, והכל מוכן, וישנו כבר גם ה״שולחן ערוך״ דלויתן ושור הבר ויין המשומר וכו׳, וצריכים רק לפתוח העינים (״מ׳דארף נאר אויפעפענען די אויגן״) כדבעי, ולראות זה בפועל!  
*'''י"ד - כ':''' {{ציטוטון|״וישלח יעקב מלאכים לפניו אל עשו״}} כי יעקב חשב שעשו כבר התברר. ובפועל היה עשיו קודם הבירור. משא״כ עתה – לאחרי הפצת [[תורת החסידות]] ע"י [[רבותינו נשיאנו]], כבר נגמרו כל הבירורים, והכל מוכן, וצריכים רק לפתוח העינים , ולראות את זה בפועל!, ובלימוד של [[תורת החסידות]] כבר שייך לכל אחד, וכל אחד יכול ללמדו!
 
* ג׳ ימים דערב שבת זה, ט׳ כסלו, ויו״ד כסלו – ענין החזקה. וגם בט׳ כסלו – ב׳ ענינים (יום הולדת ויום ההילולא), ויחד עם חג הגאולה ביו״ד כסלו – ה״ז ג׳ דהוי חזקה.


{{שיחות הדבר מלכות}}
{{שיחות הדבר מלכות}}

תפריט ניווט