שיחה:המלך בשדה: הבדלים בין גרסאות בדף

נוספו 52 בתים ,  31 באוגוסט 2015
שורה 32: שורה 32:
הן אמת שמציאותו של המלך מצד עצמו הוא בהיכל מלכותו - בעולמות עליונים שם מאיר גילוי אורו (שבהיכל מלכותו המלך הוא לבוש בלבושי המלכות ו'מאיר' בכל הדר תפארתו). אולם היות ומצד 'כוונת' ה[[עצמות]] שהוא למעלה מגדר גילוי והעלם ולמעלה מכל תואר (גם מתוארים וגילויים הכי נעלים) עיקר הכוונה והתענוג הוא דווקא במעשה התחתונים ותשובתם. ואדרבה, זו היא הסיבה שעוזב את היכל מלכותו (גילויים) ויורד לשדה כי (מצד העצמות שלמעלה מגילויים) שם עיקר התענוג. (ואם כן אף שמצד ה'גילויים' מצד ה'אור', היציאה לשדה נחשבת והיא ירידה. מצד ה'עצמות' אדרבה שם הוא נמצא כי שם עיקר תענוגו וכוונתו).{{הערה|לקוטי שיחות חלק ד עמוד 1344.}}
הן אמת שמציאותו של המלך מצד עצמו הוא בהיכל מלכותו - בעולמות עליונים שם מאיר גילוי אורו (שבהיכל מלכותו המלך הוא לבוש בלבושי המלכות ו'מאיר' בכל הדר תפארתו). אולם היות ומצד 'כוונת' ה[[עצמות]] שהוא למעלה מגדר גילוי והעלם ולמעלה מכל תואר (גם מתוארים וגילויים הכי נעלים) עיקר הכוונה והתענוג הוא דווקא במעשה התחתונים ותשובתם. ואדרבה, זו היא הסיבה שעוזב את היכל מלכותו (גילויים) ויורד לשדה כי (מצד העצמות שלמעלה מגילויים) שם עיקר התענוג. (ואם כן אף שמצד ה'גילויים' מצד ה'אור', היציאה לשדה נחשבת והיא ירידה. מצד ה'עצמות' אדרבה שם הוא נמצא כי שם עיקר תענוגו וכוונתו).{{הערה|לקוטי שיחות חלק ד עמוד 1344.}}


:ולהוסיף
עפ"י שיחת תשמ"ז ראה
העילוי שפועל עבודת אנשי השדה והמדבר (אני לדודי) ובגילוי המאיר עליהם בשלש הדרגות (ודודי לי)....{{הערה|שם=כ"ו}}
העילוי שפועל עבודת אנשי השדה והמדבר (אני לדודי) ובגילוי המאיר עליהם בשלש הדרגות (ודודי לי)....{{הערה|שם=כ"ו}}
{{הערות שוליים}}
{{הערות שוליים}}
5,403

עריכות