מעלי קבצים, highauser
5,403
עריכות
(העברה) |
(העברה) |
||
שורה 32: | שורה 32: | ||
ג) וכן משמע במנחת חינוך<REF>סוף מצווה צ"ז.</REF> שכתב כיון דיהיה מזרע שלמה דור אחר דור, אם כן המלכות ירושה לו מעת שפסקה מלכות ואין צריך משיחה". | ג) וכן משמע במנחת חינוך<REF>סוף מצווה צ"ז.</REF> שכתב כיון דיהיה מזרע שלמה דור אחר דור, אם כן המלכות ירושה לו מעת שפסקה מלכות ואין צריך משיחה". | ||
==מלך מבית דוד בזמן הגלות== | |||
ברמב"ם בהלכות מלכים נפסק: "כיון שנמשח דוד זכה בכתר מלכות, והרי | |||
המלכות לו ולבניו הזכרים עד עולם, שנאמר כסאך יהיה נכון עד עולם". | |||
ומאז, דור אחר דור עמד לישראל מלך מבית דוד שירש את המלכות | |||
מאבותיו. | |||
גם על זמן הגלות נאמר "אחת נשבעתי בקדשי אם לדוד אכזב זרעו לעולם | |||
יהיה וכסאו כשמש נגדי". כך גם אנו אומרים "בשם קדשך נשבעת לו שלא | |||
יכבה נרו לעולם ועד" - תמיד יש נצר לבית דוד הראוי למלוכה. | |||
וכך אמרו חכמינו "בכל דור ודור נולד אחד מזרע יהודה שהוא ראוי להיות | |||
משיח לישראל". אותו אחד ממשיך את מלכות דוד הנצחית, אלא שירושת | |||
המלכות הנמצאת אצלו לא חייבת לבא לידי מימוש במלוכה על עם. הוא מלך | |||
בפוטנציאל ואיננו מלך בפועל. | |||
גם על [[מלך המשיח]], נאמר שזה ש[[משיח שבכל דור|ראוי להיות משיח]] הוא זה שמציאותו עומדת למלכות עוד קודם להתגלות מלכותו בפועל. | |||
ולכן כשדנו התנאים מי הוא הראוי להיות משיח אמרו{{מקור}} "אי מין חייא הוא כגון רבי יהודה הנשיא" ופירשו המפרשים שהוא משום שעדין בזמן הגלות כבר יש בהם עניין המלכות.{{הערה|מהרש"א שם, וראה התוועדויות תשנ"ב חלק א עמוד 320 ובהערה 49.}} | |||
== צאצאי המלכות == | == צאצאי המלכות == |