ל"ב נתיבות חכמה: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
מ
אין תקציר עריכה
(11 גרסאות ביניים של 7 משתמשים אינן מוצגות)
שורה 2: שורה 2:


==ענינם==
==ענינם==
ל"ב נתיבות חכמה הם כלשונו של [[ספר יצירה]] "בשלשים ושתים נתיבות פליאות חכמה חקק י"ה הוי"ה צבאות את עולמו". וכפי שמבואר שם, ל"ב הנתיבות הם כנגד עשר ה[[ספירות]] ועשרים ושנים ה[[אותיות]].  
ל"ב נתיבות חכמה הם כלשונו של [[ספר יצירה]] (בתחילתו) "בשלשים ושתים נתיבות פליאות חכמה חקק י"ה הוי"ה צבאות את עולמו". וכפי שמבואר שם, ל"ב הנתיבות הם כנגד עשר ה[[ספירות]] ועשרים ושנים האותיות.


כמו כן ל"ב נתיבות חכמה הם כגד שלושים ושנים שמות אלוקיים המוזכרים במעשה בראשית.  
כמו כן ל"ב נתיבות חכמה הם כגד שלושים ושנים שמות אלוקיים המוזכרים במעשה בראשית.


כבוד בגימטריא ל"ב, ו"כבוד חכמים ינחלו".
כבוד בגימטריא ל"ב, ו"כבוד חכמים ינחלו".
שורה 11: שורה 11:
ענינם של הנתיבים הוא התגלות, על משקל הביטוי "נתיב" שעוסק בדרך מהירה וקלה מעיר לעיר או ממקום למקום. ולכן משלושים ואחד נתיבות החכמה נמשכים [[ש"י עולמות]].
ענינם של הנתיבים הוא התגלות, על משקל הביטוי "נתיב" שעוסק בדרך מהירה וקלה מעיר לעיר או ממקום למקום. ולכן משלושים ואחד נתיבות החכמה נמשכים [[ש"י עולמות]].


מה שאין כן בנתיב הראשון של נתיבות חכמה הוא למעלה מבחינה זו שהוא בחינת פנימיות אבא אשר לא מתגלה, "נתיב לא ידעו עיט"{{הערה|[[איוב]] כח, ז}}.
מה שאין כן בנתיב הראשון של נתיבות חכמה הוא למעלה מבחינה זו שהוא בחינת פנימיות אבא אשר לא מתגלה, "נתיב לא ידעו עיט"{{הערה|[[איוב]] כח, ז.}}.


==ל"ב נתיבות חכמה וחמשים שערי בינה==
==ל"ב נתיבות חכמה וחמשים שערי בינה==
ההבדל בין ל"ב נתיבות חכמה ו[[חמשים שערי בינה]], הוא שבחכמה הם נתיבות, ובבינה הם שערים. וההפרש הוא ששערים הם הידועים לרבים, מה שאין כן נתיבות שהוא רק ליחידי סגולה, כמו שנאמר: "נתיב לא ידעו עיט".
ההבדל בין ל"ב נתיבות חכמה ו[[חמשים שערי בינה]], הוא שבחכמה הם נתיבות, ובבינה הם שערים. וההפרש הוא ששערים הם הידועים לרבים, מה שאין כן נתיבות שהוא רק ליחידי סגולה, כמו שנאמר: "נתיב לא ידעו עיט".


ל"ב נתיבות חכמה שייכים רק ליחידי סגולה שהם אלו ששייכים לבחינת החכמה דמקננא באצילות, והיינו שהם ידועים רק לנשמות דאצילות.
ל"ב נתיבות חכמה שייכים רק ליחידי סגולה שהם אלו ששייכים לבחינת החכמה דמקננא באצילות, והיינו שהם ידועים רק ל[[נשמה|נשמות]] דאצילות.


חילוק נוסף הוא: ל"ב נתיבות חכמה ממשיכות מ[[חכמה]] ל[[בינה]], ואילו חמשים שערי בינה ממשיכות מ[[בינה]] ל[[מידות]].
חילוק נוסף הוא: ל"ב נתיבות חכמה ממשיכות מ[[חכמה]] ל[[בינה]], ואילו חמשים שערי בינה ממשיכות מבינה ל[[מידות]].


==שלושים ושנים חוטי ציצית==
==ל"ב חוטי ציצית==
מצוות ה[[ציצית]] הוא המשכה של ל"ב נתיבות חכמה מבחינת [[אור מקיף|אור המקיף]] של ה[[טלית]], ואלו הם שלושים ושנים החוטים של הציצית.
מצוות ה[[ציצית]] הוא המשכה של ל"ב נתיבות חכמה מבחינת [[אור מקיף|אור המקיף]] של ה[[טלית]], ואלו הם שלושים ושנים החוטים של הציצית.


שורה 26: שורה 26:


[[קטגוריה:ספירת החכמה]]
[[קטגוריה:ספירת החכמה]]
[[קטגוריה:תורת החסידות]]
[[קטגוריה:ספר יצירה]]
[[קטגוריה:ספר יצירה]]
[[קטגוריה:צמצום]]
[[קטגוריה:צמצום]]
191

עריכות

תפריט ניווט