8,698
עריכות
מ (החלפת טקסט – "{{הערת שוליים|" ב־"{{הערה|") |
אין תקציר עריכה תגיות: עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד |
||
(3 גרסאות ביניים של 2 משתמשים אינן מוצגות) | |||
שורה 1: | שורה 1: | ||
{{להשלים|כל הערך=כן}} | |||
ב[http://www.hebrewbooks.org/shas.aspx?mesechta=35&daf=2&format=pdf '''מסכת כריתות'''] יש 6 פרקים, ו27 דפים. | ב[http://www.hebrewbooks.org/shas.aspx?mesechta=35&daf=2&format=pdf '''מסכת כריתות'''] יש 6 פרקים, ו27 דפים. | ||
המסכת עוסקת בדיניהם של כל 36 העברות שעונשן כרת. | המסכת עוסקת בדיניהם של כל 36 העברות שעונשן כרת. | ||
שורה 6: | שורה 7: | ||
במסכת{{הערה|ז א.}} מובא לגבי [[יום הכיפורים]] המחלוקת אם בין עשה תשובה בין לא עשה תשובה יום הכפורים מכפר. או שלא. | במסכת{{הערה|ז א.}} מובא לגבי [[יום הכיפורים]] המחלוקת אם בין עשה תשובה בין לא עשה תשובה יום הכפורים מכפר. או שלא. | ||
מחלוקת דומה יש בענין יום התענית של חתן וכלה ביום חופתן, ישנם שלושה טעמים בפוסקים, א) משום דהוי יום [[סליחה]] וכפרה כדוגמת [[יום הכיפורים]]{{הערה|מהר"ם מינץ.}}. ב) שלא ישתכרו{{הערה|מהר"ם מינץ.}}. ג)מפני שמצווה חביבה עליהם, וכדרך שהיו עושים חסידים ראשונים, שהיו מתענין בעת | מחלוקת דומה יש בענין יום התענית של חתן וכלה ביום חופתן, ישנם שלושה טעמים בפוסקים, א) משום דהוי יום [[סליחה]] וכפרה כדוגמת [[יום הכיפורים]]{{הערה|מהר"ם מינץ.}}. ב) שלא ישתכרו{{הערה|מהר"ם מינץ.}}. ג)מפני שמצווה חביבה עליהם, וכדרך שהיו עושים חסידים ראשונים, שהיו מתענין בעת שהייתה באה מצווה החביבה עליהם כעין סוכה ולולב{{הערה|רוקח.}}. לפי הטעם הראשון יש ענין של תענית דווקא, ואילו לפי שני הטעמים האחרים יש רק ענין של העדר אכילה. | ||
[[הרבי]]{{הערה|1=[http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=15925&hilite=846a7b87-3575-4d28-9df6-f604562e54da&st=%D7%91%D7%91%D7%90+%D7%A7%D7%9E%D7%90&pgnum=178 לקוטי שיחות חלק ח' עמ' 165 (עמ' 178)].}} תולה זאת באותה מחלוקת אם [[יום הכיפורים]] אינו מכפר ללא תשובה אם כן הוא הדין ביום החופה, ולכן צריך תענית של תשובה. אך פוסקים אחרים סוברים שכפרת יום החופה אינו כדוגמת [[יום הכיפורים]] מכח התשובה, אלא חלות חדש מכח יום החופה, ולכן אינם סבורים כהטעם הראשון. | [[הרבי]]{{הערה|1=[http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=15925&hilite=846a7b87-3575-4d28-9df6-f604562e54da&st=%D7%91%D7%91%D7%90+%D7%A7%D7%9E%D7%90&pgnum=178 לקוטי שיחות חלק ח' עמ' 165 (עמ' 178)].}} תולה זאת באותה מחלוקת אם [[יום הכיפורים]] אינו מכפר ללא תשובה אם כן הוא הדין ביום החופה, ולכן צריך תענית של תשובה. אך פוסקים אחרים סוברים שכפרת יום החופה אינו כדוגמת [[יום הכיפורים]] מכח התשובה, אלא חלות חדש מכח יום החופה, ולכן אינם סבורים כהטעם הראשון. | ||
===ביאורים נוספים=== | ===ביאורים נוספים=== | ||
*סיום על מסכתות בני"ך, [[ברכות]] [[נזיר]] [[יבמות]] כריתות [http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=16067&hilite=34a1e171-6211-47df-a590-0cb3fd899134&st=%D7%99%D7%91%D7%9E%D7%95%D7%AA&pgnum=385[[ספר השיחות]] [[ | *סיום על מסכתות בני"ך, [[ברכות]] [[נזיר]] [[יבמות]] כריתות [http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=16067&hilite=34a1e171-6211-47df-a590-0cb3fd899134&st=%D7%99%D7%91%D7%9E%D7%95%D7%AA&pgnum=385[[ספר השיחות]] [[תנש"א]] - ב, עמ' 835 (עמ' 385).] | ||
{{הערות שוליים}} | {{הערות שוליים}} | ||
{{שס}} | {{שס}} | ||
[[קטגוריה:ש"ס]] | [[קטגוריה:ש"ס]] |
עריכות