11,698
עריכות
אין תקציר עריכה |
אין תקציר עריכה |
||
שורה 31: | שורה 31: | ||
אך בנוגע לכפרת עצמו של יום, שעניינה כפרה על האדם (ה"גברא"), כנאמר בכתוב "לטהר אתכם .. לפני ה' תטהרו", לא נוגע שאצל היהודי תהיה פעולת התשובה מכוונת באופן ישיר ומפורט על החטאים, כי אם שהוא יהיה "שב" בכללותו, על האדם להטות ולהפנות את עצמו אל הקב"ה, שיהיה "לפני הוי'" ואז נפעל ה"תטהרו", יש לו את הכפרה והטהרה של יום הכיפורים. | אך בנוגע לכפרת עצמו של יום, שעניינה כפרה על האדם (ה"גברא"), כנאמר בכתוב "לטהר אתכם .. לפני ה' תטהרו", לא נוגע שאצל היהודי תהיה פעולת התשובה מכוונת באופן ישיר ומפורט על החטאים, כי אם שהוא יהיה "שב" בכללותו, על האדם להטות ולהפנות את עצמו אל הקב"ה, שיהיה "לפני הוי'" ואז נפעל ה"תטהרו", יש לו את הכפרה והטהרה של יום הכיפורים. | ||
==העובר על "כרת דיומא"== | |||
יהודי שעובר על מצוות יום הכיפורים עצמו ומפר את הצום, הכל מודים שאין "עיצומו של יום" מכפר עליו. | |||
הדבר הוא כעין הדין ש"אין קטיגור נעשה סניגור", ו[[הגאון הרוגוצ'ובי]] מבאר{{הערה|[[צפנת פענח]] על הרמב"ם הל' יבום פ"ד ה"כ בסופה}} שמכיוון שהחטא נוגע ביום הכיפורים עצמו, באופן שיום הכיפורים נהיה אצל החוטא סיבה וגורם לחטא, הרי שמובן, שגורם החטא עצמו אינו יכול להיות המכפר, "אין קטגור נעשה סניגור". | |||
==לקריאה נוספת== | ==לקריאה נוספת== |
עריכות