י"ט כסלו - חג הגאולה: הבדלים בין גרסאות בדף
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
חב"ד איז אקטיב (שיחה | תרומות) |
אין תקציר עריכה |
||
שורה 7: | שורה 7: | ||
על רקע ה[[התנגדות לחסידות]], הלשינו מספר [[מתנגדים]] על רבי [[שניאור זלמן מלאדי]] בפני שלטון הצאר. | על רקע ה[[התנגדות לחסידות]], הלשינו מספר [[מתנגדים]] על רבי [[שניאור זלמן מלאדי]] בפני שלטון הצאר. | ||
ההלשנה התבססה בעיקר על העובדה | ההלשנה התבססה בעיקר על העובדה שהאדמו"ר יזם איסוף כספי [[צדקה]] ושליחתם ליהודים בארץ ישראל ולחסידים שעלו אליה. כשנאסר, הובל במרכבה שחורה (בה השתמשו באותה עת להובלת מורדים במלכות) למבצר פטרופבלובסקיה שבפטרבורג. לאחר 53 ימים במאסר{{הערה|כנגד 53 -ג"ן פרקי ה[[תניא]]}}, שוחרר בהשתדלות החסידים, ב[[י"ט בכסלו]] תקנ"ט (29 בנובמבר 1798). מאז מצוין התאריך בחסידות חב"ד ומחוצה לה כ"חג הגאולה", המציין את ניצחונה של תנועת החסידות על מתנגדיה. | ||
רבי שניאור זלמן נאסר שוב לאחר שנתיים (בשנת תקס"א), לאחר שקהילת פינסק דיווחה לשלטונות כי [[תורת החסידות]] מהווה דת חדשה, וכוללת בתוכה יסודות חתרניים כנגד שלטון הצאר. ממעצר זה שוחרר באותה שנה בחג החנוכה. בחג הגאולה י"ט בכסליו (הסמוך ל[[חנוכה]] בכ"ה בכסלו), מציינים גם שחרור זה. | רבי שניאור זלמן נאסר שוב לאחר שנתיים (בשנת תקס"א), לאחר שקהילת פינסק דיווחה לשלטונות כי [[תורת החסידות]] מהווה דת חדשה, וכוללת בתוכה יסודות חתרניים כנגד שלטון הצאר. ממעצר זה שוחרר באותה שנה בחג החנוכה. בחג הגאולה י"ט בכסליו (הסמוך ל[[חנוכה]] בכ"ה בכסלו), מציינים גם שחרור זה. |