משתמש:חסיד של הרבי/לשם יחוד: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
 
(8 גרסאות ביניים של אותו משתמש אינן מוצגות)
שורה 1: שורה 1:
'''לשם יחוד''' הוא קטע בתפילה הנאמר לפני תפלת [[ברוך שאמר]], מקורו של הקטע הוא ב[[קבלה]].
'''לשם יחוד''' הוא קטע בתפילה הנאמר לפני [[ברוך שאמר]], מקורו של הקטע הוא ב[[קבלה]].


==מקור==
==מקור==
{{להשלים}}
אחד מהמקורות הראשונים לאמירת לשם יחוד הוא בדברי [[האריז"ל]]{{הערה|הקדמת תיקוני [[הזוהר]] ג,א}} שם כותב שתוכן הקטע מרומז ב[[ספר הזוהר]].


==מנהגים==
==מנהגים==
החיד"א כתב{{הערה|מחזיק ברכה או"ח סי' רלא ס"ק א.}} שנכון לומר לשם יחוד קודם כל עשיית מצווה ו[[לימוד תורה]] ודבר זה גורם לאדם התעלות בלימוד.
{{להשלים}}
{{להשלים}}
==תוכן==
תוכן הקטע הוא לכוון את [[אחדות ה'|יחודו ית']] השורר בכל מה שקיים ובכל מה שיהודי עושה, וכן אומרים זאת גם לשם [[תפילה]] ובקשה שאחדותו של ה' תשרור בגילוי אצל כל בני ישראל ושה[[שכינה]] תשרה עליהם.


==בחסידות==
==בחסידות==
[[הרבי]] אומר{{הערה|[[ליקוטי שיחות]], ל"ט, 47}} שאמירת לשם יחוד במשך היום גורמת לאדם לקיים "יחוד קוב"ה ושכינתי" בכל [[מצווה]] ש[[יהודי]] עושה, ודבר זה פועל במשך כל היום כולו. וזוהי גם הסיבה לכך שאומרים את הקטע דווקא בבוקר, ובבוקר גופא בתחילת  [[תפילת שחרית]].
[[הרבי]] אומר{{הערה|[[ליקוטי שיחות]], ל"ט, 47}} שאמירת לשם יחוד גורם ל[[יהודי]] שבכל מצווה שהוא עושה יהיה את העניין של "יחוד קוב"ה ושכינתי", אפילו אם הוא לא מצליח להתכוון בייחדו של הקב"ה זה גורם כאילו התכוון ממש{{הערה|[[תניא]], מ"א, נז, ב.}} ודבר זה פועל במשך כל היום כולו. וזוהי גם הסיבה לכך שאומרים את הקטע דווקא בבוקר, ובבוקר גופא בתחילת  [[תפילת שחרית]], כדי שזה ישפיע לכמה שיותר זמן.
{{להשלים}}
{{להשלים}}


12,845

עריכות

תפריט ניווט