1,323
עריכות
(עריכה) |
אין תקציר עריכה |
||
שורה 6: | שורה 6: | ||
שם א"ל שד"י ממשיך ל[[עולם הבריאה]], שענין שם "[[שד"י]]" הוא צמצום, "שאמר לעולם די", ולכן שם זה מעיר ב[[עולם הבריאה]] שהוא בבחינת הסתר. שכנודע, עולם הבריאה נקרא בשם "בורא חושך", שהוא בבחינת [[עלמא דאתכסיא]] שאינו מתגלה, לעומת [[עולם היצירה]] שהוא נקרא בשם "יוצר אור", שהוא בבחינת [[עלמא דאתגליא]] המתגלה. ולכן ב[[עולם היצירה]] נמשך שם "[[א"ל הוי"ה]]" שענינו כשם [[הוי"ה]] שהוא גילוי. | שם א"ל שד"י ממשיך ל[[עולם הבריאה]], שענין שם "[[שד"י]]" הוא צמצום, "שאמר לעולם די", ולכן שם זה מעיר ב[[עולם הבריאה]] שהוא בבחינת הסתר. שכנודע, עולם הבריאה נקרא בשם "בורא חושך", שהוא בבחינת [[עלמא דאתכסיא]] שאינו מתגלה, לעומת [[עולם היצירה]] שהוא נקרא בשם "יוצר אור", שהוא בבחינת [[עלמא דאתגליא]] המתגלה. ולכן ב[[עולם היצירה]] נמשך שם "[[א"ל הוי"ה]]" שענינו כשם [[הוי"ה]] שהוא גילוי. | ||
==שם בו נתגלה הקב"ה לאבות== | |||
א"ל שד"י הוא השם בו נתגלה הקב"ה ל[[אבות]], כמו שנאמר "וארא אל האבות בא"ל שד"י ושמי הוי"ה לא נודעתי אליהם". והענין הוא ששם [[שד"י]] מורה על צמצום, שהגביל את מידת ה[[חסד]] שלא תתגלה יותר מדי. ואף על פי כן יש בו שם [[א"ל]] שהוא השם של ספירת ה[[חסד]]. ועצם שם זה הוא חסד, שעל ידי הצמצום יכול להתגלות האור. | |||
[[קטגוריה:שמות]] | [[קטגוריה:שמות]] | ||
[[קטגוריה:ערכים בלימוד החסידות]] | [[קטגוריה:ערכים בלימוד החסידות]] |
עריכות