27,606
עריכות
מ (החלפת טקסט – "תהילים" ב־"תהלים") |
מ (החלפת טקסט – "([^א-ת])עפ"י" ב־"$1על פי") |
||
שורה 119: | שורה 119: | ||
בנוסח ברכת הדלקת נרות דר"ה.. "של יום הזכרון", הנה זה היה קשה לי.. כיון שזה בנוסח ברכה חדש בהדלקת הנרות. ושאלתי את פי מו"ח אדמו"ר [מוהריי"צ].. ואמר לי אשר פלפל בזה אדמו"ר (מוהרש"ב) עם הרה"ג הר"י רפלוביץ מקרמנצוג.. והשיב אדמו"ר [מוהרש"ב] שצריכים לומר "יום הזכרון". וכן הוא מנהג בית רבנו, ומעשה רב. ואולי הטעם, דמדמינן לקידוש ולהפטרה וכו'. וכן הוא מנהג בית רבנוו, ומעשה רב{{הערה|אגרות קודש אדמו"ר ו, עמ' קכה}}. | בנוסח ברכת הדלקת נרות דר"ה.. "של יום הזכרון", הנה זה היה קשה לי.. כיון שזה בנוסח ברכה חדש בהדלקת הנרות. ושאלתי את פי מו"ח אדמו"ר [מוהריי"צ].. ואמר לי אשר פלפל בזה אדמו"ר (מוהרש"ב) עם הרה"ג הר"י רפלוביץ מקרמנצוג.. והשיב אדמו"ר [מוהרש"ב] שצריכים לומר "יום הזכרון". וכן הוא מנהג בית רבנו, ומעשה רב. ואולי הטעם, דמדמינן לקידוש ולהפטרה וכו'. וכן הוא מנהג בית רבנוו, ומעשה רב{{הערה|אגרות קודש אדמו"ר ו, עמ' קכה}}. | ||
שקו"ט בזה - | שקו"ט בזה - על פי סיפורו של מו"ח אדמו"ר [מוהריי"צ] - הרב רפאלאוויטש מקרעמעגטשוג עם אדמו"ר (מוהרש"ב). ואדמו"ר אמר לו שזהו מעשה רב דבית רבי{{הערה|שם ח"ג, עמ' קמ}}. | ||
המברך "שהחיינו" בהדלקת הנרות, אין לו לברך ברכה זו בקידוש{{הערה|ספר המנהגים}}. | המברך "שהחיינו" בהדלקת הנרות, אין לו לברך ברכה זו בקידוש{{הערה|ספר המנהגים}}. |