27,062
עריכות
אין תקציר עריכה תגית: ביטול |
מ (החלפת טקסט – "עולם העשיה" ב־"עולם העשייה") |
||
שורה 20: | שורה 20: | ||
ענין הצמצום שהיה ב[[אור אין סוף]], הוא ש[[אור אין סוף]] נכלל ב[[אור ומאור|מאור]] להיות בכח ולא בפועל. כלומר, [[אור אין סוף]] נצטמצם להיות מאיר רק במאור, ולא להיות מתפשט בבחינת זיו ואור. | ענין הצמצום שהיה ב[[אור אין סוף]], הוא ש[[אור אין סוף]] נכלל ב[[אור ומאור|מאור]] להיות בכח ולא בפועל. כלומר, [[אור אין סוף]] נצטמצם להיות מאיר רק במאור, ולא להיות מתפשט בבחינת זיו ואור. | ||
הבנת ענינו של הצמצום הראשון בצורה ברורה יותר מתאפשרת לאחר שמבינים את ההבדל בינו לבין שאר הצמצומים שבסדר ההשתלשלות:{{הערה|הנקראים [[פרסא]] - בין [[עולם האצילות]] ל[[עולם הבריאה]], בין [[עולם הבריאה]] ל[[עולם היצירה]] ובין [[עולם היצירה]] ל[[עולם | הבנת ענינו של הצמצום הראשון בצורה ברורה יותר מתאפשרת לאחר שמבינים את ההבדל בינו לבין שאר הצמצומים שבסדר ההשתלשלות:{{הערה|הנקראים [[פרסא]] - בין [[עולם האצילות]] ל[[עולם הבריאה]], בין [[עולם הבריאה]] ל[[עולם היצירה]] ובין [[עולם היצירה]] ל[[עולם העשייה]].}} | ||
===הצמצומים (הפרסאות) שבסדר ההשתלשלות=== | ===הצמצומים (הפרסאות) שבסדר ההשתלשלות=== | ||
[[עשר הספירות]] שב[[עולם האצילות]] שונות לגמרי במהותן מעשר הספירות שב[[עולם הבריאה]] וכן ישנו שוני בין הספירות שבעולם הבריאה לספירות שב[[עולם היצירה]], ושוני מעולם היצירה לעולם | [[עשר הספירות]] שב[[עולם האצילות]] שונות לגמרי במהותן מעשר הספירות שב[[עולם הבריאה]] וכן ישנו שוני בין הספירות שבעולם הבריאה לספירות שב[[עולם היצירה]], ושוני מעולם היצירה לעולם העשייה. הדבר נמשל להבדל שבין מתיקות התפוח, למתיקות שב[[ניגון]] ערב, למתיקות שב[[גמילות חסדים|עשיית טובה ליהודי]] ולמתיקות שבהשגה [[שכל]]ית: כולן נקראות מתיקות כי כולן הן עניין של חסד, אבל מהות החסד בכל דרגה היא רק משל לדרגה שמעליה. כלומר, המהות של כל אחד מסוגי המתיקות שונה מחברתה לחלוטין. | ||
פעולת הצמצום (ה[[פרסא]]) שבין עולם לעולם הוא כדוגמת ענינו של ה[[משל]]: עניינו של משל הוא, שדבר השכל מולבש בעניין אחר לגמרי, שמצד עצמו אין לו שום קשר לנמשל. כלומר, הפרסא מצמצמת את האור כך שיתגלה בעניין נמוך יותר. | פעולת הצמצום (ה[[פרסא]]) שבין עולם לעולם הוא כדוגמת ענינו של ה[[משל]]: עניינו של משל הוא, שדבר השכל מולבש בעניין אחר לגמרי, שמצד עצמו אין לו שום קשר לנמשל. כלומר, הפרסא מצמצמת את האור כך שיתגלה בעניין נמוך יותר. |