משתמש:מה עם ההתגלות?/נמנע הנמנעות: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
שורה 31: שורה 31:
==דעת הסוברים שאין לנמנעות קיום בחיק הבורא==
==דעת הסוברים שאין לנמנעות קיום בחיק הבורא==


ראש הסוברים שאין לנמנעות קיום בחיק הבורא הינו הרשב"א. בכמה תשובות שלו הוא מאריך לבאר עניין זה. התשובה המצוטטת ביותר היא תשובתו ל' ידעיה הפניני שסבר שיש לנמנעות קיום בחיק הבורא. (אולי הסיבה לייחודה של תשובה זו דווקא היא, שבה קובע ברורות שהכוונה גם לנמנעות מהסוג של "רוכב ואינו רוכב". ובנוגע לשאלה כיצד נדע במה להאמין ובמה לא קובע בפשטות: במה שציוותה אותנו התורה להאמין - נאמין, בין אם זה מסתדר עם ללי השכל ובין אם לא. ובמה שאין התורה ציוותה אותנו לא נאמין.
ראש הסוברים שאין לנמנעות קיום בחיק הבורא הינו הרשב"א. בכמה תשובות שלו הוא מאריך לבאר עניין זה. התשובה המצוטטת ביותר היא תשובתו לר' ידעיה הפניני שסבר שיש לנמנעות קיום בחיק הבורא. (אולי הסיבה לייחודה של תשובה זו דווקא היא, שבה קובע ברורות שהכוונה גם לנמנעות מהסוג של "רוכב ואינו רוכב". ובנוגע לשאלה כיצד נדע במה להאמין ובמה לא קובע בפשטות: במה שציוותה אותנו התורה להאמין - נאמין, בין אם זה מסתדר עם כללי השכל ובין אם לא. ובמה שאין התורה ציוותה אותנו לא נאמין).
 
בעניין הכוונה הראויה בהזכרת שם אלוקים, נפסק: {{ציטוטון|ובהזכירו אלקים, יכוין שהוא תקיף, בעל היכולת ובעל הכֹחות כֻּלם.}}{{הערה|שולחן ערוך אורח חיים סימן ה' סעיף א'}}, בעקבות הכתוב ב[[הטור|טור]]: {{ציטוטון|ובהזכירו "אלקים", יכוין שהוא תקיף, אמיץ, אשר לו היכולת בעליונים ובתחתונים; כי "אֵ-ל" – לשון כח וחוזק הוא, כמו: "ואת אילי הארץ לקח"}} {{הערה|(טור אורח חיים סימן ה)}}


==הכרעת תורת החסידות==
==הכרעת תורת החסידות==
1,411

עריכות

תפריט ניווט