14,699
עריכות
כתית למאור (שיחה | תרומות) אין תקציר עריכה |
מ (החלפת טקסט – "הגוף " ב־"הגוף ") |
||
שורה 1: | שורה 1: | ||
{{לעריכה|כל הערך=כן|סיבה=לפחות את הפתיח...}} | {{לעריכה|כל הערך=כן|סיבה=לפחות את הפתיח...}} | ||
משנת [[תשמ"א]] ואילך דיבר [[הרבי]] בהזדמנויות רבות אודות '''אחדות ישראל''', ביחד עם מבצע [[אהבת ישראל]]. בתורת החסידות מוסבר במקומות רבים על האחדות המיוחדת שקיימת בכל ישראל, כגוף אחד ממש, מצד שורשם - שכולם קשורים בקדוש ברוך הוא, וכל יהודי הוא כמו איבר בגוף, ובלעדיו - | משנת [[תשמ"א]] ואילך דיבר [[הרבי]] בהזדמנויות רבות אודות '''אחדות ישראל''', ביחד עם מבצע [[אהבת ישראל]]. בתורת החסידות מוסבר במקומות רבים על האחדות המיוחדת שקיימת בכל ישראל, כגוף אחד ממש, מצד שורשם - שכולם קשורים בקדוש ברוך הוא, וכל יהודי הוא כמו איבר בגוף, ובלעדיו - ה[[גוף]] אינו שלם. | ||
==מצד האלוקות== | ==מצד האלוקות== | ||
שורה 8: | שורה 8: | ||
==קומה אחת שלימה== | ==קומה אחת שלימה== | ||
שלימותו של אדם מתבטאת דווקא כאשר כל איברי גופו שלימים, ובאם חסר איבר אחד - הרי שהוא בעל מום. כמו כן, שלימותו של האיבר הפרטי היא דווקא כאשר הוא מחובר לגוף השלם, ובאם יתנתק חלילה מן | שלימותו של אדם מתבטאת דווקא כאשר כל איברי גופו שלימים, ובאם חסר איבר אחד - הרי שהוא בעל מום. כמו כן, שלימותו של האיבר הפרטי היא דווקא כאשר הוא מחובר לגוף השלם, ובאם יתנתק חלילה מן ה[[גוף]] - מאבד את חיותו. | ||
כך גם בני ישראל - כל יהודי הוא איבר אחר בגוף השלם, ועל כן האחדות בין יהודים היא כמו האחדות בין אברי הגוף, שלמרות שבחיצוניות נראה שכל אחד הוא איבר לעצמו - מכל מקום הוא חלק משלימותו של | כך גם בני ישראל - כל יהודי הוא איבר אחר בגוף השלם, ועל כן האחדות בין יהודים היא כמו האחדות בין אברי הגוף, שלמרות שבחיצוניות נראה שכל אחד הוא איבר לעצמו - מכל מקום הוא חלק משלימותו של ה[[גוף]] כולו. ובאם חלילה הוא מתנתק מן ה[[גוף]] - הרי הוא כמו שלא היה כלל. ועל כן, כל ישראל ערבין זה לזה, וכפי הפירוש הידוע בזה - שכל ישראל ערבין ומעורבין זה בזה, משום שהם שייכים זה לזה בקשר נצחי מצד נשמותיהם. | ||
== אהבת ישראל ואחדות ישראל - מצוה אחת == | == אהבת ישראל ואחדות ישראל - מצוה אחת == |
עריכות