1,711
עריכות
מ (החלפת טקסט – " בינה " ב־" בינה ") |
אין תקציר עריכה |
||
(3 גרסאות ביניים של 2 משתמשים אינן מוצגות) | |||
שורה 1: | שורה 1: | ||
'''מבין ולא בבינה ידיעא''' הוא לשון ה[[פתח אליהו]] המתארת את בינתו של הקב"ה, שאינה בגדר [[בינה]] המושגת. מבואר כי דרגת "מבין ולא בבינה ידיעא" הוא [[ספירת הבינה]] של [[עולם האצילות]], שאינה בגדר השגה, ורק בגדר מקור | {{מקורות}} | ||
'''מבין ולא בבינה ידיעא''' הוא לשון ה[[פתח אליהו]] המתארת את בינתו של הקב"ה, שאינה בגדר [[בינה]] המושגת. מבואר כי דרגת "מבין ולא בבינה ידיעא" הוא [[ספירת הבינה]] של [[עולם האצילות]], שאינה בגדר השגה, ורק בגדר מקור ל[[ספירת הבינה]] של [[עולמות בי"ע]]. | |||
==ביאור== | ==ביאור== | ||
ב[[פתח אליהו]] נאמר כי "אנת הוא חכים ולא בחכמה ידיעא, אנת הוא מבין ולא בבינה ידיעא". ומבואר כי "[[חכים ולא בחכמה ידיעא]]" הוא [[חכמה עילאה]], חכמה של עולם האצילות, ו"מבין ולא בבינה ידיעא" הוא ספירת ה[[בינה]] של [[עולם האצילות]]. | ב[[פתח אליהו]] נאמר כי "אנת הוא חכים ולא בחכמה ידיעא, אנת הוא מבין ולא בבינה ידיעא". ומבואר כי "[[חכים ולא בחכמה ידיעא]]" הוא [[חכמה עילאה]], חכמה של עולם האצילות, ו"מבין ולא בבינה ידיעא" הוא ספירת ה[[בינה]] של [[עולם האצילות]]. | ||
מבואר כי דווקא על שני המוחין חכמה | מבואר כי דווקא על שני המוחין חכמה ו[[בינה]] נאמר כי הם לא בגדר ידיעה, מה שאין כן לגבי מוח ה[[דעת]]. שמוחין של [[חכמה]] ו[[בינה]] עומדים למול הפנים, מה שאין כן במוח ה[[דעת]] שהוא מוח השלישי העומד כנגד העורף. ודווקא על מוחין של חכמה ו[[בינה]] נאמר ש[[אור אין סוף]] אינו בגדר ידיעה, מה שאין כן במוח הדעת, שמשם נמשך גילוי הארה והמשכה לח"י חוליות על ידי בחינת חוט המחברם. | ||
==ראו גם== | ==ראו גם== |
עריכות