שינה בסוכה: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 181 בתים ,  21 באוקטובר 2015
מ
ניסוח
(עריכה, ניסוח)
מ (ניסוח)
שורה 1: שורה 1:
ה'''שינה בסוכה''' היא חובה על כל יהודי כחלק ממצוות הישיבה ב[[סוכה]] שבה נצטוו עם ישראל ב[[חג הסוכות]] ובפרטים מסוימים אף חמורה יותר מאשר אכילה בסוכה. בדברי הפוסקים נמצא כמה דיונים ושיטות ביחס החיוב השינה בסוכה ביחס לחיוב האכילה.
ה'''שינה בסוכה''' היא חובה על כל יהודי כחלק ממצוות הישיבה ב[[סוכה]] שבה נצטוו עם ישראל ב[[חג הסוכות]] ובפרטים מסוימים אף חמורה יותר מאשר אכילה בסוכה. הפוסקים דנו בגדר חיוב השינה יש טוענים שהשינה אינה חיוב אלא שיש איסור לישן מחוץ לסוכה, ויש חולקים וגם לשיטתם המגורים בסוכה נקבעת בעיקר על ידי האכילה.


אם זאת קהילות רבות הקלו בשינה בסוכה גם חסידי חב"ד אינם ישנים בסוכה ב[[חג הסוכות]], בספרות נמצאים טעמים שונים לקולה זו יש שטענו שהוא מפני הקור השורר מחוץ לבית בתקופה זו בארצות שונות יש שטענו שהוא מאי יכולת לישן יחד עם האישה באותו החדר. חסידי חב"ד נוהגים בזאת על פי דבריו של [[אדמו"ר האמצעי]] שאי השינה נובע מקדושת הסוכה שאינה מאפשרת לישן בתוכה. פתגם זה התבאר באריכות על ידי [[הרבי]] איך מתבאר בזה מנהג החסידים שאינם חשים את הקדושה? היתכן שחיוב המצווה סותר לקדושתה?! וכיצד ישנו בסוכה גדולי הדורות?
אם זאת קהילות רבות הקלו בשינה בסוכה גם חסידי חב"ד אינם ישנים בסוכה ב[[חג הסוכות]], בספרות נמצאים טעמים שונים לקולה זו יש שטענו שהוא מפני הקור השורר בחוץ בתקופה זו בארצות שונות יש שטענו שאי היכולת לישן יחד עם האישה בסוכה פוטרת את האדם מקיומה. חסידי חב"ד נוהגים בזאת על פי דבריו של [[אדמו"ר האמצעי]] שאי השינה נובע מקדושת הסוכה שאינה מאפשרת לישן בתוכה. פתגם זה התבאר באריכות על ידי [[הרבי]] איך מתבאר בזה מנהג החסידים שאינם חשים את הקדושה? היתכן שחיוב המצווה סותר לקדושתה?! ואיך למרות זאת ישנו בסוכה גדולי הדורות שחשו את קדושתה?


==מקורו==
==מקורו==
5,403

עריכות

תפריט ניווט