שיחה:תשע"ה: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
הוסרו 2 בתים ,  15 באוגוסט 2015
מ
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
מאין תקציר עריכה
שורה 15: שורה 15:
:::אין קשר בין הציפייה היומיומית לביאת מלך המשיח - משיח בן דוד - לבין התחזית\נבואה המצויינת כאן - שהיא לא אחראית ולא רצינית - מלבד זאת שעוד חודש כבר ראש השנה תשע"ו. ואם המשיח לא יבוא בשארית הזמן שנשארה מהשנה - אז תכתבו אותו דבר על שנה הבאה? תכתבו את ה"הנבואה" הזו על כל שנה עד שיבוא מלך המשיח? זה מזכיר, להבדיל, את האגדה על הילד שצעק כל פעם "זאב, זאב" עד שלא האמינו לו יותר כשבא באמת הזאב.
:::אין קשר בין הציפייה היומיומית לביאת מלך המשיח - משיח בן דוד - לבין התחזית\נבואה המצויינת כאן - שהיא לא אחראית ולא רצינית - מלבד זאת שעוד חודש כבר ראש השנה תשע"ו. ואם המשיח לא יבוא בשארית הזמן שנשארה מהשנה - אז תכתבו אותו דבר על שנה הבאה? תכתבו את ה"הנבואה" הזו על כל שנה עד שיבוא מלך המשיח? זה מזכיר, להבדיל, את האגדה על הילד שצעק כל פעם "זאב, זאב" עד שלא האמינו לו יותר כשבא באמת הזאב.
:::יתר על כן, משתמש כאן רשם שהגאולה כבר באה לעיני כל ישראל, והוא עושה כאן חוכא ואיטלולא מהתחזית\נבואה הזו, וזה גם לא ראוי לדבר כך על הרבי, למרות הביקורת המוצדקת על כך שלא צריך לכתוב זמנים ספציפיים כאילו זה קרה, אבל זה בהחלט לא ראוי העריכה האחרונה שמישהו רשם שזה כבר קרה על ידי הרבי. והאשם בכך הוא זה שרשם בחוסר כבוד כלפי הרבי את הדברים, ומי שרשם כאן את התחזית הלא אחראית כאילו זה כבר עובדה מוגמרת, וכל מי שגיבה "עובדה" לא אחראית זו.
:::יתר על כן, משתמש כאן רשם שהגאולה כבר באה לעיני כל ישראל, והוא עושה כאן חוכא ואיטלולא מהתחזית\נבואה הזו, וזה גם לא ראוי לדבר כך על הרבי, למרות הביקורת המוצדקת על כך שלא צריך לכתוב זמנים ספציפיים כאילו זה קרה, אבל זה בהחלט לא ראוי העריכה האחרונה שמישהו רשם שזה כבר קרה על ידי הרבי. והאשם בכך הוא זה שרשם בחוסר כבוד כלפי הרבי את הדברים, ומי שרשם כאן את התחזית הלא אחראית כאילו זה כבר עובדה מוגמרת, וכל מי שגיבה "עובדה" לא אחראית זו.
:::אז כדאי לעשות כאן בדק בית, אני חושב - כאשר רושמים כביכול עובדות עתידיות מאוד ספציפיות - שאין שום דרך לדעתן בוודאות.
:::אז כדאי לעשות כאן בדק בית, אני חושב - כאשר רושמים כביכול עובדות עתידיות מאוד ספציפיות - שאין שום דרך לדעתן בוודאות[[מיוחד:תרומות/85.64.251.242|85.64.251.242]] 15:51, 14 באוגוסט 2015 (UTC)
[[מיוחד:תרומות/85.64.251.242|85.64.251.242]] 15:51, 14 באוגוסט 2015 (UTC)
::::יש לענ"ד צדק בטענתך כשהאמונה נובעת מהחיוב להאמין בביאתו והאיסור לחשוב שנתאחר (פיה"מ להרמב"ם סנהדרין היסוד הי"ב) שטענתך לכאורה מוצדקת שסו"ס מנין הביטחון שיבוא "היום".
::::יש לענ"ד צדק בטענתך כשהאמונה נובעת מהחיוב להאמין בביאתו והאיסור לחשוב שנתאחר (פיה"מ להרמב"ם סנהדרין היסוד הי"ב) שטענתך לכאורה מוצדקת שסו"ס מנין הביטחון שיבוא "היום".
::::אולם כפי המבואר בשיחות הרבי שנמצאים בזמן הגאולה שפירושו שנמצאים אנו בזמן שמצד עצמו הוא כבר [[בשורת הגאולה|זמן הגאולה]] עד שזה שהוא עדין לא הגיע הוא דבר שאין לו הסבר כלל שלכן הכריז הרבי הריי"צ 'לאלתר לגאולה' שכוונתו הייתה שמצד האמת הגאולה צריכה לבוא לאלתר וזה שלא הגיע הרי זה מופרח לגמרי (כלומר אין לזה מקום בשכל) ממילא נבואתו עדיין קיימת שכל רגע שהגאולה עדיין לא הגיעה היא אינה מובנת ומחזקת עוד יותר את ה'ביטחון והוודאות' שברגע שלאחריו יבוא. (ופשוט שאין זה דבר פשוט כ"כ לחיות כך ואיני מרמה את עצמי בזה אבל את האמת צריך לדעת)
::::אולם כפי המבואר בשיחות הרבי שנמצאים בזמן הגאולה שפירושו שנמצאים אנו בזמן שמצד עצמו הוא כבר [[בשורת הגאולה|זמן הגאולה]] עד שזה שהוא עדין לא הגיע הוא דבר שאין לו הסבר כלל שלכן הכריז הרבי הריי"צ 'לאלתר לגאולה' שכוונתו הייתה שמצד האמת הגאולה צריכה לבוא לאלתר וזה שלא הגיע הרי זה מופרח לגמרי (כלומר אין לזה מקום בשכל) ממילא נבואתו עדיין קיימת שכל רגע שהגאולה עדיין לא הגיעה היא אינה מובנת ומחזקת עוד יותר את ה'ביטחון והוודאות' שברגע שלאחריו יבוא. (ופשוט שאין זה דבר פשוט כ"כ לחיות כך ואיני מרמה את עצמי בזה אבל את האמת צריך לדעת)
5,403

עריכות

תפריט ניווט