12,050
עריכות
מ (החלפת טקסט – "תורת החסידות " ב־"תורת החסידות ") |
מ (החלפת טקסט – "גבורה " ב־"גבורה ") |
||
שורה 20: | שורה 20: | ||
הביטחון בכללות מגיע מהאהבתו של האדם לקב"ה, כאהבת בן לאביו, ולכן הוא בטוח ש[[הקב"ה]] שאוהבו - יצילנו מכל רע. | הביטחון בכללות מגיע מהאהבתו של האדם לקב"ה, כאהבת בן לאביו, ולכן הוא בטוח ש[[הקב"ה]] שאוהבו - יצילנו מכל רע. | ||
* אופן ראשון הוא כאשר הביטחון של האדם מגיע מצד ה[[אהבה]] של האדם ל[[הקב"ה]] שמקורה במידת ה[[חסד]] שלו, אזי אף על פי שבטוח בה', עדיין מכיון ששורש הביטחון הוא מדרגת ה[[חסד]] וכנגד החסד יש גם [[גבורה]] - דין, יש חשש | * אופן ראשון הוא כאשר הביטחון של האדם מגיע מצד ה[[אהבה]] של האדם ל[[הקב"ה]] שמקורה במידת ה[[חסד]] שלו, אזי אף על פי שבטוח בה', עדיין מכיון ששורש הביטחון הוא מדרגת ה[[חסד]] וכנגד החסד יש גם [[גבורה]] - דין, יש חשש שה[[ספירת הגבורה|גבורה]] תתגבר על החסד ולכן הביטחון אינו מושלם. | ||
* למעלה מזה היא מידת הביטחון המגיעה מה[[אהבה]] שמקורה ב[[מוחין]], אהבה זו היא בדרגה שלמעלה מדינים ומנגדים ולכן אין לו חשש וספק שה[[חסד]] יתבטל, והביטחון הינו מוחלט. | * למעלה מזה היא מידת הביטחון המגיעה מה[[אהבה]] שמקורה ב[[מוחין]], אהבה זו היא בדרגה שלמעלה מדינים ומנגדים ולכן אין לו חשש וספק שה[[חסד]] יתבטל, והביטחון הינו מוחלט. |