קרבן פסח: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
הוסרו 2 בתים ,  12 ביולי 2020
אין תקציר עריכה
מ (החלפת טקסט – " " ב־" ")
אין תקציר עריכה
שורה 1: שורה 1:
[[תמונה:קרבן פסח.jpg|left|thumb|300px|ציור עתיק הממחיש את לקיחת הקרבן פסח לצלייה]]
[[תמונה:קרבן פסח.jpg|left|thumb|300px|ציור עתיק הממחיש את לקיחת הקרבן פסח לצלייה]]
[[תמונה:עלייה לרגל.jpg|left|thumb|300px|ישראל עולים לירושלים עם כבשים לקרבן הפסח]]
[[תמונה:עלייה לרגל.jpg|left|thumb|300px|ישראל עולים לירושלים עם כבשים לקרבן הפסח]]
'''קרבן פסח''', הוא [[קורבן]] המוגדר כקדשים קלים, ולכן שחיטתו בכל מקום ב[[עזרה]]. אך בשונה משאר הקדשים קלים, הפסח נאכל רק בתנאים הבאים: בלילה, עד חצות, למי שנתמנה עליו קודם שחיטתו והשתתף בדמיו, ולמי שאינו ערל.
'''קרבן פסח''', הוא [[קרבן]] המוגדר כקדשים קלים, ולכן שחיטתו בכל מקום ב[[עזרה]]. אך בשונה משאר הקדשים קלים, הפסח נאכל רק בתנאים הבאים: בלילה, עד חצות, למי שנתמנה עליו קודם שחיטתו והשתתף בדמיו, ולמי שאינו ערל.


אופן אכילתו, הוא "צלי", כשהוא נצלה ראשו וכרעיו כאחד.
אופן אכילתו, הוא "צלי", כשהוא נצלה ראשו וכרעיו כאחד.
שורה 44: שורה 44:
ב[[מכתב כללי]] שכתב [[הרבי]] בערב [[פסח שני]], [[י"ג אייר]] [[תשל"ה]], שינה הרבי את ההחלטה בעקבות כך שאין יותר יכולת ואפשרות תיאורטית לבנות על הר הבית. כמו-כן שלח הרבי את תוכן המכתב הכללי, לרב זוין, ובכתי"ק הוסיף הרבי בביאור הדבר. וכך מנמק הרבי את העניין: "בהמשך להשקלא וטריא, מאז חל דבר מה שנכתב ונאמר בשיחות [[אחרון של פסח]] [[תשכ"ח]], בעוונותינו הרבים (כולל שמתחיל מביום הז' (ממש - מכריזים) אחי הוא... ויעלהו גו').. נשתנה המצב ואין עתה היכולת ואפשריות לשנות (ולבנות) כפי הדרוש להקרבת קרבן פסח וכו' - ולכן גם אין מקום שלא להיות בערב פסח או בי"ד באייר קרוב לירושלים ת"ו. ויהי רצון שיקויים בעגלא דידן בלשון [[הרמב"ם]] ישראל עושין תשובה ומיד הן נגאלין - וגם עשיית התשובה מיד - ויבנה [[בית המקדש]] במקומו ויקבץ נדחי ישראל".  
ב[[מכתב כללי]] שכתב [[הרבי]] בערב [[פסח שני]], [[י"ג אייר]] [[תשל"ה]], שינה הרבי את ההחלטה בעקבות כך שאין יותר יכולת ואפשרות תיאורטית לבנות על הר הבית. כמו-כן שלח הרבי את תוכן המכתב הכללי, לרב זוין, ובכתי"ק הוסיף הרבי בביאור הדבר. וכך מנמק הרבי את העניין: "בהמשך להשקלא וטריא, מאז חל דבר מה שנכתב ונאמר בשיחות [[אחרון של פסח]] [[תשכ"ח]], בעוונותינו הרבים (כולל שמתחיל מביום הז' (ממש - מכריזים) אחי הוא... ויעלהו גו').. נשתנה המצב ואין עתה היכולת ואפשריות לשנות (ולבנות) כפי הדרוש להקרבת קרבן פסח וכו' - ולכן גם אין מקום שלא להיות בערב פסח או בי"ד באייר קרוב לירושלים ת"ו. ויהי רצון שיקויים בעגלא דידן בלשון [[הרמב"ם]] ישראל עושין תשובה ומיד הן נגאלין - וגם עשיית התשובה מיד - ויבנה [[בית המקדש]] במקומו ויקבץ נדחי ישראל".  


הרבי קובע בבירור, כי מאז "היום השביעי" [כלומר למחרת סיום מלחמת ששת הימים] מנהיגי ישראל רוצים למסור את [[הר הבית]] וירושלים לידי הערבים, ועל כן ממילא אין יד ישראל תקיפה. בכך הרבי לא רק שביטל את ההוראה, אלא ב[[אהבת ישראל]] העצומה שלו הוא הציל למפרע את כל האלפים שהיו צריכים לצאת במשך השנים ולא יצאו, בנמקו כי "כבר מאז ‘היום השביעי' אומרים הם לאדום "אחי הוא... ויעלהו".  
הרבי קובע בבירור, כי מאז "היום השביעי" [כלומר למחרת סיום מלחמת ששת הימים] מנהיגי ישראל רוצים למסור את [[הר הבית]] וירושלים לידי הערבים, ועל כן ממילא אין יד ישראל תקיפה. בכך הרבי לא רק שביטל את ההוראה, אלא ב[[אהבת ישראל]] העצומה שלו הוא הציל למפרע את כל האלפים שהיו צריכים לצאת במשך השנים ולא יצאו, בנמקו כי כבר מאז 'היום השביעי' אומרים הם לאדום "אחי הוא... ויעלהו".  
 
== ראו גם ==
== ראו גם ==


שורה 50: שורה 51:
*[[פסח שני והקהל]]
*[[פסח שני והקהל]]
*[[פסח]]
*[[פסח]]
==קישורים חיצוניים==
==קישורים חיצוניים==
*[http://old2.ih.chabad.info/index.php?url=article_he&id=1366 מאמר בחב"ד אינפו]
*[http://old2.ih.chabad.info/index.php?url=article_he&id=1366 מאמר בחב"ד אינפו]


{{הערות שוליים}}
{{פסח}}
{{פסח}}
{{הר הבית}}
{{הר הבית}}
[[קטגוריה:קרבנות]][[קטגוריה:פסח]]
{{הערות שוליים}}
[[קטגוריה:קרבנות]]
[[קטגוריה:פסח]]

תפריט ניווט