מעלי קבצים, highauser
5,403
עריכות
שורה 13: | שורה 13: | ||
==לילה ההוא== | ==לילה ההוא== | ||
בחינת "יום" מבטא את התגלות האלקות ובחינת "זה" הוא לדבר העומד נוכח, ומשמעותו במובן של האור האלוקי הוא שאלקות בהתגלות אצל האדם כאלו עיניו רואות אותו, וממילא העולם נחשב כאין, וזהו בחינת "זה היום". אבל בחינת לילה הוא בחינת חשך ואפילה שאינו רואה כלום. כלומר, כי אף שיודע אודות אלקות בכלל, אין זה נתפס במוחו ולכן בחינה זו נחשבת ל"לילה". אולם גם בבחינת לילה יכול האדם להיות בבחינת "זה" דהיינו לנוכח, והוא מחמת גודל האמונה שיאמין באמונה שלימה זכה וטהורה כאילו עיניו רואות ממש.{{הערה|תורה אור צד, ד.}} אולם בעת שישנה העלם והסתר גדול עד שגם באמונה של האדם נופלים ספיקות נמצאת דרגת האלקות בבחינת "לילה ההוא".{{הערה|}} | |||
*הביאור התורה אור ועוד - כי זמן הגלות היא לילה מפני שאין ראיה והשגה אלא רק אמונה. "ההוא" - האמונה אינה בהתאמתות...{{מקור}} | *הביאור התורה אור ועוד - כי זמן הגלות היא לילה מפני שאין ראיה והשגה אלא רק אמונה. "ההוא" - האמונה אינה בהתאמתות...{{מקור}} | ||
*הביאור ב"בלילה ההוא תשכ"ה - זמן הגלות החושך וההסתר הוא כפול עד שאין משיגים ההסתר גופא. | *הביאור ב"בלילה ההוא תשכ"ה - זמן הגלות החושך וההסתר הוא כפול עד שאין משיגים ההסתר גופא. |