יעקב לייב מראססנע: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
מ
החלפת טקסט – "{{הערת שוליים|" ב־"{{הערה|"
מ (החלפת טקסט – "בדחן" ב־"בדחן")
מ (החלפת טקסט – "{{הערת שוליים|" ב־"{{הערה|")
שורה 1: שורה 1:
החסיד רבי '''יעקב לייב''', נולד בראססנע, הוא היה יהודי פשוט, אך ירא שמים גדול.
החסיד רבי '''יעקב לייב''', נולד בראססנע, הוא היה יהודי פשוט, אך ירא שמים גדול.


על אודות דרך עבודתו מסופר, כי הוא שמע מהמלמד שלו רבי אברהם שני מאמרים שעשו עליו רושם גדול; האחד - מאמר הגמרא המתפלל צריך שיראה כאילו [[שכינה]] כנגדו,{{הערת שוליים|1=[[סנהדרין]] כב א.}} והמאמר השני - נשאת ונתת באמונה.  
על אודות דרך עבודתו מסופר, כי הוא שמע מהמלמד שלו רבי אברהם שני מאמרים שעשו עליו רושם גדול; האחד - מאמר הגמרא המתפלל צריך שיראה כאילו [[שכינה]] כנגדו,{{הערה|1=[[סנהדרין]] כב א.}} והמאמר השני - נשאת ונתת באמונה.  
{{הערת שוליים|1=[[מסכת שבת|שבת]] לא, א.}}
{{הערה|1=[[מסכת שבת|שבת]] לא, א.}}


כשאותו בחור יעקב ליב נעשה לחתנו של אליהו ה[[מילתא דבדיחותא|בדחן]] והתפרנס כחנווני קיים את הנשאת ונתת באמונה בהקפדה.
כשאותו בחור יעקב ליב נעשה לחתנו של אליהו ה[[מילתא דבדיחותא|בדחן]] והתפרנס כחנווני קיים את הנשאת ונתת באמונה בהקפדה.
שורה 13: שורה 13:
המתאסף במשך כל ה[[שנה]].
המתאסף במשך כל ה[[שנה]].


המלמד של אדמו"ר הריי"צ, החסיד רבי ניסן, סיפר על תשובתו זו של ר' יעקב ליב ל[[אדמו"ר הרש"ב]], והגיב על כך: במאמרי הגמרא והמדרש המשבחים את היהודים הפשוטים, ישנן שתי התבטאויות. בגמרא{{הערת שוליים|1=[[סנהדרין]] לז, א.}} כתוב: אפילו ריקנין שבך מלאים מצות כרימון.
המלמד של אדמו"ר הריי"צ, החסיד רבי ניסן, סיפר על תשובתו זו של ר' יעקב ליב ל[[אדמו"ר הרש"ב]], והגיב על כך: במאמרי הגמרא והמדרש המשבחים את היהודים הפשוטים, ישנן שתי התבטאויות. בגמרא{{הערה|1=[[סנהדרין]] לז, א.}} כתוב: אפילו ריקנין שבך מלאים מצות כרימון.
במדרש {{הערת שוליים|1=בראשית רבה פל"ב.}} כתוב: הריקין שבכם רצוף תשובות כרימון. מצוות ותשובות הן
במדרש {{הערה|1=בראשית רבה פל"ב.}} כתוב: הריקין שבכם רצוף תשובות כרימון. מצוות ותשובות הן
[[יראת שמים]] והשכלה, יהודי ירא שמים פשוט הוא גם בעל השכלה, אלא שזה מתבטא בצורה עצמית פשוטה. בהסברו של אותו רבי יעקב לייב, מונח הסברו העמוק של אדמו"ר האמצעי{{הערת שוליים|1=[[דרך חיים]] ד"א ס"ג. [[שערי אורה]] ד"ה בכ"ה בכסלו סי"א וי"ב. כתבים.}} על הפסוק "אם תכבסי בנתר", שישנן דמעות המיועדות לכיבוס ה[[נשמה]], ולא ההתרגשות בהם היא העיקר. {{הערת שוליים|1=[[ספר השיחות]] [[תש"ג]] [http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=15834&st=&pgnum=104 עמ' תק"ד תק"ה].}}
[[יראת שמים]] והשכלה, יהודי ירא שמים פשוט הוא גם בעל השכלה, אלא שזה מתבטא בצורה עצמית פשוטה. בהסברו של אותו רבי יעקב לייב, מונח הסברו העמוק של אדמו"ר האמצעי{{הערה|1=[[דרך חיים]] ד"א ס"ג. [[שערי אורה]] ד"ה בכ"ה בכסלו סי"א וי"ב. כתבים.}} על הפסוק "אם תכבסי בנתר", שישנן דמעות המיועדות לכיבוס ה[[נשמה]], ולא ההתרגשות בהם היא העיקר. {{הערה|1=[[ספר השיחות]] [[תש"ג]] [http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=15834&st=&pgnum=104 עמ' תק"ד תק"ה].}}
{{הערות שוליים}}
{{הערות שוליים}}
[[קטגוריה:חסידים מתקופת אדמו"ר המהר"ש]]
[[קטגוריה:חסידים מתקופת אדמו"ר המהר"ש]]

תפריט ניווט