שיחה:תשע"ה: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 101 בתים ,  15 באוגוסט 2015
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 14: שורה 14:


:::אין קשר בין הציפייה היומיומית לביאת מלך המשיח - משיח בן דוד - לבין התחזית\נבואה המצויינת כאן - שהיא לא אחראית ולא רצינית - מלבד זאת שעוד חודש כבר ראש השנה תשע"ו. ואם המשיח לא יבוא בשארית הזמן שנשארה מהשנה - אז תכתבו אותו דבר על שנה הבאה? תכתבו את ה"הנבואה" הזו על כל שנה עד שיבוא מלך המשיח? זה מזכיר, להבדיל, את האגדה על הילד שצעק כל פעם "זאב, זאב" עד שלא האמינו לו יותר כשבא באמת הזאב.
:::אין קשר בין הציפייה היומיומית לביאת מלך המשיח - משיח בן דוד - לבין התחזית\נבואה המצויינת כאן - שהיא לא אחראית ולא רצינית - מלבד זאת שעוד חודש כבר ראש השנה תשע"ו. ואם המשיח לא יבוא בשארית הזמן שנשארה מהשנה - אז תכתבו אותו דבר על שנה הבאה? תכתבו את ה"הנבואה" הזו על כל שנה עד שיבוא מלך המשיח? זה מזכיר, להבדיל, את האגדה על הילד שצעק כל פעם "זאב, זאב" עד שלא האמינו לו יותר כשבא באמת הזאב.
יתר על כן, משתמש כאן רשם שהגאולה כבר באה לעיני כל ישראל, והוא עושה כאן
:::יתר על כן, משתמש כאן רשם שהגאולה כבר באה לעיני כל ישראל, והוא עושה כאן חוכא ואיטלולא מהתחזית\נבואה הזו, וזה גם לא ראוי לדבר כך על הרבי, למרות הביקורת המוצדקת על כך שלא צריך לכתוב זמנים ספציפיים כאילו זה קרה, אבל זה בהחלט לא ראוי העריכה האחרונה שמישהו רשם שזה כבר קרה על ידי הרבי. והאשם בכך הוא זה שרשם בחוסר כבוד כלפי הרבי את הדברים, ומי שרשם כאן את התחזית הלא אחראית כאילו זה כבר עובדה מוגמרת, וכל מי שגיבה "עובדה" לא אחראית זו.
חוכא ואיטלולא מהתחזית\נבואה הזו, וזה גם לא ראוי לדבר כך על הרבי, למרות הביקורת המוצדקת על כך שלא צריך לכתוב זמנים
:::אז כדאי לעשות כאן בדק בית, אני חושב - כאשר רושמים כביכול עובדות עתידיות מאוד ספציפיות - שאין שום דרך לדעתן בוודאות.
ספציפיים כאילו זה קרה, אבל זה בהחלט לא ראוי העריכה האחרונה שמישהו רשם שזה כבר קרה על ידי הרבי. והאשם בכך הוא זה שרשם בחוסר כבוד כלפי הרבי את הדברים, ומי שרשם כאן את התחזית הלא אחראית כאילו זה כבר עובדה מוגמרת, וכל מי שגיבה "עובדה" לא אחראית זו.
אז כדאי לעשות כאן בדק בית, אני חושב - כאשר רושמים כביכול עובדות עתידיות מאוד ספציפיות - שאין שום דרך לדעתן בוודאות.
[[מיוחד:תרומות/85.64.251.242|85.64.251.242]] 15:51, 14 באוגוסט 2015 (UTC)
[[מיוחד:תרומות/85.64.251.242|85.64.251.242]] 15:51, 14 באוגוסט 2015 (UTC)
::::יש לענ"ד צדק בטענתך כשהאמונה נובעת מהחיוב להאמין בביאתו והאיסור לחשוב שנתאחר (פיה"מ להרמב"ם סנהדרין היסוד הי"ב) שטענתך לכאורה מוצדקת שסו"ס מנין הביטחון שיבוא "היום".
::::יש לענ"ד צדק בטענתך כשהאמונה נובעת מהחיוב להאמין בביאתו והאיסור לחשוב שנתאחר (פיה"מ להרמב"ם סנהדרין היסוד הי"ב) שטענתך לכאורה מוצדקת שסו"ס מנין הביטחון שיבוא "היום".
שורה 28: שורה 26:


::::וראה שם בהמשך הביאור בזה שהרי הכריז גם 'לאלתר לתשובה'
::::וראה שם בהמשך הביאור בזה שהרי הכריז גם 'לאלתר לתשובה'
::::אולם הסגנון מוטעה שהיה צריך לכתוב בשנה זו יבוא משיח ולא רק יתגלה הרבי שלא מובן בדיוק מהלשון מה המשמעות (והכי טוב היה להוסיף ש"עם ישראל "בוטח" שהגיע זמן הגאולה ובשנה זו יבוא המשיח)
::::אולם הסגנון מוטעה שהיה צריך לכתוב בשנה זו יבוא משיח ולא רק יתגלה הרבי שלא מובן בדיוק מהלשון מה המשמעות (והכי טוב היה להוסיף ש"עם ישראל "בוטח" שהגיע זמן הגאולה ובשנה זו יבוא המשיח - שהרי סו"ס אין זה עוד קץ או זמן מוגבל וכו' כמבואר בכ"מ)
5,403

עריכות

תפריט ניווט