27,714
עריכות
מ (החלפת טקסט – "{{הערת שוליים|" ב־"{{הערה|") |
מ (החלפת טקסט – " {{הערה|" ב־"{{הערה|") תגיות: עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד |
||
שורה 14: | שורה 14: | ||
המלמד של אדמו"ר הריי"צ, החסיד רבי ניסן, סיפר על תשובתו זו של ר' יעקב ליב ל[[אדמו"ר הרש"ב]], והגיב על כך: במאמרי הגמרא והמדרש המשבחים את היהודים הפשוטים, ישנן שתי התבטאויות. בגמרא{{הערה|1=[[סנהדרין]] לז, א.}} כתוב: אפילו ריקנין שבך מלאים מצות כרימון. | המלמד של אדמו"ר הריי"צ, החסיד רבי ניסן, סיפר על תשובתו זו של ר' יעקב ליב ל[[אדמו"ר הרש"ב]], והגיב על כך: במאמרי הגמרא והמדרש המשבחים את היהודים הפשוטים, ישנן שתי התבטאויות. בגמרא{{הערה|1=[[סנהדרין]] לז, א.}} כתוב: אפילו ריקנין שבך מלאים מצות כרימון. | ||
במדרש {{הערה|1=בראשית רבה פל"ב.}} כתוב: הריקין שבכם רצוף תשובות כרימון. מצוות ותשובות הן | במדרש{{הערה|1=בראשית רבה פל"ב.}} כתוב: הריקין שבכם רצוף תשובות כרימון. מצוות ותשובות הן | ||
[[יראת שמים]] והשכלה, יהודי ירא שמים פשוט הוא גם בעל השכלה, אלא שזה מתבטא בצורה עצמית פשוטה. בהסברו של אותו רבי יעקב לייב, מונח הסברו העמוק של אדמו"ר האמצעי{{הערה|1=[[דרך חיים]] ד"א ס"ג. [[שערי אורה]] ד"ה בכ"ה בכסלו סי"א וי"ב. כתבים.}} על הפסוק "אם תכבסי בנתר", שישנן דמעות המיועדות לכיבוס ה[[נשמה]], ולא ההתרגשות בהם היא העיקר. {{הערה|1=[[ספר השיחות]] [[תש"ג]] [http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=15834&st=&pgnum=104 עמ' תק"ד תק"ה].}} | [[יראת שמים]] והשכלה, יהודי ירא שמים פשוט הוא גם בעל השכלה, אלא שזה מתבטא בצורה עצמית פשוטה. בהסברו של אותו רבי יעקב לייב, מונח הסברו העמוק של אדמו"ר האמצעי{{הערה|1=[[דרך חיים]] ד"א ס"ג. [[שערי אורה]] ד"ה בכ"ה בכסלו סי"א וי"ב. כתבים.}} על הפסוק "אם תכבסי בנתר", שישנן דמעות המיועדות לכיבוס ה[[נשמה]], ולא ההתרגשות בהם היא העיקר.{{הערה|1=[[ספר השיחות]] [[תש"ג]] [http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=15834&st=&pgnum=104 עמ' תק"ד תק"ה].}} | ||
{{הערות שוליים}} | {{הערות שוליים}} | ||
[[קטגוריה:חסידים מתקופת אדמו"ר המהר"ש]] | [[קטגוריה:חסידים מתקופת אדמו"ר המהר"ש]] |