27,714
עריכות
חלק מעצם אמיתי (שיחה | תרומות) (התיאור היה שגוי היינו) תגיות: עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד |
מ (החלפת טקסט – " {{הערה|" ב־"{{הערה|") תגיות: עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד |
||
שורה 2: | שורה 2: | ||
'''עולם התוהו''' הוא כינויו של ה[[שמיטה (בעולמות)|שמיטה]] הראשונה, הקודמת לשמיטה זו שהיא [[עולם התיקון]]. הספירות של עולם התהו נבראו באופן של אורות מרובים וכלים מועטים (שהכלים לא החילו את האור אלא היה רק כלי בשביל לצמצם ולעביר ומשום כך לא התאחדו הספירות והתכללו וכתוצאה הייתה [[שבירת הכלים]], שהכלים של עולם התוהו נשברו, והאורות נתפרדו,( ועל כן נברא עולם התיקון שאנינו לשבת יצרה שהאורות יתלבשו בכלי ועל ידי זה יתאחדו) והאורות נפלו וירדו לעולמות בי"ע והעיקר לעולם העשייה ועל ידי עבודת האדם האורות מתבוררים | '''עולם התוהו''' הוא כינויו של ה[[שמיטה (בעולמות)|שמיטה]] הראשונה, הקודמת לשמיטה זו שהיא [[עולם התיקון]]. הספירות של עולם התהו נבראו באופן של אורות מרובים וכלים מועטים (שהכלים לא החילו את האור אלא היה רק כלי בשביל לצמצם ולעביר ומשום כך לא התאחדו הספירות והתכללו וכתוצאה הייתה [[שבירת הכלים]], שהכלים של עולם התוהו נשברו, והאורות נתפרדו,( ועל כן נברא עולם התיקון שאנינו לשבת יצרה שהאורות יתלבשו בכלי ועל ידי זה יתאחדו) והאורות נפלו וירדו לעולמות בי"ע והעיקר לעולם העשייה ועל ידי עבודת האדם האורות מתבוררים | ||
על פסוק "ואלה המלכים אשר מלכו לפני מלוך מלך לבני ישראל.. וימלוך וימת" {{הערה|וישלח לא, לא}} המתאר את מלכי אדום מזרע [[עשיו]] מבואר שהמלכים הם כנגד [[ז' מלכין קדמאין]] השייכים לעולם התוהו, שהם [[ז' תחתונות]] של תוהו שבהם הייתה השבירה, ולכן נאמר בהם "וימלוך וימות" כי נפילה מדרגה מכונה מוות. עולם התוהו הוא ענינו של [[עשיו]], לעומת [[עולם התיקון]] שענינו הוא [[יעקב]], אך בכל זאת שורש התוהו יותר נעלה משורש התיקון ולכן כתוב "לפני מלוך" כי מלכי אדום הינם יותר נעלים ממלכי ישראל, בשורשם. | על פסוק "ואלה המלכים אשר מלכו לפני מלוך מלך לבני ישראל.. וימלוך וימת"{{הערה|וישלח לא, לא}} המתאר את מלכי אדום מזרע [[עשיו]] מבואר שהמלכים הם כנגד [[ז' מלכין קדמאין]] השייכים לעולם התוהו, שהם [[ז' תחתונות]] של תוהו שבהם הייתה השבירה, ולכן נאמר בהם "וימלוך וימות" כי נפילה מדרגה מכונה מוות. עולם התוהו הוא ענינו של [[עשיו]], לעומת [[עולם התיקון]] שענינו הוא [[יעקב]], אך בכל זאת שורש התוהו יותר נעלה משורש התיקון ולכן כתוב "לפני מלוך" כי מלכי אדום הינם יותר נעלים ממלכי ישראל, בשורשם. | ||
כינוי אחר לעולם התוהו הוא [[עולם הנקודים]] המורה על גילוי האור בצורה חיצונית בלבד, הנקרא גילוי בבחינת [[נקודה]]. שעולם זה הוא העולם האמצעי מבין עולמות [[עקודים נקודים ברודים]]. שלפני עולם התוהו, ב[[עולם העקודים]], היו הספירות כולם עקודים בכלי אחד. בעולם התוהו, שהוא עולם הנקודים, התחלקו הספירות לכלים נפרדים וכל ספירה שוכנת מעל ומתחת לחברתה ("זו תחת זו"){{הערה|מבו"ש שער ב ח"א פ"ו; מ"ח מסכת מיתת המלכים פ"א.}}. ב[[עולם הברודים]] שהוא [[עולם האצילות]] הספירות מחולקות לכלים נפרדים, אך כל ספירה כלולה מכל הספירות האחרות, מפני ה[[ביטול]] שבה{{הערה|תו"א ד"ה "והבדילה הפרכת לכם" (פרשת לך לך יב, ג ואילך); ד"ה "פתח אליהו" (פרשת וירא יג, ג ואילך). ובכ"מ.}}. | כינוי אחר לעולם התוהו הוא [[עולם הנקודים]] המורה על גילוי האור בצורה חיצונית בלבד, הנקרא גילוי בבחינת [[נקודה]]. שעולם זה הוא העולם האמצעי מבין עולמות [[עקודים נקודים ברודים]]. שלפני עולם התוהו, ב[[עולם העקודים]], היו הספירות כולם עקודים בכלי אחד. בעולם התוהו, שהוא עולם הנקודים, התחלקו הספירות לכלים נפרדים וכל ספירה שוכנת מעל ומתחת לחברתה ("זו תחת זו"){{הערה|מבו"ש שער ב ח"א פ"ו; מ"ח מסכת מיתת המלכים פ"א.}}. ב[[עולם הברודים]] שהוא [[עולם האצילות]] הספירות מחולקות לכלים נפרדים, אך כל ספירה כלולה מכל הספירות האחרות, מפני ה[[ביטול]] שבה{{הערה|תו"א ד"ה "והבדילה הפרכת לכם" (פרשת לך לך יב, ג ואילך); ד"ה "פתח אליהו" (פרשת וירא יג, ג ואילך). ובכ"מ.}}. |