191
עריכות
אין תקציר עריכה |
מ (←נתיב הראשון: הגהה) |
||
(19 גרסאות ביניים של 12 משתמשים אינן מוצגות) | |||
שורה 1: | שורה 1: | ||
'''ל"ב נתיבות חכמה''' הם שלושים | '''ל"ב נתיבות חכמה''' הם שלושים ושנים צמצומים בהם נמשכת ספירת ה[[חכמה]] ומשתלשלת בעולמות. | ||
==ענינם== | |||
ל"ב נתיבות חכמה הם כלשונו של [[ספר יצירה]] (בתחילתו) "בשלשים ושתים נתיבות פליאות חכמה חקק י"ה הוי"ה צבאות את עולמו". וכפי שמבואר שם, ל"ב הנתיבות הם כנגד עשר ה[[ספירות]] ועשרים ושנים האותיות. | |||
כמו כן ל"ב נתיבות חכמה הם כגד שלושים ושנים שמות אלוקיים המוזכרים במעשה בראשית. | |||
כבוד בגימטריא ל"ב, ו"כבוד חכמים ינחלו". | |||
==נתיב הראשון== | |||
ענינם של הנתיבים הוא התגלות, על משקל הביטוי "נתיב" שעוסק בדרך מהירה וקלה מעיר לעיר או ממקום למקום. ולכן משלושים ואחד נתיבות החכמה נמשכים [[ש"י עולמות]]. | |||
מה שאין כן בנתיב הראשון של נתיבות חכמה הוא למעלה מבחינה זו שהוא בחינת פנימיות אבא אשר לא מתגלה, "נתיב לא ידעו עיט"{{הערה|[[איוב]] כח, ז.}}. | |||
==ל"ב נתיבות חכמה וחמשים שערי בינה== | |||
ההבדל בין ל"ב נתיבות חכמה ו[[חמשים שערי בינה]], הוא שבחכמה הם נתיבות, ובבינה הם שערים. וההפרש הוא ששערים הם הידועים לרבים, מה שאין כן נתיבות שהוא רק ליחידי סגולה, כמו שנאמר: "נתיב לא ידעו עיט". | |||
ל"ב נתיבות חכמה שייכים רק ליחידי סגולה שהם אלו ששייכים לבחינת החכמה דמקננא באצילות, והיינו שהם ידועים רק ל[[נשמה|נשמות]] דאצילות. | |||
חילוק נוסף הוא: ל"ב נתיבות חכמה ממשיכות מ[[חכמה]] ל[[בינה]], ואילו חמשים שערי בינה ממשיכות מבינה ל[[מידות]]. | |||
==ל"ב חוטי ציצית== | |||
מצוות ה[[ציצית]] הוא המשכה של ל"ב נתיבות חכמה מבחינת [[אור מקיף|אור המקיף]] של ה[[טלית]], ואלו הם שלושים ושנים החוטים של הציצית. | מצוות ה[[ציצית]] הוא המשכה של ל"ב נתיבות חכמה מבחינת [[אור מקיף|אור המקיף]] של ה[[טלית]], ואלו הם שלושים ושנים החוטים של הציצית. | ||
[[קטגוריה: | {{הערות שוליים}} | ||
[[קטגוריה:ספירת החכמה]] | |||
[[קטגוריה:תורת החסידות]] | |||
[[קטגוריה:ספר יצירה]] | |||
[[קטגוריה:צמצום]] |
עריכות