39,916
עריכות
אין תקציר עריכה |
אין תקציר עריכה |
||
שורה 1: | שורה 1: | ||
רבי '''דוד יצחק אייזיק מסקאליע''' (נפטר [[תשל"ט]]) היה אדמו"ר בן אחר בן ל[[ | [[קובץ:Skolya rebbe zatza''l.jpg|שמאל|ממוזער|250px|רבי דוד יצחק אייזיק מסאקליע]] | ||
רבי '''דוד יצחק אייזיק מסקאליע''' (נפטר [[תשל"ט]]) היה אדמו"ר בן אחר בן ל[[המגיד מזלוטשוב]]. | |||
נולד בבריד לאביו רבי ברוך פנחס רבינוביץ מסקאליע, נכד הבעש"ט הק' ותלמידיו: ה[[תולדות יעקב יוסף]], [[רב ייבי]] מאוסטרהא, ורבי [[ברוך ממז'יבוז']]. כן היה צאצא של הרב [[יצחק אייזיק יהודה יחיאל מיכל ספרין]] מקאמרנא. | נולד בבריד לאביו רבי ברוך פנחס רבינוביץ מסקאליע, נכד הבעש"ט הק' ותלמידיו: ה[[תולדות יעקב יוסף]], [[רב ייבי]] מאוסטרהא, ורבי [[ברוך ממז'יבוז']]. כן היה צאצא של הרב [[יצחק אייזיק יהודה יחיאל מיכל ספרין]] מקאמרנא. | ||
שורה 8: | שורה 9: | ||
למרות שלא היה לו קשר עם [[אדמו"ר הריי"צ]], הרגיש אליו קשר נפשי חזק מאוד. בספרו "צמח דוד" הוא מספר על חלום שהיה לו ובו נפגש עם אדמו"ר הריי"צ: את ה' האמרת היום וגו' וה' האמירך | למרות שלא היה לו קשר עם [[אדמו"ר הריי"צ]], הרגיש אליו קשר נפשי חזק מאוד. בספרו "צמח דוד" הוא מספר על חלום שהיה לו ובו נפגש עם אדמו"ר הריי"צ: את ה' האמרת היום וגו' וה' האמירך | ||
היום בפ"ק דברכות דרשו חז"ל | היום, בפ"ק דברכות דרשו חז"ל | ||
בכאן על פרשיות של תפילין של הקב"ה | בכאן על פרשיות של תפילין של הקב"ה | ||
וישראל יעו"ש ונ"ל בעז"ה לרמז בכאן | וישראל יעו"ש. ונ"ל בעז"ה לרמז בכאן | ||
על פי מה שחלמתי בליל | על פי מה שחלמתי בליל ראש השנה שנת תש"א | ||
שבא אלי הרב וכו' מעוטף בטלית ומעוטר | שבא אלי הרב וכו' מעוטף בטלית ומעוטר | ||
בתפילין | בתפילין דרבינו תם, וכו' וגם אני הייתי מעוטף | ||
בטלית ומעוטר בתפילין דר"ת ושאל | בטלית ומעוטר בתפילין דר"ת ושאל | ||
ממני לומר איזה | ממני לומר איזה דברי תרה, ואמרתי כתיב "אני לדודי ודודי לי", בפסוק זה נרמז מה שכתוב | ||
בתורה קדש לי כל בכור ובזוה"ק כתב | בתורה קדש לי כל בכור ובזוה"ק כתב | ||
ע"ז | ע"ז הפסוק קדש לי כל בכור סודות גדולות | ||
ברמזי תפילין והארכתי בזה ואמרתי | ברמזי תפילין, והארכתי בזה ואמרתי | ||
החילוק שבין תפילין דרש"י לתפילין | החילוק שבין תפילין דרש"י לתפילין | ||
דרבינו תם, דידוע דיש ב' בחינות התעוררות | |||
א' הוא כשיש לאדם | א' הוא כשיש לאדם אתערותא דלתתא | ||
ואח"כ בא לו אתערותא דלעילא ויש | ואח"כ בא לו אתערותא דלעילא ויש | ||
מי שאינו במדריגה זו, אלא אינו מתעורר | מי שאינו במדריגה זו, אלא אינו מתעורר | ||
כלל אלא כשמעוררין אותו באתערותא | כלל אלא כשמעוררין אותו באתערותא | ||
דלעילא ואני מתעורר אח"כ באתערותא | דלעילא ואני מתעורר אח"כ באתערותא | ||
דלתתא. וזהו ענין תפילין דרש"י רומזים | דלתתא. | ||
וזהו ענין תפילין דרש"י רומזים | |||
על אתערותא דלתתא מקודם ואח"כ | על אתערותא דלתתא מקודם ואח"כ | ||
אתערותא דלעילא | אתערותא דלעילא ו[[תפילין דרבינו תם]] רומזים | ||
על אתערותא דלעילא קודם ואח"כ | על אתערותא דלעילא קודם ואח"כ | ||
אתערותא דלתתא, וזהו ענין פ' אני | אתערותא דלתתא, וזהו ענין פ' אני | ||
שורה 38: | שורה 41: | ||
שתיבת דודי קודם לתיבת לי, וזהו רומז | שתיבת דודי קודם לתיבת לי, וזהו רומז | ||
על תפילין דר"ח וזהו שרומז בזוה"ק | על תפילין דר"ח וזהו שרומז בזוה"ק | ||
על ד' תיבות קדש לי כל | על ד' תיבות קדש לי כל בכור שרומזים | ||
על ד' בתי דתפילין והסודות הרמוזים | על ד' בתי דתפילין, והסודות הרמוזים | ||
בהם וזה בעצם נוכל לרמז בפ' אנ"י | בהם, וזה בעצם נוכל לרמז בפ' אנ"י | ||
לדוד"י ודוד"י ל"ו ס"ת ד' יודין | לדוד"י ודוד"י ל"ו ס"ת ד' יודין | ||
ומרומזים על ד' בתי דתפילין דהפרשיות | ומרומזים על ד' בתי דתפילין דהפרשיות |
עריכות