משתמש:הנחה/מצוות בטלות לעתיד לבוא: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
תגית: עריכה ממכשיר נייד
אין תקציר עריכה
תגית: עריכה ממכשיר נייד
שורה 42: שורה 42:
המהר"ץ חיות כתב שגם לשיטת התוספות שיבלו היינו "רק ברגע התחייה אמנם מייד לאחרי זה פשיטא דיחזור לאיסורו".{{הערה|1=הגהות מהר"ץ חיות במסכת נדה שם ([http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=14311&st=&pgnum=237 בש"ס וילנא נדפס בסוף המסכת]).}}
המהר"ץ חיות כתב שגם לשיטת התוספות שיבלו היינו "רק ברגע התחייה אמנם מייד לאחרי זה פשיטא דיחזור לאיסורו".{{הערה|1=הגהות מהר"ץ חיות במסכת נדה שם ([http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=14311&st=&pgnum=237 בש"ס וילנא נדפס בסוף המסכת]).}}


בחסידות בכמה מקומות שיבטלו באור...
בחסידות בכמה מקומות מוסבר שיבטלו אין פירושו ביטול הציווי אלא  הגילוי(האור שמתגלה  על ידי  המצווה) יתבטל לעומת עוצמת הגילוי שתהיה ממילא באותו זמן פירוש נוסף בביטול הציווי שאין צורך בציווי אולם המצוות עצמם ( היינו ביצועם) קיימים ואדרבה בניגוד לזמן הגלות שבו האדם והמצווה הם שני גופים  הרי שבזמן הגאולה הרי שיהיה מצב שבו האדם והמצווה הם מציאות אחת  - וכמו שנתבאר ב- שיחת נ"ב, ראה רמב"ן דברים ל, ו
 
ביטול הציווי אולם המצוות עצמם קיימים ואדרבה יתאחדו עם מציאות האדם והעולם - שיחת נ"ב, ראה רמב"ן דברים ל, ו


==ביאורי החסידות==
==ביאורי החסידות==
2,066

עריכות

תפריט ניווט