שיחה:המלך בשדה: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 91 בתים ,  21 באוגוסט 2015
אין תקציר עריכה
שורה 27: שורה 27:
== מעלת הירידה (עריכה לפני הכנסה לגוף הערך) ==
== מעלת הירידה (עריכה לפני הכנסה לגוף הערך) ==


 
מדיוק לשון המשל משמע שהימצאותו של המלך בשדה היא מלכתחילה, שהרי לא כתוב ש"המלך '''יוצא''' לשדה" אלא "קודם בואו לעיר" אף שלכאורה בנמשל הרי המלך נמצא כל העת למעלה (בהיכל מלכותו) ורק בחודש אלול יוצא לשדה?
מלשון המשל משמע שהימצאותו של המלך בשדה היא לכתחילה שאינו כותב ש"המלך '''יוצא''' לשדה" אלא "קודם בואו לעיר" אף שלכאורה בנמשל הרי המלך נמצא כל העת למעלה (בהיכל מלכותו) ורק בחודש אלול יוצא?


:והביאור בזה,
:והביאור בזה,
הן אמת שמציאותו של המלך מצד עצמו הוא בהיכל מלכותו - בעולמות עליונים שם מאיר גילוי אורו (שבהיכל מלכותו המלך הוא לבוש ו'מאיר' בכל הדר תפארתו). אולם מצד כוונת ה[[עצמות]] שהוא למעלה מגדר גילוי והעלם ולמעלה מכל תואר (גם מתוארים וגילויים של כתר מלכות ולבושיו והדר יופיו ותפארתו) עיקר הכוונה והתענוג הוא דווקא במעשה התחתונים ותשובתם. ואדרבה, זו היא הסיבה שעוזב את היכל מלכותו ויורד לשדה כי שם עיקר התענוג. (ואם כן אף שמצד ה'גילויים' ה'אור' הרי היציאה לשדה היא ירידה מצד ה'עצמות' אדרבה שם הוא נמצא כי שם עיקר תענוגו וכוונתו).{{הערה|לקוטי שיחות חלק ד עמוד 1344.}}
הן אמת שמציאותו של המלך מצד עצמו הוא בהיכל מלכותו - בעולמות עליונים שם מאיר גילוי אורו (שבהיכל מלכותו המלך הוא לבוש בלבושי המלכות ו'מאיר' בכל הדר תפארתו). אולם היות ומצד 'כוונת' ה[[עצמות]] שהוא למעלה מגדר גילוי והעלם ולמעלה מכל תואר (גם מתוארים וגילויים הכי נעלים) עיקר הכוונה והתענוג הוא דווקא במעשה התחתונים ותשובתם. ואדרבה, זו היא הסיבה שעוזב את היכל מלכותו (גילויים) ויורד לשדה כי (מצד העצמות שלמעלה מגילויים) שם עיקר התענוג. (ואם כן אף שמצד ה'גילויים' מצד ה'אור', היציאה לשדה נחשבת והיא ירידה. מצד ה'עצמות' אדרבה שם הוא נמצא כי שם עיקר תענוגו וכוונתו).{{הערה|לקוטי שיחות חלק ד עמוד 1344.}}


העילוי שפועל עבודת אנשי השדה והמדבר (אני לדודי) ובגילוי המאיר עליהם בשלש הדרגות (ודודי לי)....{{הערה|שם=כ"ו}}
העילוי שפועל עבודת אנשי השדה והמדבר (אני לדודי) ובגילוי המאיר עליהם בשלש הדרגות (ודודי לי)....{{הערה|שם=כ"ו}}
{{הערות שוליים}}
{{הערות שוליים}}
5,403

עריכות

תפריט ניווט