37,403
עריכות
אין תקציר עריכה |
חלוקת קונטרסים (שיחה | תרומות) אין תקציר עריכה |
||
שורה 4: | שורה 4: | ||
על פסוק "ואלה המלכים אשר מלכו לפני מלוך מלך לבני ישראל.. וימלוך וימת" {{הערה|וישלח לא, לא}} המתאר את מלכי אדום מזרע [[עשיו]] מבואר שהמלכים הם כנגד [[ז' מלכין קדמאין]] השייכים לעולם התוהו, שהם [[ז' תחתונות]] של תוהו שבהם הייתה השבירה, ולכן נאמר בהם "וימלוך וימות" כי נפילה מדרגה מכונה מוות. עולם התוהו הוא ענינו של [[עשיו]], לעומת [[עולם התיקון]] שענינו הוא [[יעקב]], אך בכל זאת שורש התוהו יותר נעלה משורש התיקון ולכן כתוב "לפני מלוך" כי מלכי אדום הינם יותר נעלים ממלכי ישראל, בשורשם. | על פסוק "ואלה המלכים אשר מלכו לפני מלוך מלך לבני ישראל.. וימלוך וימת" {{הערה|וישלח לא, לא}} המתאר את מלכי אדום מזרע [[עשיו]] מבואר שהמלכים הם כנגד [[ז' מלכין קדמאין]] השייכים לעולם התוהו, שהם [[ז' תחתונות]] של תוהו שבהם הייתה השבירה, ולכן נאמר בהם "וימלוך וימות" כי נפילה מדרגה מכונה מוות. עולם התוהו הוא ענינו של [[עשיו]], לעומת [[עולם התיקון]] שענינו הוא [[יעקב]], אך בכל זאת שורש התוהו יותר נעלה משורש התיקון ולכן כתוב "לפני מלוך" כי מלכי אדום הינם יותר נעלים ממלכי ישראל, בשורשם. | ||
כינוי אחר לעולם התוהו הוא [[עולם הנקודים]] המורה על גילוי האור בצורה חיצונית בלבד, הנקרא גילוי בבחינת [[נקודה]]. שעולם זה הוא העולם האמצעי מבין עולמות [[עקודים נקודים ברודים]]. שלפני עולם התוהו, ב[[עולם העקודים]], היו הספירות כולם עקודים בכלי אחד. בעולם התוהו, שהוא עולם הנקודים, התחלקו הספירות לכלים נפרדים וכל ספירה שוכנת מעל ומתחת לחברתה ("זו תחת זו") | כינוי אחר לעולם התוהו הוא [[עולם הנקודים]] המורה על גילוי האור בצורה חיצונית בלבד, הנקרא גילוי בבחינת [[נקודה]]. שעולם זה הוא העולם האמצעי מבין עולמות [[עקודים נקודים ברודים]]. שלפני עולם התוהו, ב[[עולם העקודים]], היו הספירות כולם עקודים בכלי אחד. בעולם התוהו, שהוא עולם הנקודים, התחלקו הספירות לכלים נפרדים וכל ספירה שוכנת מעל ומתחת לחברתה ("זו תחת זו"){{הערה|מבו"ש שער ב ח"א פ"ו; מ"ח מסכת מיתת המלכים פ"א.}}. ב[[עולם הברודים]] שהוא [[עולם האצילות]] הספירות מחולקות לכלים נפרדים, אך כל ספירה כלולה מכל הספירות האחרות, מפני ה[[ביטול]] שבה{{הערה|תו"א ד"ה "והבדילה הפרכת לכם" (פרשת לך לך יב, ג ואילך); ד"ה "פתח אליהו" (פרשת וירא יג, ג ואילך). ובכ"מ.}}. | ||
==ענינו== | ==ענינו== | ||
שורה 17: | שורה 17: | ||
בקבלה - בדרך כלל מיקום עולמות התוהו - הינו למעלה מעולם ה'אצילות' שממנו ומטה מתחילים עולמות התיקון. | בקבלה - בדרך כלל מיקום עולמות התוהו - הינו למעלה מעולם ה'אצילות' שממנו ומטה מתחילים עולמות התיקון. | ||
{{הערות שוליים}} | |||
[[קטגוריה:עולמות]] | [[קטגוריה:עולמות]] | ||
[[קטגוריה:חסידות]] | [[קטגוריה:חסידות]] | ||