מרכז מנורה (דניפרו): הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
שורה 36: שורה 36:


===מוזיאון השואה===
===מוזיאון השואה===
{{להשלים}}
מוזיאון [[השואה]] במרכז מנורה הוא ממוזיאוני השואה הגדולים בעולם, ובכך הפך למעשה לסמל המסחרי של מרכז מנורה. את מימון הפרייקט של הקמת המוזיאון לכח על עצמו הנדיב מר איגור קלומויסקי.
 
לכתחילה מרכז מנורה היה אמור להכיל רק את מוזיאון השואה. אך בעקבות חשש שהדבר יעלה את האנטישמיות בעיר הוחלט לצרף אל המוזיאון עוד דברים, כדוגמת מרכז קניות, סוכנות נסיעות, בית מלון ועוד. ובכך נרקם אט אט הרעיון לפתיחת מרכז מנורה{{הערה|ראה בהרחבה בפסקה [[משתמש:חסיד של הרבי/מרכז מנורה (דניפרו)#היסטוריית המבנה|היסטוריית המבנה]]}}, כך שלמעה המניע להקמת המרכז הינו מוזיאון השואה הממוקם בו.
 
מוזיאון השואה כולל בתוכו מסדרון ענק בגודל של רחוב ממוצע הנקרא בשם "רח' היהודים", בחזית שני קירות המסדרון חרוטים מעל ל50 [[בית כנסת|בתי כנסת]] שהיו ממוקמים בעיר [[דנייפרופטרובסק]] לפני שהגיעו הנאצים לעיר והחריבו את כל בתי הכנסת. בחזיתות הקירות יש הנצחה מיוחדת לכל בית כנסת שהיה בעיר [[דניפרו]] ע"י הנצחת צורתו של חזית בית הכנסת בקיר, ולוח אבן המסביר איזה בית כנסת זה, היכן היה בזמן שלפני [[מלחמת העולם השנייה|המלחמה]] ובאיזה רח' נמצאים שרידיו כיום.


===אולם השמחות===
===אולם השמחות===
12,783

עריכות

תפריט ניווט