שינויים

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 179 בתים ,  12:53, 21 באוקטובר 2015
עריכה, ניסוח
ה'''שינה בסוכה''' היא חובה על כל יהודי כחלק ממצוות הישיבה ב[[סוכה]] שבה נצטוו עם ישראל ב[[חג הסוכות]] ובפרטים מסוימים אף חמורה יותר מאשר אכילה בסוכה. בדברי הפוסקים נמצא כמה דיונים ושיטות ביחס החיוב השינה בסוכה ביחס לחיוב האכילה.
אם זאת ישנם קהילות המקילים בה ובתוכם רבות הקלו בשינה בסוכה גם חסידי חב"ד שאינם אינם ישנים בסוכה ב[[חג הסוכות]], בספרות נמצאים טעמים שונים לקולה זו יש שטענו שהוא מפני הקור השורר מחוץ לבית בתקופה זו בארצות שונות יש שטענו שהוא מאי יכולת לישן יחד עם האישה באותו החדר. חסידי חב"ד נוהגים בזאת על פי דבריו של [[אדמו"ר האמצעי]] שתמה: "כיצד אפשר לישון בסוכה אשר בה יש [[מקיפים דבינה]]". בפתגמו זו מבטא האדמו"ר אשר קדושת שאי השינה נובע מקדושת הסוכה וכבודו אינם מאפשרים שאינה מאפשרת לישן בתוכה. פתגם זה התבאר האריכות באריכות על ידי [[הרבי וכיצד נוהגים חסידי חב"ד כהיום שלא לישן אף אלו ]] איך מתבאר בזה מנהג החסידים שאינם חשים את האור המקיף ששורה בו.הקדושה? היתכן שחיוב המצווה סותר לקדושתה?! וכיצד ישנו בסוכה גדולי הדורות?
==מקורו==
כתוב חיוב השינה נלמד מהכתוב בתורה:{{ציטוט|תוכן="בַּסֻּכֹּת תֵּשְׁבוּ שִׁבְעַת יָמִים כָּל הָאֶזְרָח בְּיִשְׂרָאֵל יֵשְׁבוּ בַּסֻּכֹּת"|מקור=ויקרא כג, מב}}
ודרשו חז"ל{{הערה|שם=כח|סוכה כח, ב.}} תשבו כעין תדורו - כדרך שהוא דר כל השנה בביתו הזקיקתו תורה להניח דירתו ולדור כאן בסוכה.{{הערה|סוכה כו, ב. רש"י דיבור המתחיל 'כעין תדורו'.}} מכאן אמרו חכמים במשנה:{{הערה|שם=כח}} "כל שבעת הימים אדם עושה ביתו עראי וסוכתו קבע".
5,403

עריכות

תפריט ניווט