27,714
עריכות
מ (החלפת טקסט – "לעתים" ב־"לעיתים") |
מ (החלפת טקסט – "בודאי" ב־"בוודאי") |
||
שורה 30: | שורה 30: | ||
הנה אם נופלות לו שלא בשעת העבודה אלא בעת עסקו בעסקיו ודרך ארץ וכהאי גוונא - אומר [[רבינו הזקן]] - אדרבה יש לו לשמוח בחלקו, שאף שנופלות לו במחשבתו הוא מסיח דעתו מהן, לקיים מה שנאמר "ולא תתורו אחרי לבבכם ואחרי עיניכם אשר אתם זונים אחריהם". ואין הכתוב מדבר ב[[צדיקים]] לקראם זונים ח"ו, אלא בבינונים כיוצא בו שנופלים לו הרהורי ניאוף במחשבתו בין בהיתר כו', וכשמסיח דעתו מקיים לאו זה. ואמרו רז"ל ישב ולא עבר עבירה נותנים לו שכר כאלו עשה [[מצוה]]. | הנה אם נופלות לו שלא בשעת העבודה אלא בעת עסקו בעסקיו ודרך ארץ וכהאי גוונא - אומר [[רבינו הזקן]] - אדרבה יש לו לשמוח בחלקו, שאף שנופלות לו במחשבתו הוא מסיח דעתו מהן, לקיים מה שנאמר "ולא תתורו אחרי לבבכם ואחרי עיניכם אשר אתם זונים אחריהם". ואין הכתוב מדבר ב[[צדיקים]] לקראם זונים ח"ו, אלא בבינונים כיוצא בו שנופלים לו הרהורי ניאוף במחשבתו בין בהיתר כו', וכשמסיח דעתו מקיים לאו זה. ואמרו רז"ל ישב ולא עבר עבירה נותנים לו שכר כאלו עשה [[מצוה]]. | ||
- מסיבה זו מסביר ה[[אדמו"ר הזקן]], צריך הוא לשמוח בקיום הלאו כמו בקיום [[מצוות עשה]] ממש, ואדרבה העצבות היא מ[[גאווה]], שאינו מכיר את מקומו, ועל כן הוא מצטער על שאינו במדרגת צדיק, של[[צדיקים]] | - מסיבה זו מסביר ה[[אדמו"ר הזקן]], צריך הוא לשמוח בקיום הלאו כמו בקיום [[מצוות עשה]] ממש, ואדרבה העצבות היא מ[[גאווה]], שאינו מכיר את מקומו, ועל כן הוא מצטער על שאינו במדרגת צדיק, של[[צדיקים]] בוודאי אין נופלים להם הרהורי שטות כאלו. | ||
אבל אילו היה מכיר מקומו, שהוא רחוק מאד ממדרגת [[צדיק]], לא היה עצב כלל. | אבל אילו היה מכיר מקומו, שהוא רחוק מאד ממדרגת [[צדיק]], לא היה עצב כלל. |