איתא במדרש תילים: הבדלים בין גרסאות בדף
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
(נו נו) |
אין תקציר עריכה |
||
שורה 10: | שורה 10: | ||
ובמקום נוסף: | ובמקום נוסף: | ||
'''"כן מהנכון לחזור – הבר-מצווה המאמר דיבור-המתחיל "איתא במדרש תילים", וקל ללומדו בעל-פה, וגם בנו יעשה כן"''' כו' ([[אגרות-קודש]] חלק י"ט עמוד ק'"א [http://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=15892&st=&pgnum=129&hilite=]) | '''"כן מהנכון לחזור – הבר-מצווה המאמר דיבור-המתחיל "איתא במדרש תילים", וקל ללומדו בעל-פה, וגם בנו יעשה כן"''' כו' ([[אגרות-קודש]] חלק י"ט עמוד ק'"א [http://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=15892&st=&pgnum=129&hilite=]) | ||
== תוכן המאמר == | |||
המאמר עוסק בביאור מאמר [[רבי אליעזר]] המופיע במדרש תילים (על ספר [[תהילים]].) על הפסוק "כי אם בתורת השם חפצו ובתורתו יהגה יומם ולילה" ([[תהילים]] א, ב). מאמר רבי אליעזר: '''"אמרו ישראל לפני הקב"ה: "ריבונו של עולם, רוצים אנו ליגע בתורה יומם ולילה, אבל אין לנו פנאי", אמר להם הקב"ה: "קיימו מצוות [[תפילין]] ומעלה אני עליכם כאילו אתם יגעים ב[[תורה]] יומם ולילה"'''. נשאלת השאלה אם כן, מהו הקשר בין מצות [[תפילין]] ל[[לימוד תורה]]? | |||
התשובה בקיצור: למצוות ה[[תפלין]] ישנה מעלה על לימוד ה[[תורה]]. לימוד ה[[תורה]] ממשיך רק את [[בחינת]] [[מוחין במידות]], מה-שאין כן לימוד התורה - שממשיך את בחינת [['''מוחין בעצם''']]. | |||
==הדפסת המאמר== | ==הדפסת המאמר== |