פורים קטן: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 28 בתים ,  17 ביוני 2016
מ
החלפת טקסט – "התוועדות " ב־"התוועדות "
מ (החלפת טקסט – "אדמו"ר הרש"ב " ב־"אדמו"ר הרש"ב ")
מ (החלפת טקסט – "התוועדות " ב־"התוועדות ")
שורה 27: שורה 27:
==אצל רבותינו נשיאינו==
==אצל רבותינו נשיאינו==
===אדמו"ר הרש"ב===
===אדמו"ר הרש"ב===
בשנת [[תרנ"א]] התוועד [[אדמו"ר הרש"ב]] בפורים קטן בדירתה של [[הרבנית רבקה]]. בהתוועדות זו היה נוכח גם אחיו [[הרז"א]] שחזר מאמר דא"ח, ולאחר ההתוועדות שנמשכה כל הלילה הלך [[אדמו"ר הרש"ב]] לטבול במקווה, ובעקבות כך התקרר ונפל למשכב והיה מרותק למטתו כששה שבועות, והבריא רק כחודש וחצי לאחר מכן בג' ניסן{{הערה|סה"ש קיץ הש"ת עמ' 149 ואילך. מובא בהוספות לספר המאמרים תרנ"א, עמוד רנג.}}.
בשנת [[תרנ"א]] התוועד [[אדמו"ר הרש"ב]] בפורים קטן בדירתה של [[הרבנית רבקה]]. ב[[התוועדות]] זו היה נוכח גם אחיו [[הרז"א]] שחזר מאמר דא"ח, ולאחר ה[[התוועדות]] שנמשכה כל הלילה הלך [[אדמו"ר הרש"ב]] לטבול במקווה, ובעקבות כך התקרר ונפל למשכב והיה מרותק למטתו כששה שבועות, והבריא רק כחודש וחצי לאחר מכן בג' ניסן{{הערה|סה"ש קיץ הש"ת עמ' 149 ואילך. מובא בהוספות לספר המאמרים תרנ"א, עמוד רנג.}}.


===אדמו"ר הריי"צ===
===אדמו"ר הריי"צ===
====תרפ"ז====
====תרפ"ז====
{{ערך מורחב|ערך=[[מאסר וגאולת אדמו"ר הריי"צ]]}}
{{ערך מורחב|ערך=[[מאסר וגאולת אדמו"ר הריי"צ]]}}
בפורים קטן [[תרפ"ז]] נערכה ההתוועדות הידועה של [[אדמו"ר הריי"צ]] בבית הכנסת המרכזי ב[[מוסקבה]] שם דיבר באופן גלוי על החובה לחזק את החינוך היהודי, ובעקבות אותה התוועדות שהרגיזה את אנשי ה[[ג.פ.א.וו.]] נאסר כעבור מספר חודשים ונגזר עליו דין מוות. באותה התוועדות גם אמר את מאמר 'וקיבל היהודים' (שאמר אותו בשבת שקודם לכן שלוש פעמים נוספות.
בפורים קטן [[תרפ"ז]] נערכה ה[[התוועדות]] הידועה של [[אדמו"ר הריי"צ]] בבית הכנסת המרכזי ב[[מוסקבה]] שם דיבר באופן גלוי על החובה לחזק את החינוך היהודי, ובעקבות אותה [[התוועדות]] שהרגיזה את אנשי ה[[ג.פ.א.וו.]] נאסר כעבור מספר חודשים ונגזר עליו דין מוות. באותה [[התוועדות]] גם אמר את מאמר 'וקיבל היהודים' (שאמר אותו בשבת שקודם לכן שלוש פעמים נוספות.


====ת"ש====
====ת"ש====
שורה 47: שורה 47:
====תשל"ח====
====תשל"ח====
{{ערך מורחב|ערך=[[השלוחים לארץ הקודש]]}}
{{ערך מורחב|ערך=[[השלוחים לארץ הקודש]]}}
בשנת [[תשל"ח]] נערכה בפורים קטן התוועדות 'צאתכם לשלום' לקבוצת [[השלוחים לארץ הקודש]] במהלכה נשא הרבי דברים אודות השלוחים ותפקידם המיוחד, ובסיומה אף העניק להם קנקני משקה. מאורע יוצא דופן בהתוועדות זו היה כאשר הרבי קרא באופן נדיר לנשות השלוחים לרדת גם הן לעזרת הגברים ולקבל ספרי קודש וכסף לצדקה.
בשנת [[תשל"ח]] נערכה בפורים קטן [[התוועדות]] 'צאתכם לשלום' לקבוצת [[השלוחים לארץ הקודש]] במהלכה נשא הרבי דברים אודות השלוחים ותפקידם המיוחד, ובסיומה אף העניק להם קנקני משקה. מאורע יוצא דופן ב[[התוועדות]] זו היה כאשר הרבי קרא באופן נדיר לנשות השלוחים לרדת גם הן לעזרת הגברים ולקבל ספרי קודש וכסף לצדקה.


====תשמ"א====
====תשמ"א====
14,699

עריכות

תפריט ניווט