שיחה:חנוכיה: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 354 בתים ,  27 בדצמבר 2016
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 7: שורה 7:
על אף שמילדותי ידעתי שמקפידים לא להשתמש במילה שהציונים המציאו, לאחרונה שמעתי הרבה שטוענים בתוק, שהרבי כן משתמש במילה זו. חיפוש קל באוצר החכמה העלה שיש רק חנוכייה בתרגום של שיחות קודש תשל"ד ח"א עמוד 174, אך לא מצאתי זאת בשפת המקור, גם לא באידיש (אני באמצע להוריד את הקובץ המלא שיהיה יותר קל לדפדף, יכול להיות כמה עמודים לפני/אחרי). מישהו יכול להחכים? יש מקור אחר? [[משתמש:להתראות|להתראות]] - [[שיחת משתמש:להתראות|שיחה]] 18:09, 26 בדצמבר 2016 (UTC)
על אף שמילדותי ידעתי שמקפידים לא להשתמש במילה שהציונים המציאו, לאחרונה שמעתי הרבה שטוענים בתוק, שהרבי כן משתמש במילה זו. חיפוש קל באוצר החכמה העלה שיש רק חנוכייה בתרגום של שיחות קודש תשל"ד ח"א עמוד 174, אך לא מצאתי זאת בשפת המקור, גם לא באידיש (אני באמצע להוריד את הקובץ המלא שיהיה יותר קל לדפדף, יכול להיות כמה עמודים לפני/אחרי). מישהו יכול להחכים? יש מקור אחר? [[משתמש:להתראות|להתראות]] - [[שיחת משתמש:להתראות|שיחה]] 18:09, 26 בדצמבר 2016 (UTC)


כן. הרבי משתמש במילה זו כמה פעמים בשיחות מוגהות על אף שממה שאני ראיתי (אינו ראיה לכלום) יותר נפוץ הלשון מנורת חנוכה. ואם אין ברצונך להשתמש במילים שהציונים המציאו אז אל תשתמש במיל הכי נפוצה בדברי הרבי 'הכי' שהיא המצאה של בן אליעזר. '''<span class="mw-userlink">[[משתמש:שף ויתיב|שף ויתיב]]</span>''' • '''[[שיחת משתמש:שף ויתיב|קאנפרענץ רום]]''' 18:23, 26 בדצמבר 2016 (UTC)
:כן. הרבי משתמש במילה זו כמה פעמים בשיחות מוגהות על אף שממה שאני ראיתי (אינו ראיה לכלום) יותר נפוץ הלשון מנורת חנוכה. ואם אין ברצונך להשתמש במילים שהציונים המציאו אז אל תשתמש במיל הכי נפוצה בדברי הרבי 'הכי' שהיא המצאה של בן אליעזר. '''<span class="mw-userlink">[[משתמש:שף ויתיב|שף ויתיב]]</span>''' • '''[[שיחת משתמש:שף ויתיב|קאנפרענץ רום]]''' 18:23, 26 בדצמבר 2016 (UTC)
:אינו דומה כלל מילה שיש לה ביטוי נכון בלשון הקודש (הכינוי בפוסקים הוא מנורה, מכיון שהיא מהוה המשך ישיר למנורה שבבית המקדש כדברי הרמב"ן ובעל המאור ושאר ראשונים), למילה שאינה קיימת בלשון הקודש. ממילא נא לציין באיזה שיחה מוגהת נמצאת המילה. --'''[[משתמש:שלום|שלום]] - [[שיחת משתמש:שלום|עליכם]]''' כ"ו בכסלו ה'תשע"ז, למניינם 19:45, 26 בדצמבר 2016 (UTC)
::אינו דומה כלל מילה שיש לה ביטוי נכון בלשון הקודש (הכינוי בפוסקים הוא מנורה, מכיון שהיא מהוה המשך ישיר למנורה שבבית המקדש כדברי הרמב"ן ובעל המאור ושאר ראשונים), למילה שאינה קיימת בלשון הקודש. ממילא נא לציין באיזה שיחה מוגהת נמצאת המילה. --'''[[משתמש:שלום|שלום]] - [[שיחת משתמש:שלום|עליכם]]''' כ"ו בכסלו ה'תשע"ז, למניינם 19:45, 26 בדצמבר 2016 (UTC)
::שמעתי את הטענה פעמים רבות. אני לא נמנע מלהשתמש. אך כשבאתי לבדוק את אמיתות הטענה לא הצלחתי למצוא. אדרבה, לכן שאלתי. [[משתמש:להתראות|להתראות]] - [[שיחת משתמש:להתראות|שיחה]] 21:45, 26 בדצמבר 2016 (UTC)
:::שמעתי את הטענה פעמים רבות. אני לא נמנע מלהשתמש. אך כשבאתי לבדוק את אמיתות הטענה לא הצלחתי למצוא. אדרבה, לכן שאלתי. [[משתמש:להתראות|להתראות]] - [[שיחת משתמש:להתראות|שיחה]] 21:45, 26 בדצמבר 2016 (UTC)
::::[http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=14944&st=&pgnum=182 לקוטי שיחות חלק כא עמוד 169 הערה 44], ואף כי כידוע הוא לאו דווקא לשון הרבי, אבל מאידך הוא לא שינה..--[[משתמש:הנחה|הנחה]] - [[שיחת משתמש:הנחה|שיחה]] 08:00, 27 בדצמבר 2016 (UTC)
5,403

עריכות

תפריט ניווט