1,323
עריכות
(ערך ראשוני) |
(עריכה) |
||
שורה 1: | שורה 1: | ||
{{שמות}} | {{שמות}} | ||
שם '''א"ל שד"י''' ענינו הוא המשכה של שם [[א"ל]], שהוא תיקון הראשון מ[[י"ג תיקוני דיקנא]], שנמשך ומתגלה ב[[עולם הבריאה]] בשם [[שד"י]] ונקרא בשם א"ל שד"י. [[גימטריא]] של א"ל שד"י הוא שמ"ה אותיות "[[משה|מש"ה]]". שם זה מאיר ב[[עולם הבריאה]] לאלף אלפים וריבוא רבבות וכו'. | שם '''א"ל שד"י''' ענינו הוא המשכה של שם [[א"ל]], שהוא תיקון הראשון מ[[י"ג תיקוני דיקנא]], שנמשך ומתגלה ב[[עולם הבריאה]] בשם [[שד"י]] ונקרא בשם א"ל שד"י. [[גימטריא]] של א"ל שד"י הוא שמ"ה אותיות "[[משה|מש"ה]]". שם זה מאיר ב[[עולם הבריאה]] לאלף אלפים וריבוא רבבות וכו'. | ||
==ענינו== | |||
א"ל שד"י הוא אחד מן שלושת השמות "א"ל שד"י", "[[א"ל הוי"ה]]", "[[א"ל אדנ"י]]" שענינם הוא ההמשכה מן שם [[א"ל]] שהוא הראשון מ[[י"ג תיקוני דיקנא]] אל עולמות [[בי"ע]]. | |||
שם א"ל שד"י ממשיך ל[[עולם הבריאה]], שענין שם "[[שד"י]]" הוא צמצום, "שאמר לעולם די", ולכן שם זה מעיר ב[[עולם הבריאה]] שהוא בבחינת הסתר. שכנודע, עולם הבריאה נקרא בשם "בורא חושך", שהוא בבחינת [[עלמא דאתכסיא]] שאינו מתגלה, לעומת [[עולם היצירה]] שהוא נקרא בשם "יוצר אור", שהוא בבחינת [[עלמא דאתגליא]] המתגלה. ולכן ב[[עולם היצירה]] נמשך שם "[[א"ל הוי"ה]]" שענינו כשם [[הוי"ה]] שהוא גילוי. | |||
[[קטגוריה:שמות]] | [[קטגוריה:שמות]] | ||
[[קטגוריה:ערכים בלימוד החסידות]] | [[קטגוריה:ערכים בלימוד החסידות]] |
עריכות